2020-01-07 01:01

Padangų atliekų rinkai prognozuoja krizę

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, senų padangų perdirbimu ir panaudojimu Lietuvoje užsiima 9 įmonės, realią šią veiklą vykdo vos kelios.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, senų padangų perdirbimu ir panaudojimu Lietuvoje užsiima 9 įmonės, realią šią veiklą vykdo vos kelios. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rinkos dalyviai prognozuoja, kad 2020 m. padangų atliekų sektoriaus laukia rimta krizė – padangoms sutvarkyti nebus surinkta pakankamai lėšų, nes importuotojams labiau apsimokės mokėti palyginti nedidelį taršos mokestį, o ne finansuoti jų sutvarkymą ir dar papildomai mokėti už regioninių atliekų tvarkymo centrų aikštelėse susikaupusias senas padangas. Centrų atstovai sako, kad importuotojai vengia vykdyti savo pareigas.

Nuo 2020 m. pradžios padangų importuotojų, kurie atliekas tvarko individualiai arba per ne pelno siekiančias organizacijas, laukia papildomos sąnaudos – Aplinkos ministerijos (AM) inicijuoti įstatymo pakeitimai numato, kad šie subjektai turi finansuoti ir savivaldybių valdomų regioninių atliekų tvarkymo centrų (RATC) aikštelėse susikaupusių senų padangų tvarkymą.

Rinkos dalyviai skambina pavojaus varpais: didėjant padangų atliekų tvarkymo kainai ir dar prisidėjus papildomoms išlaidoms už RATC infrastruktūrą, legaliems padangų importuotojams labiau apsimokės sumokėti taršos mokestį, kuris šiuo metu su indeksacija siekia 112 Eur/t, ir pasitraukti iš organizacijų, užsiimančių kolektyviniu šių atliekų surinkimu ir tvarkymu.  

52795
130817
52791