2016-05-05 16:58

Naujas žingsnis: „15min“ be reklamos – 1 Eur per mėnesį

Tomas Balžekas, UAB „15min“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tomas Balžekas, UAB „15min“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Portalas „15min“ „Login“ konferencijos metu pranešė, kad blokuojantys reklamą vartotojai nuo šio mėnesio pabaigos nebeturės galimybės skaityti portalo turinio, o matys tik antraštes.

Norintiems skaityti „15min“ turinį ir blokuoti reklamas teks susimokėti 1 Eur.

„Tokį portalo žingsnį lemia vis didėjantis vartotojų skaičius, kurie naudoja „Adblock“ įskiepius, blokuojančius reklamjuostes interneto portaluose. Žiniasklaida keičiasi, nebemanome, jog paspaudimai ar aukštesnė vieta „Gemius“ lentelėje yra svarbiausia valiuta šiandien. Keičiasi vartotojas, keičiamės ir mes. Renkamės kelią gaminti mažiau, bet kokybiškesnio turinio“, - konferencijoje „Login“ ketvirtadienį kalba Tomas Balžekas, UAB „15min“ generalinis direktorius.

Jis pažymi, jog reklamos pajamų mokestis yra labai trapus ir labai priklausomas nuo ekonominių ciklų.

„Internete kurti turinį taip pat kainuoja. Tad jei iki šiol mūsų skaitytojai, naudojantys „AdBlock“, kartą per dieną matė bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią gali išjungti po 5 sek., nuo šio mėnesio pabaigos turės dvi galimybes: arba išjungti blokatorius ir skaityti nemokamai, arba susimokėti už turinį – 1 eur per mėnesį, – sako p. Balžekas. – Manome, kad tai yra sąžiningas būdas – mes dirbame, o 20% mūsų darbu naudojasi nemokamai. Tokiu keliu nuėjo ne viena žiniasklaidos priemonė pasaulyje, į priekį einame ir mes“.

Nemokamų pietų nėra

Panašiu keliu žengia vis daugiau žiniasklaidos leidinių, besitransformuojančių iš spausdintos į internetinę žiniasklaidą ir kovodamos su vartotojais blokuojančiais rekalmą, – jos apmokestina kuriamą turinį internete.

VŽ rašė, kad „Axel Springer“, viena didžiausių Europoje žiniasklaidos bendrovių ir vienų lankomiausių portalų Vokietijoje valdytoja, žengė rimtą žingsnį prieš blokuojačius reklamą skaitytojus, – nuo šiol internautams, apsilankiusiems jų tinklapyje „Bild“, suteikiama alternatyva: arba išjungti reklamos blokatorius, arba mokėti už skaitomą turinį – 2,99 Eur per mėnesį.

Tuo metu JAV gyventojai gali rinktis „YouTube“ prenumeratą be reklamos – „YouTube Red“ paketas kainuoja 9.99 USD per mėnesį.

Lietuvoje – ne mažiau

VŽ rašė, kad Lietuvoje ši problema ne mažiau aktuali – turime bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

52795
130817
52791