„Vilnius Shuttle“ – pigesnis ir patogesnis krovinių gabenimas
Pirmasis traukinio „Vilnius Shuttle“ sąstatas iš uostamiesčio į sostinę išvyko rugpjūčio 6 d., o dabar jis kursuoja reguliariai. Ir iš Klaipėdos, ir iš Vilniaus intermodalinio terminalo traukinys išvyksta ir atvyksta numatytomis savaitės dienomis, taip užtikrindamas nepertraukiamą ir nuolatinį krovinių pristatymą.
Garantuota vienoda kaina
„Nors šio traukinio operatoriais tapome tik rugpjūčio pradžioje, jau akivaizdžiai įsitikinome, kad tokia paslauga reikalinga, krovinių nuolat auga“, – pasakoja Haroldas Dalangauskas, bendrovės „Gen Cargo“ direktorius.
Specialistas atkreipia dėmesį, kad prieš imdamiesi įgyvendinti šį projektą išanalizavo rinką ir įsitikino, kad tokio traukinio, kuris reguliariai gabentų konteinerius tarp uostamiesčio ir sostinės, poreikis yra jau šiandien, o pastarųjų metų krovinių dinamika šiuo maršrutu rodo, kad ateityje tokių pervežimų konteineriais reikės dar daugiau.
„Ne paslaptis, kad jau šiandien trūksta autotransporto, vairuotojų, pastarųjų atlyginimai nuolat kyla, o „Vilnius Shuttle“ šias problemas anuliuoja – konteinerius vežame reguliariai, jų pristatymo terminas nepriklauso nuo oro sąlygų. Be to, ir kaina visuomet ta pati, klientai gali tiksliai susiskaičiuoti, kiek jiems kainuos vežimas šiandien ar po mėnesio“, – aiškina p. Dalangauskas.
Daugiau tonų ir pigiau
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad vežant geležinkeliu konteinerio svoris gali būti žymiai didesnis, nei vežant autotransportu.
Pavyzdžiui, autotransportu šiuo maršrutu galima vežti maksimalų leistiną 26,5 t svorio konteinerį, o geležinkeliu – iki 31 t sveriantį konteinerį. Tokios paslaugos kainą vežant geležinkeliu sudaro iškrovimas ar pakrovimas, tuščio konteinerio grąžinimas, tranzito deklaracija ir garantija. Taip pat svarbu, kad muitinės procedūros Vilniuje atliekamos nemokamai iki 4 val.
Artimiausiu metu „Gen Cargo“ išplės paslaugų įvairovę Vilniaus intermodaliniame terminale, kad klientai galėtų naudotis kuo platesniu jų spektru, pvz., kaupti krovinius su konteineriais, sandėliuoti, taruoti.
Vienas traukinio „Vilnius Shuttle“ sąstatas gali gabenti 140 TEU – 70 vnt. 40 pėdų ilgio jūrinių konteinerių arba 140 vnt. 20 pėdų ilgio jūrinių konteinerių.
„Reguliariai kursuojančiu konteineriniu traukiniu „Vilnius Shuttle“ jau nuolat naudojasi ir didelės, ir visai smulkios šalies bendrovės, kurios importuoja ar eksportuoja įvairius savo gaminius ar prekes nes įsitikino, kad taip gauna įvairiapusę naudą“, – pasiteisinusiu projektu džiaugiasi „Gen Cargo“ vadovas.
[infogram id="96e1ff5d-7fba-4649-82d2-e91b01888473" prefix="PSu" format="interactive" title="TR: Vilnius Shuttle"]
Modernizuoja infrastruktūrą ir vysto naujas kryptis
„Pastaruoju metu geležinkeliu pervežamų konteinerių kiekis nuosekliai auga. Vien per pastaruosius keletą metų „Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 34% daugiau TEU (sąlyginių konteinerių). Stebėdami augančius srautus ir bendradarbiaudami su partneriais siekiame užtikrinti modernią infrastruktūrą ir lanksčius, į klientų poreikius orientuotus logistikos sprendimus“, – sakė Egidijus Lazauskas, „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos vadovas.
Anot jo, šiemet toliau plečiamos intermodalinių pervežimų kryptys – plėtojamos logistikos paslaugos Kinijos kryptimi, pasiūlyti reguliarūs krovinių pervežimai traukiniu „Amber Train“, kuriuo užtikrinamas greitas krovinių vežimas iš Vakarų Europos į Baltijos šalis. Artimiausiu metu planuojama pasiūlyti intermodalinius pervežimus bendradarbiaujant su Lenkijos partneriu „PKP Cargo“.
Kitąmet „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja pradėti vieną didžiausių vagonų parko atnaujinimo programų. Tuo pačiu modernizuojama geležinkelių infrastruktūra – tam šiemet suplanuotos bent du kartus didesnės investicijos, o kitąmet planuojama dar bent pusantro karto didesnė suma.