Šeši „Teo“ ir „Omnitel“ integracijos iššūkiai

VŽ rašė, kad „Teo“ ir „Omnitel“ po susijungimo sugebėjo padidinti savo pelną ir pajamas.
Tad p. Šliužas, rezultatų aptarime su žiniasklaida, pasidžiaugė, kad jungiant bendroves pavyko išlaikyti sutelktą dėmesį į verslą.
Švedų telekomunikacijų bendrovės „TeliaSonera“ valdomos „Teo“ ir „Omnitel“ apie jungimosi planus pranešė pernai spalį, bendra vadovų komanda surinkta pernai gruodį, o oficialiai antrine „Teo“ bendrove „Omnitel“ tapo šių metų sausio pradžioje.
„Tada prasidėjo daug ūkinių ir buitinių reikalų“, – pasakoja „Teo“ vadovas.
Pasak jo, nemažai laiko atėmė ir prioritetų išgryninimas. Sudarytame šių metų kritinių darbų sąraše yra 49 projektai.
„Didžioji jų dalis yra susijusi su tuo, kaip aptarnaujančiam personalui palengvinti darbą aptarnaujant klientus. Tai yra mūsų prioritetas, nes mūsų IT architektūros yra visiškai skirtingos“, – sako p. Šliužas.
100 persidengiančių sistemų
Iš viso bendrovės vadovas trumpuoju laikotarpiu išskiria šešis „Teo“ ir „Omnitel“ integracijos iššūkius.
Pirmas jų – persidengiančios IT sistemos. Tokių „Teo“ ir „Omnitel“ IT ūkyje yra beveik šimtas.
„Kadangi abu verslai egzistavo pakankamai nepriklausomai labai ilgą laiką, natūralu, kad tie IT sprendimai, IT architektūra, turimos sistemos yra labai skirtingos. Čia yra daug kompleksikos“, – sako p. Šliužas.
Kitas iššūkis – skirtingas paveldas mažmeninės prekybos srityje. Anot p. Šliužo, mokomasi šį iššūkį įveikti žiūrint į patirtį eksperimentiniame bendrame „Teo“ ir „Omnitel“ klientų aptarnavimo salone Alytuje. Šis buvo atidarytas pernai metų lapkritį.
Didžiosios darbuotojų kraustynės
Per penkias savaites po susijungimo daugiau nei 1.200 „Teo“ ir „Omnitel“ darbuotojų turėjo pakeisti darbo vietas. Tad trečias kilęs iššūkis – naujų komandų ir organizacijų supažindinimas. Dėl to daug jėgų yra metama į komandos formavimą (angl. team building). Bendras „Teo“, „Omnitel“ ir kitos antrinės bendrovės „Lintel“ darbuotojų skaičius siekia 3.100 žmonių.
Kitas integracijos aspektas - „Teo“ ir „Omnitel“ tinklų priežiūros modelių suvienodinimas.
„Kaip mes dirbame, prižiūrime, palaikome kokybę, tie dalykai pas mus skiriasi. „Omnitel“ daugiau remiasi kitų įmonių paslaugomis, „Teo“ – daugiau savo jėgomis dirba. Tad žiūrime kaip tuos resursus, kompetencijas paskirstyti.“
Sprintas ir maratonas
Taip pat bendrovėms reikia suderinti organizacijų kultūrinius skirtumus. „Omnitel“ ir „Teo“ kultūras p. Šliužas lygina su trumpo ir ilgo nuotolio bėgimais.
„Mobiliame versle yra trumpesnės distancijos, greitesnės reakcijos, mažesnė kompleksika, mažiau produktų, mažiau pasiūlymų, – aiškina p. Šliužas. – „Teo“ pusėje yra ilgesnės distancijos, ilgesni verslo ciklai, ilgesni sprendimų priėmimai.“
Be to, bendrovėms reikia išspręsti logistikos problemų iššūkius.
„Atvežti mobilų telefoną ir atgabenti televizorių ar mašrutizatorių yra visiškai skirtingos užduotys, - juokiasi p. Šliužas. – Tie kanalai yra visiškai skirtingi, tad čia turime tam tikrų iššūkių.“
Bendram ženklui ir produktams – dar ne metas
Paklaustas, kada planuojama įvesti bendrą naują „Teo“ ir „Omnitel“ prekės ženklą, p. Šliužas sako, kad trumpuoju laikotarpiu tai nėra prioritetas.
„Prioritetas yra palengvinti darbą mūsų žmonėms, kurie dirba su klientais. Antras dalykas – norint pasiruošti vienokiam ar kitokiam ženklui, reikia atlikti daug naujų darbų, – aiškina vadovas. – Mums svarbu susiderinti veiksmus viduje. Kai jausime, kad tikrai dirbame kaip absoliučiai vienas kolektyvas, kad galime duoti tą patį servisą iš bet kurio kanalo, tada to virsmo ir galima tikėtis.“
Ponas Šliužas užsimina tik tiek, kad bendrovės prekės ženklo įvedimą galbūt bendrovės pradės planuoti šiemet.
Šiuo metu „Teo“ ir „Omnitel“ išorėje naudoja esamus prekės ženklus, o bendrovės viduje – „Telia“ ženklą.
VERSLO TRIBŪNA
Artimoje perspektyvoje nėra planuojami ir bendri „Teo“ ir „Omnitel“ produktai.
„Mes daugiau skiriame dėmesio, kad suprastume klientų elgseną ir sukonstruotume kažkokią paslaugą ar paslaugas, kurios galbūt šiandieną neegzistuoja, ir tokiu būdu duoti vertę“, - sako p. Šliužas.
Vadovo teigimu, tiesiog esamų paslaugų sudėjimas į vieną, didelės pridėtinės vertės rinkoje nesukurtų.
VŽ rašė, kad, remiantis kitų šalių patirtimi, „Teo“ ir „Omnitel“ bendri produktai gali atsirasti tik 1-2 m. perspektyvoje, o poveikis rinkai bus jaučiamas 2-4 m. laikotarpyje.