„Lietuvos draudimas“ rengia tris scenarijus

Publikuota: 2015-09-27
Atnaujinta 2015-09-28 08:44
Aurelijos Kazlauskienės, AB „Lietuvos draudimas“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė: „Ateities scenarijus kuriamas naudojant mūsų pačių sukurtą matematinį modelį.“ Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Aurelijos Kazlauskienės, AB „Lietuvos draudimas“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė: „Ateities scenarijus kuriamas naudojant mūsų pačių sukurtą matematinį modelį.“ Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Ateities scenarijai padeda sukurti pagrindą verslo strategijai. Kuriant ateities scenarijus, vertinami alternatyvūs požiūriai, padedantys įžvelgti rizikas ir galimybes, kurios dažnai pražiūrimos, kai rengiamos įprastos biudžeto korekcijos.

Pasak Aurelijos Kazlauskienės, AB „Lietuvos draudimas“ (LD) Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorės, LD ilgalaikius ateities scenarijus pagal dabartinius planavimo principus formuoja daugiau nei 10 metų, tad šis procesas yra tapęs įmonės kultūros dalimi.

„Kuriant ateities scenarijus, vyksta du procesai, kuriuos galima pavadinti projektais: kuriama ir formuojama bendrovės strategija, o drauge skaičiuojamas operacinis planas — biudžetas. Šios abi dalys sujungiamos ir tai sudaro LD ateities scenarijų“, — kalba p. Kazlauskienė.

Sektoriaus prognozės

Anot jos, kalbant apie operacinį planą, įprastai LD jis kuriamas 3 metams ir šiuo metu kaip tik planuojami 2016–2018 m. Iš jų pirmieji metai planuojami labai išsamiai, o kiti tikslinami tarpiniais etapais.

„Ateities scenarijus kuriamas naudojant mūsų pačių sukurtą matematinį modelį, kuris tikslinamas atsižvelgiant į vartotojų lūkesčius bei matomas svarbias jų pokyčių tendencijas, technologinę bei konkurencinę aplinką, rinkos potencialą ir atsižvelgiant į bendrovės strategiją. Jis atspindi LD kryptis, būsimus įmonės pokyčius, inovacijas, kurios turės vienokią ar kitokią įtaką pajamoms ir sąnaudoms“, — nurodo p. Kazlauskienė.

Pasak jos, matematinis modelis tobulinamas nuolat, remiantis anksčiau buvusiais nesutapimais ir įvedant papildomus kintamuosius, kurie leidžia tikslinti ir vertinti atsirandančius pokyčius rinkoje.

„Vienas iš pagrindinių rodiklių, kurį vertiname, be abejo, yra bendrasis vidaus produktas, vertinami ir kiti pagrindiniai ekonominiai rodikliai, atsižvelgiama į galimus užsienio rinkų pokyčius, kurie gali daryti įtaką draudimo rinkos Lietuvoje plėtrai. Remiantis šiuo matematiniu modeliu, prognozuojamas draudimo rinkos augimas trimis scenarijais: optimistiniu, realistiniu ir pesimistiniu, o papildomai įvertinus istorinius LD duomenis bei planuojamus esminius pokyčius ar naujus pagal strategiją diegiamus produktus, savai bendrovei nustatomi augimo tikslai“, — patirtimi dalijasi p. Kazlauskienė.

Ji nurodo, kad šis operacinis planas paprastai kuriamas apie 2 mėnesius, o jį formuojant bendradarbiauja draudimo rizikos, rinkodaros, pardavimo, žalų specialistai, analitikai ir aktuarai. Per metus matematinis modelis naudojamas dar mažiausiai du kartus, prireikus prognozės tikslinamos ir atitinkamai keičiami tikslai.

„Mums toks ateities scenarijaus kūrimas yra tapęs įmonės kultūros dalimi. Atsirandantys pokyčiai lengvai koreguojami tarpiniais etapais. Pagal operacinį planą dėliojami bendrovės tikslai, formuojamos užduotys darbuotojams, vėliau tai naudojama rezultatams vertinti. Taigi ateities scenarijus kasdienėje veikloje skyla į kasdienius tikslus ir užduotis, o per nuolatinę rezultatų kontrolę žiūrima, kaip sekasi tų tikslų pasiekti“, — pabrėžia p. Kazlauskienė.

Neabejoja nauda

Ateities scenarijus praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje išpopuliarinusi bendrovė „Shell“ rengia juos iki šiol.

„Scenarijai padeda priimti svarbiausius sprendimus neužtikrintoje aplinkoje, kai tenka veikti itin sudėtingomis sąlygomis“, — pasakoja Peteris Voseris, buvęs „Royal Dutch Shell“ generalinis direktorius.

Pasak Jeremy Benthamo, „Shell“ scenarijų, strategijos ir verslo plėtros vadovo, ateities scenarijų tikslas nėra išpranašauti ateitį.

„Mes siekiame suteikti solidų pagrindą, nuo kurio atsispyrę sprendimus priimantys asmenys suformuluotų tikslesnius sprendimus įgyvendinant verslą, nes remdamiesi ateities scenarijais jie geriau suvokia svarbiausius veiksnius ir didžiausias rizikas“, — kalba p. Benthamas.

Verslo valdymo teoretikai neabejoja, kad tinkamai parengti ateities scenarijai verslui suteikia strateginį pranašumą.

Pirmiausia todėl, kad, pasak Rafaelio Ramirezo, Oksfordo universiteto „Said“ verslo mokyklos Scenarijų programos direktoriaus, tinkamai formuluojant ateities scenarijus vertinami ir alternatyvūs požiūriai. Jie padeda įžvelgti tokias rizikas ir galimybes, kurios dažnai pražiūrimos, kai rengiamos įprastos biudžeto korekcijos.

„Įmonės turi atrasti savų scenarijų rengimo būdų. Tačiau šis procesas sėkmingai veikia tik tada, kai jį palaiko organizacijoje autoritetą turintis asmuo, o ateities scenarijams kurti skiriama lėšų. Be to, šis procesas turi derėti su kitais organizacijos procesais ir juos papildyti. Taip pat būtina kompetentinga komanda. „Shell“ scenarijų rengimo praktika buvo tokia sėkminga ir todėl, kad prognozes formuluojančioje komandoje bendradarbiauja ilgamečiai bendrovės darbuotojai ir nepriklausomi analitikai“, — tvirtina p. Ramirezas.

Tiesa, pasiekti, kad ateities scenarijai iš tiesų kurtų vertę verslui, nėra taip lengva. Tarptautinės tyrimų bendrovės „McKinsey“ atliktas tyrimas rodo, kad 40% apklaustų įmonių vadovų nurodė, jog ateities scenarijai jiems buvo mažai naudingi. „McKinsey“ tyrėjų nuomone, ateities scenarijus rengiantys asmenys rizikuoja pernelyg užsižaisti su smulkmenomis, t. y. jie neįvertina, kurie veiksniai iš tiesų yra reikšmingiausi. Kita dažna rizika – parengtus ateities scenarijus netiksliai interpretuoja patys vadovai.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 16 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Šiukštu, tik nespauskite eurais! 1

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 6

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23
Kokių savybių reikia ateities lyderiui

Gebėjimas klausytis ir girdėti, įkvėpti, provokuoti pokyčiams, turėjimas aiškią viziją ir planą jai...

Vadyba
2018.06.23
 „Sanitex“ grynasis pelnas augo 8% 2

Didžiausios šalyje didmeninės prekybos UAB „Sanitex“ grynasis pelnas 2017 m. siekė 8,7 mln. Eur ir buvo 8%...

Finansai
2018.06.22
Valdančiųjų dovana profsąjungoms – jos bus prilygintos partijoms 1

Gyventojai turės galimybę profesinėms sąjungoms atskirai skirti 1% gyventojų pajamų mokesčio (GPM). Tad šios...

Verslo aplinka
2018.06.22
Kerta per palūkanas: didesnės kaip 30% EBITDA palūkanos nebemažins pelno mokesčio 4

Lietuva planuoja apriboti galimybę palūkanas atskaityti į sąnaudas. Toks žingsnis įmonėms gali gerokai...

Finansai
2018.06.22
Politikai klimpsta valstybės tarnybos reformoje

Nors valdantieji buvo nusiteikę jau kitą savaitę patvirtinti valstybės tarnybos reformą, šis klausimas ima...

Verslo aplinka
2018.06.22
Profesionalų medžioklė į VVĮ valdybas apnuogino atlyginimų skirtumus Premium

Ūkio ministerija svarsto galimybę suvienodinti valstybės įmonių ir valstybės kontroliuojamų UAB ir...

Vadyba
2018.06.22
Sveiki atvykę į darbininkų ir valstiečių valstybę! 85

Valdančiųjų stovykloje – visiškai pakrikusi drausmė: dėliojant taškus mokesčių reformoje, parlamentarai tarsi...

Verslo aplinka
2018.06.22
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
„Women Go Tech“: paskelbtos Lietuvos technologijų lyderės 5

Ketvirtadienio vakarą vyko jau antrus metus organizuojamos iniciatyvos „Women Go Tech“ sezono uždarymo...

Technologijos
2018.06.21
„Intel“ CEO traukiasi, išaiškėjus jo santykiams su darbuotoja 2

Brianas Krzanichas, aukštųjų technologijų kompanijos „Intel“ generalinis direktorius, neteko posto, nes...

Vadyba
2018.06.21
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Už daugiau kaip 50% sumažintus dienpinigius nuo liepos 1 d. gresia baudos

Įmonė neturi teisės dienpinigių mažinti daugiau kaip 50%. Pažeidusiems šį reikalavimą vadovams gresia baudos.

Finansai
2018.06.21
Jaunimas sezoninio darbo ieško platformoje workis.online Rėmėjo turinys

Pasibaigus mokslo metams dažnas moksleivis ir studentas ieško darbo. Jaunuoliai įsidarbinti pradeda dar...

Vadyba
2018.06.21
Nuo liepos 3 d. finansinių priemonių sandoriai – tik su LEI kodu Rėmėjo turinys 3

Asociacija „GS1 Lithuania“ birželio 20 d. tapo registruotąja atstove, viena iš nedaugelio organizacijų,...

Rinkos
2018.06.21
Akcininkų konfliktas – ką rinktis: veiklos tyrimą ar bankrotą? 1

Lietuvos teismuose kasmet išnagrinėjama keliolika įmonių veiklos tyrimo bylų, kurių pagalba akcininkai...

Finansai
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Dividendų lenktynėse energetikus vejasi geležinkelininkai Premium 2

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) už 2017 m. išmokės beveik 200 mln. Eur dividendų, rodo apibendrinti Valdymo...

Finansai
2018.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau