2016-04-20 09:53

Prekių išėmimas: prisiėmus atsakomybę nukenčiama mažiau

Giedrius Čiurinskas, UADBB „Colemont draudimo brokeris“ generalinis direktorius: „Neretai su prekės išėmimu iš rinkos susiję nuostoliai būna kelis kartus didesni už paties produkto vertę.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Giedrius Čiurinskas, UADBB „Colemont draudimo brokeris“ generalinis direktorius: „Neretai su prekės išėmimu iš rinkos susiję nuostoliai būna kelis kartus didesni už paties produkto vertę.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Išimti prekes iš rinkos gali būti brangu ir finansine, ir reputacijos prasme. Kita vertus, kiek ilgai vartotojai prisimins, kad viena ar kita įmonė atšaukė prekes, lemia daug veiksnių. Kartais tai gali būti suvokiama kaip nuoširdus verslininkų rūpinimasis klientų gerove.

Rizikos valdymo bendrovė „red24“, kuri padeda valdyti su maisto ir ne maisto prekių atšaukimu iš rinkos susijusius atvejus, skaičiuoja, kad vien šių metų sausį JAV, Kanadoje, Europos Sąjungoje ir Australijoje iš rinkos buvo atšaukti 109 produktai. Paprastai prekės iš rinkos atšaukiamos, kai neatitinka kokybės, saugumo reikalavimų. Tačiau ne visi šie atvejai vienodai paveikia verslą.

Vienas ryškiausių pastarųjų metų tokių įvykių susijęs su automobiliais „Volkswagen“. Gamintojui pernai rugsėjį teko prisipažinti, kad į dyzelinius AE 189 kodu pažymėtus variklius montavo taršos tikrintojus apgaunančią programinę įrangą. Tokia įranga buvo diegiama į daugelį koncernui priklausančių gamintojų automobilių – iš viso 11 mln. Nespėjęs atsigauti nuo pernykščio skandalo gamintojas šių metų kovą paskelbė susigrąžinantis taisyti 800.000 „Touareg“ ir „Porsche“ markių automobilių dėl galimo paminų sistemos defekto.

52795
130817
52791