„Lietuvos draudimas“ rengia tris scenarijus

Publikuota: 2015-09-27
Atnaujinta 2015-09-28 08:44
Aurelijos Kazlauskienės, AB „Lietuvos draudimas“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė: „Ateities scenarijus kuriamas naudojant mūsų pačių sukurtą matematinį modelį.“ Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Aurelijos Kazlauskienės, AB „Lietuvos draudimas“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė: „Ateities scenarijus kuriamas naudojant mūsų pačių sukurtą matematinį modelį.“ Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Ateities scenarijai padeda sukurti pagrindą verslo strategijai. Kuriant ateities scenarijus, vertinami alternatyvūs požiūriai, padedantys įžvelgti rizikas ir galimybes, kurios dažnai pražiūrimos, kai rengiamos įprastos biudžeto korekcijos.

Pasak Aurelijos Kazlauskienės, AB „Lietuvos draudimas“ (LD) Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorės, LD ilgalaikius ateities scenarijus pagal dabartinius planavimo principus formuoja daugiau nei 10 metų, tad šis procesas yra tapęs įmonės kultūros dalimi.

„Kuriant ateities scenarijus, vyksta du procesai, kuriuos galima pavadinti projektais: kuriama ir formuojama bendrovės strategija, o drauge skaičiuojamas operacinis planas — biudžetas. Šios abi dalys sujungiamos ir tai sudaro LD ateities scenarijų“, — kalba p. Kazlauskienė.

Sektoriaus prognozės

Anot jos, kalbant apie operacinį planą, įprastai LD jis kuriamas 3 metams ir šiuo metu kaip tik planuojami 2016–2018 m. Iš jų pirmieji metai planuojami labai išsamiai, o kiti tikslinami tarpiniais etapais.

„Ateities scenarijus kuriamas naudojant mūsų pačių sukurtą matematinį modelį, kuris tikslinamas atsižvelgiant į vartotojų lūkesčius bei matomas svarbias jų pokyčių tendencijas, technologinę bei konkurencinę aplinką, rinkos potencialą ir atsižvelgiant į bendrovės strategiją. Jis atspindi LD kryptis, būsimus įmonės pokyčius, inovacijas, kurios turės vienokią ar kitokią įtaką pajamoms ir sąnaudoms“, — nurodo p. Kazlauskienė.

Pasak jos, matematinis modelis tobulinamas nuolat, remiantis anksčiau buvusiais nesutapimais ir įvedant papildomus kintamuosius, kurie leidžia tikslinti ir vertinti atsirandančius pokyčius rinkoje.

„Vienas iš pagrindinių rodiklių, kurį vertiname, be abejo, yra bendrasis vidaus produktas, vertinami ir kiti pagrindiniai ekonominiai rodikliai, atsižvelgiama į galimus užsienio rinkų pokyčius, kurie gali daryti įtaką draudimo rinkos Lietuvoje plėtrai. Remiantis šiuo matematiniu modeliu, prognozuojamas draudimo rinkos augimas trimis scenarijais: optimistiniu, realistiniu ir pesimistiniu, o papildomai įvertinus istorinius LD duomenis bei planuojamus esminius pokyčius ar naujus pagal strategiją diegiamus produktus, savai bendrovei nustatomi augimo tikslai“, — patirtimi dalijasi p. Kazlauskienė.

Ji nurodo, kad šis operacinis planas paprastai kuriamas apie 2 mėnesius, o jį formuojant bendradarbiauja draudimo rizikos, rinkodaros, pardavimo, žalų specialistai, analitikai ir aktuarai. Per metus matematinis modelis naudojamas dar mažiausiai du kartus, prireikus prognozės tikslinamos ir atitinkamai keičiami tikslai.

„Mums toks ateities scenarijaus kūrimas yra tapęs įmonės kultūros dalimi. Atsirandantys pokyčiai lengvai koreguojami tarpiniais etapais. Pagal operacinį planą dėliojami bendrovės tikslai, formuojamos užduotys darbuotojams, vėliau tai naudojama rezultatams vertinti. Taigi ateities scenarijus kasdienėje veikloje skyla į kasdienius tikslus ir užduotis, o per nuolatinę rezultatų kontrolę žiūrima, kaip sekasi tų tikslų pasiekti“, — pabrėžia p. Kazlauskienė.

Neabejoja nauda

Ateities scenarijus praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje išpopuliarinusi bendrovė „Shell“ rengia juos iki šiol.

„Scenarijai padeda priimti svarbiausius sprendimus neužtikrintoje aplinkoje, kai tenka veikti itin sudėtingomis sąlygomis“, — pasakoja Peteris Voseris, buvęs „Royal Dutch Shell“ generalinis direktorius.

Pasak Jeremy Benthamo, „Shell“ scenarijų, strategijos ir verslo plėtros vadovo, ateities scenarijų tikslas nėra išpranašauti ateitį.

„Mes siekiame suteikti solidų pagrindą, nuo kurio atsispyrę sprendimus priimantys asmenys suformuluotų tikslesnius sprendimus įgyvendinant verslą, nes remdamiesi ateities scenarijais jie geriau suvokia svarbiausius veiksnius ir didžiausias rizikas“, — kalba p. Benthamas.

Verslo valdymo teoretikai neabejoja, kad tinkamai parengti ateities scenarijai verslui suteikia strateginį pranašumą.

Pirmiausia todėl, kad, pasak Rafaelio Ramirezo, Oksfordo universiteto „Said“ verslo mokyklos Scenarijų programos direktoriaus, tinkamai formuluojant ateities scenarijus vertinami ir alternatyvūs požiūriai. Jie padeda įžvelgti tokias rizikas ir galimybes, kurios dažnai pražiūrimos, kai rengiamos įprastos biudžeto korekcijos.

„Įmonės turi atrasti savų scenarijų rengimo būdų. Tačiau šis procesas sėkmingai veikia tik tada, kai jį palaiko organizacijoje autoritetą turintis asmuo, o ateities scenarijams kurti skiriama lėšų. Be to, šis procesas turi derėti su kitais organizacijos procesais ir juos papildyti. Taip pat būtina kompetentinga komanda. „Shell“ scenarijų rengimo praktika buvo tokia sėkminga ir todėl, kad prognozes formuluojančioje komandoje bendradarbiauja ilgamečiai bendrovės darbuotojai ir nepriklausomi analitikai“, — tvirtina p. Ramirezas.

Tiesa, pasiekti, kad ateities scenarijai iš tiesų kurtų vertę verslui, nėra taip lengva. Tarptautinės tyrimų bendrovės „McKinsey“ atliktas tyrimas rodo, kad 40% apklaustų įmonių vadovų nurodė, jog ateities scenarijai jiems buvo mažai naudingi. „McKinsey“ tyrėjų nuomone, ateities scenarijus rengiantys asmenys rizikuoja pernelyg užsižaisti su smulkmenomis, t. y. jie neįvertina, kurie veiksniai iš tiesų yra reikšmingiausi. Kita dažna rizika – parengtus ateities scenarijus netiksliai interpretuoja patys vadovai.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 16 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pokyčiai advokatų kontoroje „AAA Law“: nauja vadovė ir dar vienas partneris

Permainos advokatų kontoroje „AAA Law“. Vadovaujančia kontoros partnere tapo advokatė Giedrė Domkutė, o prie...

Mokesčių reforma: apvalina į sau naudingą pusę 1

Šiemet mokesčių reformos įstatymai buvo priimti pavasario Seimo sesijoje, kai iki jų įsigaliojimo 2019 m.

Finansai
06:30
Kalėdinis „Tele2“ ir „Telia Lietuva“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: kalėdinė nuotaika su „Tele2“ (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.11.20
Seimas atveria kelią įvairių PVM lengvatų svarstymui 7

Seimas antradienį po pateikimo pritarė eilei pasiūlymų taikyti PVM lengvatas ir nutarė toliau jas svarstyti.

Finansai
2018.11.20
Seimas linksta apkarpyti „Sodros“ įmokų naštą 9

Seimas po svarstymo pritarė mokestinės naštos sumažinimui savarankiškai dirbantiems asmenims, o svarstydamas...

Finansai
2018.11.20
Reklama, kurios neužblokuosi, bet reikia kūrybiškumo Premium 2

Lauko reklamos stendai – viena seniausių reklamos formų, kuriai artimiausiais metais prognozuojamas augimas.

Rinkodara
2018.11.20
Lietuva pagal mokesčių palankumą pasaulyje liko 18 vietoje 1

Lietuva pagal mokesčių sistemos palankumą verslui liko toje pat – 18 vietoje tarp 190 pasaulio šalių, parodė...

Finansai
2018.11.20
N. Mačiulis: ekonomika neaugs tiek, kiek prognozuojama 21

Nerijus Mačiulis, banko „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas, sako, jog Lietuvos ekonomika per artimiausius...

Finansai
2018.11.20
2019 m. įsigalioja pranešėjų apsauga – nauja rizika verslui Premium 3

Pranešti apie pažeidimus įmonėje bus gerokai paprasčiau, o tai padariusiam asmeniui garantuojamas...

Finansai
2018.11.20
Lietuva pasauliniame talentų reitinge smuktelėjo dar žemiau 1

2018 m. pasauliniame IMD talentų reitinge Lietuva krito trimis pozicijomis žemyn ir užima žemiausią vietą iš...

Vadyba
2018.11.20
Euro zonoje – didžiausias kainų šuolis per 6 metus 7

Euro zonos kainos šių metų spalio mėn. augo sparčiausiai per paskutinius šešerius metus. Tokį pokytį lėmė...

Finansai
2018.11.20
Paramai skirta GPM dalis nuo 2% mažėja iki 1,06% 4

Nuo 2019 m. darbo užmokestis dauginamas iš koeficiento 1,289, didėja ir pajamų mokesčio tarifas, todėl...

Finansai
2018.11.20
Italai užčiuopė Lietuvos potencialą – nori atsiriekti 10% bankų dominuojamos rinkos Premium

Į Lietuvos faktoringo paslaugų rinką žengė Italijos verslininkų įsteigtas naujokas „Vilnius factoring...

Rinkos
2018.11.20
Statistikos departamentas atleidžia 18 darbuotojų 4

Po struktūrinių pokyčių Statistikos departamente sumažėjo padalinių ir darbuotojų skaičius.

Finansai
2018.11.20
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
2018.11.20
Interviu su trečios didžiausios drabužių prekybininkės vadove: pagrindinis iššūkis – suburti gerą komandą Premium 5

Penkiolika metų Lenkijos prekybos bendrovės LPP valdomoje „LPP Lithuania“ dirbanti Irina Gromova, pradėjusi...

Stringa „Keliauk Lietuvoje“ vadovo paieškos, konkursą skelbia dar kartą Premium

Ūkio ministerijai nepavyksta rasti direktoriaus vietoj Valstybinio turizmo departamento kuriamai viešajai...

Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20
Verslininkas: vaikai „diktofonai“ sunkiai pritaps prie ateities darbo rinkos Premium 1

Mokyklose vis dar bandoma moksleiviams į galvą sugrūsti kuo daugiau žinių, tačiau dabartiniai laikai...

Vadyba
2018.11.20
MMA pokyčiai didina neapmokestinamus dienpinigius Premium

2019 m. minimali mėnesinė alga didėja nuo 400 iki 555 Eur, todėl ne itin didelį darbo užmokestį gaunantiems...

Finansai
2018.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau