Su kuo keliausi – labai svarbu: o ar pasidomėjai, kas organizuoja ir atsako už jūsų kelionę?

Vis labiau populiarėjančių įmonių viso kolektyvo ar padalinių kelionių, darbostogų grupei kolegų organizavimas reikalauja ypač daug žinių ir laiko. Mat reikia atsakyti į daugybę klausimų: kaip išsirinkti kelionės vietą ir racionaliausia pasiekti tikslą, kur apgyvendinti ir organizuoti veiklas, kaip atliepti įvairius kelionės dalyvių individualius poreikius ir daugybę kitų.
Verslo motyvacines keliones bei keliones į renginius augina bent trys priežastys
Rasa Barisienė, didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus „Novaturas“ pardavimų vadovė, akcentuoja, kad įmonių atstovams dėl jų kolektyvių kelionių organizavimo iškyla šimtai klausimų.
.jpg)
„Aišku, ir mums pasitaiko netikėtų ir originalių pageidavimų dėl tokių kelionių, bet „Novaturas“ jau daugiau nei 20 metų organizuoja ne tik poilsines, bet ir įmonių motyvacines, komandos formavimo bei darbostogų keliones. Todėl į daugelį klausimų galime atsakyti nedelsiant, o į kitus žinome, kaip ir kur rasti atsakymus bei sprendimus, – tvirtina R. Barisienė. – Mes ir privatiems, ir verslo klientams keliones siūlome tiesiogiai ir per daugiau nei 300 kelionių agentūrų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Keletas iš jų veiklą Lietuvoje vykdo jau 30 metų, pavyzdžiui, mūsų ilgamečiai partneriai kelionių agentūros „West Express“ ir „Baltic Clipper“. Džiaugiamės, kad mūsų partneriai kelionių agentūros yra taip pat visada pasiruošę atsakyti į keliaujančiųjų klausimus.“
Egidijus Vaišvilas, daugiau kaip 30 m. patirties turinčios kelionių agentūros „Baltic Clipper“ generalinis direktorius, skaičiuoja, kad su „Novaturu“ bendradarbiauja per 20 m.
„Nuo pat bendradarbiavimo pradžios savo verslo klientams siūlome ir „Novaturo“ keliones. 2022 m. pastebimai išaugo didesnių verslo klientų grupių užsakymų. Tą lėmė kelios priežastys. Pirma, per pandemiją daugelis verslų sėkmingai perėjo prie nuotolinio darbo modelio, todėl nebėra baimių, kaip organizuoti darbą išvykus svetur. Antra, įmonių vadovai supranta, kad po pandemijos reikia atnaujinti savo komandų „gyvo“ bendradarbiavimo įgūdžius, o darbostogų formatas tam labai tinka. Trečia, šiemet daug įmonių švenčia 30 veiklos metų jubiliejus ir nori pažymėti tai ypatingai. Į tokius paminėjimus kviečiami ne tik darbuotojai, bet ir didžiausi partneriai“, – teigia E. Vaišvilas.
Populiariausios kryptys
„Novaturo“ pardavimų vadovė pasakoja, kad iki pandemijos dominavo komandos formavimo ir motyvacinės kelionės, pandemijos metu ypač populiarios buvo darbostogos bei darbo nuotoliniu būdu kelionės. Po pandemijos vis daugiau įmonių įtraukia keliones į darbuotojų motyvacines programas, išlieka populiarios motyvacinės, komandos formavimo bei darbostogų kelionės.

„Verslo motyvacinių ir komandos formavimo bei darbostogų kelionių tendencijos yra panašios visose trijose Baltijos šalyse: svarbu darbuotojų pasitenkinimas bei saugumas, galimybė suderinti darbą bei poilsį ir siekti geriausių rezultatų su puikiai motyvuota komanda“, – sako R. Barisienė.
„Novaturas“ siūlo daugiau kaip 30 kelionių krypčių ir Europoje, ir daugelyje kitų pasaulio šalių oro, žemės bei vandens transportu, o kartu su partneriais – kelionių agentūromis – nuolat ieško ir pristato naujas kryptis bei sprendimus verslui. Tarp populiariausių krypčių yra Europos šalys. Ypač geru servisu už puikią kainą vasarą vertinamos Graikija, Turkija, Ispanija ir Juodkalnija, o žiemą – Egiptas, Ispanija, Jungtiniai Arabų Emyratai. Taip pat vis populiaresnės tampa tolimos kryptys į Aziją ar Lotynų Amerikos regioną.
Popandeminės kelionių tendencijos
Raimondas Ušeckas, 30 m. patirtį sukaupusios turizmo agentūros „West Express“ generalinis direktorius, prisimena, kad prieš pandemiją mažai kas girdėjo tokį žodį kaip darbostogos. Dabar jį žino bene visi, o ir nemažai dirbančių žmonių tai išbandė ar praktikuoja iki šiol.

„Iki pandemijos pagrindinis mūsų veiklos fokusas buvo poilsinių kelionių pardavimas, verslo kelionių planavimas, renginių ir konferencijų organizavimas užsienyje bei Lietuvoje. Pačiame pandemijos įkarštyje klientai keliavo mažiau, nes verslo susitikimai buvo perkelti į virtualias platformas. Žmonės laikėsi saugumo reikalavimų ir apribojo savo tiek asmenines, tiek verslo keliones, – pasakoja „West Express“ vadovas. – O šiemet klientai grįžo su dideliu noru keliauti. Verslas vis dažniau atsisako nuotolinių susitikimų ir vėl vyksta į komandiruotes, grįžo kelis metus nevykusios, tūkstančius lankytojų sutraukiančios, konferencijos visame pasaulyje.“
Jis taip pat pastebi kad, siekiant suteikti palankesnes darbo sąlygas įmonių darbuotojams, pasirenkamos nestandartinės nuotolinio darbo vietos. Pvz., visi padalinio darbuotojai kelioms dienoms ar savaitei persikrausto į kurortinį Lietuvos miestą ar išvyksta į Ispaniją, Tenerifę, kitą patrauklią darbui ir poilsiui vietą.
„Pandemija klientų poreikius pakoregavo ne tik dėl padaugėjusių darbostogų. Verslas keliones vis dažniau dovanoja kaip vieną iš motyvacinių priemonių savo darbuotojams. Tai gali būti tiek poilsinė ar pažintinė išvyka su visa komanda, tiek individualiai darbuotojui dovanojamas kelionės dovanų čekis“, – apie naujausias verslo kelionių tendencijas pasakoja „West Express“ vadovas.
Įsiklauso, kad tenkintų poreikius
„Baltic Clipper“ generalinis direktorius teigia, kad rengdami darbostogų pasiūlymus išsamiau analizuoja ir tikslina kliento poreikius bei renginio tikslus, vykstančiųjų į kelionę pomėgius, ankstesnes patirtis.
„Neretai patys patariame klientui koreguoti išvykos programą, kad renginys būtų išties įsimintinas. Pavyzdžiui, jei išvykoje yra daugiau nei 50 žmonių, rekomenduojame savo renginių vedėjų paslaugas, kad visi užsakovo darbuotojai jaustų šventę ir neturėtų rūpintis organizaciniais klausimais. Esame verslo renginių organizatoriaus „BCD Meetings and Events“ partneriai Baltijos šalyse, tad „Novaturo“ darbą galime palyginti su tarptautiniais tiekėjais, o labiausiai išskirsiu „Novaturo“ lankstumą bei operatyvumą“, – sako E. Vaišvilas.
„Patikėdami savo klientų keliones organizatoriui prisiimame atsakomybę už kelionės kokybę. Mūsų tikslas pateisinti kliento lūkesčius ir suteikti aukščiausios kokybės paslaugas, todėl mums svarbu kokie partneriai galutiniame kelionės taške rūpinsis mūsų kliento kelione. Dirbant su „Novaturu“ dėl kelionės kokybės visuomet esame ramūs“, – teigia „West Express“ generalinis direktorius.
„Novaturo“ komanda, įsiklausydama į verslo klientų poreikius, nuolat pristato naujas kryptis bei naujus produktus ir viešbučius jau pamėgtose kryptyse. Organizuojant keliones verslo klientams labai svarbu sudaryti galimybes pasiekti iškeltus kelionės tikslus, sąlygas atlikti darbus bei užduotis, todėl patikimi partneriai bei patirtis organizuojant tokias keliones yra labai svarbu.
VERSLO TRIBŪNA
Prieš kreipiantis dėl bet kokios verslo kelionės – poilsinės, motyvacinės, komandos formavimo ar darbostogų – svarbu įsivertinti poreikius, biudžetus bei kelionės laikotarpį. Kuo konkretesni keliautojų pageidavimai ir tikslai, tuo geriau pavyksta parinkti tinkamas kryptis bei paslaugas.
„Prieš priimdama sprendimą dėl komandos kelionės ar darbostogų, įmonė turi apsispręsti, ar daugiau bus dirbame kaip nutolusiame biure, ar daugiau laiko bus skirta strategavimo bei darbuotojų įtraukimo veikloms. Nuo to priklauso, kokius viešbučius siūlysime, kiek reikės konferencijų salių ir t. t., – pataria „Baltic Clipper“ vadovas. – Taip pat vertiname, kaip tinkamai nuvežti visus kelionės dalyvius, nes ne visada visiems nuvykti ir parvykti yra pats efektyviausias variantas, todėl rekomenduojame išklausyti kelionių ekspertų pasiūlymų.“
Ar prieš kelionę atlikote namų darbus?
Anot „West Express“ generalinio direktoriaus, praktika rodo, kad įmonių poreikiai labai įvairūs. Jie priklauso nuo komandos dydžio, kelionės trukmės, išsikeltų tikslų. Tai gali būti ir tiesiog skrydžio bilietas. Bet dažniausiai kliento poreikiai būna žymiai didesni ir reikia organizuoti renginius, konferencijas svečiose šalyse.
Įmonės, kurios kreipiasi į kelionių organizatorius, ne tik sutaupo laiko planavimui, tačiau ir gauna pilnai suplanuotą kelionės paketą. „West Express“ įmonėje dirba ne vienerių metų patirtį sukaupę turizmo specialistai, – sako R. Ušeckas. – Verslo keliones aptarnauja arti 40-ies verslo kelionių ekspertų, kurie ras ir patogius skrydžius, ir padės išsinuomoti būstus, atitinkančius kliento lūkestį. Prireikus suorganizuoti konferenciją ar renginį užsienyje tai padarys renginių ir konferencijų organizavimo skyrius.“
Visi kelionių organizavimo specialistai akcentuoja, kad prieš kelionę – ar tai būtų komandiruotė, ar šeimos atostogos – svarbu atlikti namų darbus. Svarbiausia, anot jų, bent preliminariai žinoti, ko nori, koks kelionės tikslas, datos. Kuo daugiau informacijos pateikia klientas, tuo tikslesnį ir poreikį atitinkantį pasiūlymą pateikia kelionių organizatorius.
„Vienintelė rekomendacija iš mūsų pusės – nepasilikti visko paskutinei minutei, o stengtis planuoti iš anksto. Taip ne tik sutaupysite savo biudžeto, bet ir rinksitės iš didesnės pasiūlos. Tačiau mums svarbūs visi klientai, net ir tie, kurie kreipiasi neatlikę namų darbų“, – teigia „West Express“ vadovas.