Milijoną į „Scan&Go“ investavusi „Maxima“: savitarna yra prekybos ateitis
„Maxima LT“ generalinio direktoriaus Tomo Rupšio teigimu, jau šešiose tinklo parduotuvėse veikianti technologija kasmet populiarėja, o aktyviausiai ja naudojasi gausiau apsiperkantys lankytojai. „2019 metų vasarį buvome pirmasis mažmeninės prekybos tinklas Lietuvoje, pasiūlęs tokią technologiją klientams – tuomet kėlėme klausimą, kokiems pirkėjams tai gali būti aktualu. Šiandien matome, kad vis daugiau pirkėjų aktyviai naudojasi technologijomis apsipirkdami – auga mobiliosios programėlės „Maxima“, savitarnos kasų ir „Scan&Go“ naudojimas. Sprendimas tikrai pasiteisino, tad planuojame jį toliau diegti visose naujose ar rekonstruojamose XXX formato parduotuvėse“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius T. Rupšys.
Aktyviau naudojasi savaitgaliais
Prekybos tinklo IT departamento direktoriaus Tomo Bazio teigimu, šiuo metu „Scan&Go“ iš viso veikia šešiose parduotuvėse – po lygiai Vilniuje ir Kaune. Skaičiuojama, kad kiekvieną mėnesį savarankiškai prekes skenuoti renkasi jau daugiau nei 12 tūkst. klientų, jų skaičius nuolat auga.
„Mūsų duomenys rodo, kad naudojimasis šia paslauga suintensyvėja artėjant savaitgaliams – ketvirtadienio, penktadienio vakarais, taip pat – šeštadieniais, kai žmonės apsiperka didesniais kiekiais, ilgesniam laikui ar šventėms. Technologijos aktualumas itin išauga prieš didžiąsias šventes, kai kuriose parduotuvėse naudojimasis technologija padvigubėja – ypač ryškus skenavimo aparatų naudojimosi šuolis fiksuotas praėjusių metų gruodį. „Scan&Go“ patogus sprendimas, nes leidžia aplenkti prie kasų susidarančias eiles. Įdomu tai, kad besinaudojančiųjų „Scan&Go“ vidutinė krepšelio vertė yra apie 1,5 karto didesnė, nei besinaudojančių įprastomis kasomis“, – skaičiuoja T. Bazys
Taupo laiką ir padeda stebėti išlaidas
Pasak T. Bazio, didžiausias šios technologijos privalumas yra tai, kad ji taupo laiką pirkėjams: prie kasos nebereikia iškrauti prekių ant konvejerio ar savitarnos kasų svarstyklių, taip pat jiems netenka gaišti laiko eilėse.
„Technologija veikia labai paprastai: užėjęs į parduotuvę, pirkėjas specialų mobilų prietaisą – skenerį – gali pasiimti nuskaitęs savo „Ačiū“ kortelę arba programėlę. Vaikščiodamas po parduotuvę, pirkėjas pats skenuoja pasirinktas prekes, jas gali dėti į parduotuvės vežimėlį, krepšelį ar tiesiai į savo atsineštą asmeninį krepšį. Baigus apsipirkti, „Scan&Go“ atsiskaitymo terminale tereikia palikti skenerį ir dar kartą nuskaičius savo „Ačiū“, sumokėti banko kortele“, – procesą apžvelgia T. Bazys.
„Maxima LT“ IT departamento direktorius įsitikinęs, kad „Scan&Go“ paslauga aktuali ne tik norintiems sutaupyti laiko, bet ir leidžia geriau planuoti biudžetą – renkantis prekes galima iškart tiksliai matyti, kiek už jas reikės susimokėti. „Scan&Go“ mėgsta naudotis ir apsiperkantys su vaikais – jie noriai skenuoja prekes, kartu su suaugusiais gali sekti bendrą pirkinių krepšelį. Daugiausia pirkėjų – kas keturioliktas – savarankiškai prekes skenuoja Pavilnionių gatvėje esančioje „Maximoje“, aktyviai šia paslauga naudojasi ir parduotuvių, esančių Vilniaus „Akropolyje“ bei Veiverių g. Kaune, lankytojai – kas 15-tas čia renkasi „Scan&Go“. Naujausia parduotuvė, kurioje pradėjo veikti technologija – Kauno „Akropolyje“ įsikūrusi „Maxima“. Įdiegus 72 naujuosius aparatus, paslauga startavo praėjusių metų gruodį. Tai – antra pagal lankomumą parduotuvė visoje Lietuvoje, per mėnesį vidutiniškai pritraukianti beveik 70 tūkst. klientų.
Diegia ir kitas technologijas
T. Rupšys pažymi, kad ketverius metus nuosekliai plečiamas „Scan&Go“ tinklas – tik vienas iš modernių technologinių sprendimų, kuriais siekiama sukurti geriausią apsipirkimo patirtį lankytojams. 250 parduotuvių visoje šalyje valdanti „Maxima“ toliau diegia vis labiau populiarėjančias savitarnos kasas, dėmesį skiria ir lojalumo sistemos atnaujinimui.
Anot pašnekovo, nuolat tobulinama mobilioji „Maximos“ programėlė jau kone atstoja piniginę: ji pakeičia ir plastikinę lojalumo kortelę, ir akcijų leidinį, ir banko kortelę. „Skaičiuojame, kad praėjusių metų rudenį pradėjus senųjų kortelių keitimą į naujas, „Maxima“ programėlės atsisiuntimų skaičius per mėnesį vidutiniškai buvo net 192% didesnis nei 2021 metais tuo pačiu laikotarpiu“, – teigia T. Rupšys.
Be to, tvarumo sprendimus aktyviai diegiantis lietuviškas prekybos tinklas pirkėjams jau pernai suteikė naują galimybę – atsisakyti popierinių kvitų. Kiekvienas klientas, pasinaudojęs „Maxima“ programėle savitarnos kasoje, gali pasirinkti kvitus gauti elektroniniu paštu.