Kas tai? Eksperto įžvalgos

L. Belickas: produktas turi būti ne pigiausias, o geriausias

Publikuota: 2018-11-07
Turint ambicingą polėkį, siekį auginti ir plėtoti verslą, dideles svajones, įmanoma inicijuoti ir valdyti augimą, - mano L. Belickas, „UniCredit Leasing“ vadovas.
Turint ambicingą polėkį, siekį auginti ir plėtoti verslą, dideles svajones, įmanoma inicijuoti ir valdyti augimą, - mano L. Belickas, „UniCredit Leasing“ vadovas.

Eidami gatve pamatote patinkantį automobilį, nufotografuojate telefonu ir neilgai trukus iš lizingo bendrovės gaunate atsakymą, kiek kainuotų jį įsigyti. Maža to, sulaukiate patarimų, ar tai ekonomiškai naudingas sprendimas ir ką apie jį galvoja pasaulio ekspertai.

Toks scenarijus šiandien gal sunkiai įtikimas, tačiau netolimoje ateityje jis visiškai realus, įsitikinęs Laimonas Belickas, lizingo bendrovės „UniCredit Leasing“ generalinis direktorius. Inovacijų kultūra, lankstumas bei greitis jau dabar yra šios kompanijos šerdis ir didžiausia jos stiprybė. Vienai didžiausių bankinių grupių „UniCredit“ priklausanti bendrovė Lietuvoje šįmet planuoja 250 mln. eurų naujai finansuotų sutarčių apyvartą. „Gebėdami greitai ir profesionaliai vertinti situaciją, atsižvelgti į galimybes ir rizikas sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, tinkame šiuolaikiniam verslui: jis gali greičiau įgyvendinti projektus ir sparčiau augti. Tai yra labai svarbu: jei norime, kad mūsų valstybė klestėtų, mums reikia kuo daugiau unikalių idėjų ir veiksmingų instrumentų, padedančių jas įgyvendinti“, – mintimis apie šalies verslo konkurencingumą dalijasi L. Belickas.

Matote daug sėkmingai į priekį einančių įmonių, patys augate itin sparčiais tempais. Kaip manote, ar egzistuoja „laimėtojų filosofija“?

Su sėkme siejamos universalios asmeninės savybės – ryžtas, lyderystė, kūrybiškumas, pastangos ir kitos – yra labai svarbios, tačiau, kalbant apie verslų auginimą, kaip esmines išskirčiau ambiciją ir iniciatyvą. Yra itin kokybiškų įmonių ar verslų, kurie veikia profesionaliai, tačiau neauga arba auga pernelyg lėtai. Tai, ko gero, nulemia požiūris, kad stabilumas yra didelė vertybė, o iš tiesų – nenorima išeiti iš komforto zonos. Turint ambicingą polėkį, siekį auginti ir plėtoti verslą, dideles svajones, įmanoma inicijuoti ir valdyti augimą. Išoriniai veiksniai gali įkvėpti, tačiau nėra mechaninio instrumento, kuris padėtų tai „įdiegti“. To turbūt nereikėtų priimti kaip trūkumo, pasaulis įvairus ir tai yra gerai. Vis dėlto jeigu jau kalbame apie aukštyn keliantį mąstymą, manau, kad jo esmė – vidinė energija, vis kurstanti norą nuveikti kažką reikšmingo ir įdomaus.

Tiesa, vien tik garbės troškimo vedina ambicija gali būti destruktyvi. Svarbu ne aklai varžytis su kitais, o stengtis keistis, tobulėti, augti pačiam. Tai, kad pavyksta aplenkti kitus, jau yra pasekmė.

Spartus augimas neretai įvardinamas kaip vienas didžiausių įmonei tenkančių iššūkių. Kasdien susiduriate su augančiais, besiplečiančiais verslais – kas, Jūsų akimis, svarbiausia norint suvaldyti greitą augimą?

Iš tiesų, kai įmonė auga sparčiais tempais, ją valdyti tampa sudėtinga: veržlus augimas susijęs su įvairiomis rizikomis. Inicijuoti ir suvaldyti spartų augimą kainuoja daug pastangų, patiriamas nemenkas stresas, kadangi turi nuolatos transformuotis: kuo įmonė buvo vakar, šiandien ji nebėra. Ir čia kyla asmeninių iššūkių neprisirišti prie „įprasto savęs“, reikia keistis kartu su įmone.

Šią situaciją galima lyginti su greito automobilio vairavimu. Jei esi tinkamai pasiruošęs, tinkamoje vietoje su tinkama technika – tai įmanoma ir saugu. Dar daugiau – kartais greičiau važiuoti yra netgi saugiau.

Šiais laikais, kai pasaulis ir aplinka vis sunkiau nuspėjami, sprendimus reikia priimti labai greitai, visa tai kuria nestabilumą, esame nuolat stumiami iš įprastos aplinkos. Klaidos gali labai brangiai kainuoti. Tikiu, kad gebėjimas inicijuoti ir suvaldyti greitą įmonės augimą glaudžiai susijęs su empatija, nes jausti aplinką tampa kritiškai svarbu. Svarbu greitai besikeičiančią aplinką priimti tokią, kokia ji yra, sugebėti joje gerai jaustis ir ramiai profesionaliai priimti tinkamus sprendimus. Tai grūdina, ugdo gebėjimą greičiau reaguoti ir praplečia galimybių ribas.

Šiandien beveik vienbalsiai sutariama, kad laikai, kai sėkmingai galėjai konkuruoti kaina, praėjo. Rytojus priklausys įmonėms, gebančioms kurti didesnę pridėtinę vertę. Kokius pridėtinės vertės šaltinius įžvelgiate ir kaip šią tendenciją integruojate į savo įmonės veiklą?

Vertei sukurti nebeužtenka vien gaminti iš ypatingų medžiagų ar ypatingomis sąlygomis. Didžiausia kaina mokama ne už pragmatiškai sudėliotą, o už emociškai pagrįstą vertę, ir brangiausi produktai tokie yra tikrai ne dėl didelės gamybos savikainos. Reikia pasakoti išskirtinę istoriją, nebijoti jos sureikšminti ir teisingai įkainoti. Pavyzdžiui, daugelis yra linkę mokėti daugiau už aplinkai tvaresnius sprendimus, o jų įgyvendinimas ne visuomet yra brangesnis.

Lietuvoje neturime daug prekės ženklų, kurie konkuruotų tarptautinėse rinkose ne kaip pigesni už kitus, bet kaip ypatingi, kitokie. Tačiau džiugina tai, kad jų atsiranda, jie kuriasi per skaitmenines platformas, pritraukia investicijas. Šią kultūrą reikia puoselėti. Norėtųsi, kad tai ateitų ir į klasikinę pramonę, kad „lietuviškas“ reikštų geriausias, bet nebūtinai pigiausias.

Į tai orientuotis siekiame ir mes. Siūlome finansavimo produktus, o jie savo esme yra klasikiniai, panašūs į kitus, esančius rinkoje. Tačiau jie niekada nebuvo pigiausi rinkoje. Ir vis dėlto būdami brangesni, mes augame šios rinkos dalyviams nebūdingais tempais. Kodėl? Čia jau galima kalbėti apie papildomą suteikiamą vertę ir emociją. Mums labai svarbu, kad netaptume mechanine lėšų išdavimo mašina. „Tu mums netinki“, „tik taip ir niekaip kitaip“ – šios frazės „UniCredit Leasing“ svetimos. Mūsų turimos kompetencijos leidžia klientus vertinti ir profesionaliai, ir lanksčiai. Nebijome netgi nukreipti jų pas konkurentus, jeigu patys negalime atliepti kliento poreikių. Todėl kalbėdamiesi su mumis žmonės jaučiasi bendraujantys su supratingu pašnekovu,  o ne šaltu arbitru. Pripažįstame, kad patys nesame tobuli, darome klaidų, bet jų nesureikšminame, o, svarbiausia, iš jų mokomės. Visa tai kuria pagarbų santykį ir suteikia produktams emocinę vertę.

Kokiais principais vadovaujatės savo darbe?

Man svarbu daryti tai, kas patinka ir yra prasminga, turi teigiamos įtakos aplinkai, padeda žmogui, ugdo darbuotojus. Vertinu kūrybiškumą, iniciatyvą, pastangas, kritiką ir atvirumą. Negaliu toleruoti manipuliavimo ir suktybių, tačiau svetimas ir aklas naivumas. Esu pragmatikas, tikiu, kad gyvendami šiame pasaulyje turime išnaudoti galimybes. Mėgstu turėti daug veiklų, būti apsuptas įvairių sričių dalykų, nes būdamas sau neįprastose aplinkose, įgyji gebėjimą greičiau susikurti patogias sąlygas, pradėti kurti ir eiti tolyn didesnių iššūkių link. Pomėgiai prisideda prie augimo ir profesiniame kelyje. Pavyzdžiui, buriuojant nėra erdvės dvejonėms, randi ryžtą priimti sprendimus. Tai labai artima vadovo kasdienybei, juk jo pagrindinė užduotis ir yra priimti sprendimus, turinčius realios įtakos ateičiai, įtraukti ir įgalinti kitus.

O kalbant apie verslo vystymą ir įmonės valdymą, yra du esminiai požiūriai. Pagal vieną įmonė yra sustyguotas ir sureguliuotas mechanizmas, reikalaujantis labai konkrečių tiesioginių instrukcijų. Kitas požiūris – įmonė yra augantis ir kintantis organizmas. Man artimesnis antrasis požiūris. Verslą vertinu kaip organiškai besivystantį organizmą, kuris tinkamai prižiūrimas ima klestėti. Pastangos, įgyvendinamos iniciatyvos, galų gale, formuojama įmonės kultūra palaipsniui atneša reikšmingą rezultatą. Ir klaida čia ne stabdo „mechanizmą“, o inicijuoja pokytį, evoliuciją. Tikiu, kad vis didesnė vertė atrandama ir kuriama skirtingos sudėties komandose. Kai esame skirtingi, netobuli, tačiau vadovaujamės bendromis vertybėmis, turime ambicijų ir ryžto, bendrai sukuriame puikų rezultatą.

Ką patartumėte būsimiems verslininkams: kokie sprendimai yra patys rizikingiausi, o kurie – labiausiai pasiteisina? 

Vieno atsakymo, kuris leistų universaliai kategorizuoti sprendimus, manyčiau nėra. Mano supratimu, verslas yra kūryba ir atsakomybė prieš aplinką. Kai verslas kuria, auga pats ir tuo pačiu sprendžia su veikla susijusias socialines problemas, jis turi savotišką teigiamą krūvį, yra tvarus. O augantis, kuriantis, atsakingas verslas dažniausiai yra ir sėkmingas. Belieka palinkėti nepristigti ryžto, mokytis, nestovėti vietoje, galiausiai, kurti ir įgalinti kitus, nes tai suteikia įmonei itin didelį pagreitį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
L. Belickas: produktas turi būti ne pigiausias, o geriausias Rėmėjo turinys

Eidami gatve pamatote patinkantį automobilį, nufotografuojate telefonu ir neilgai trukus iš lizingo bendrovės...

Verslas auga
2018.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau