„Rail Baltica“ galimybės: keleiviams, kroviniams, specialistams

Reklama publikuota: 2021-11-25
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba Baltijos regione gali sukurti apie 13.000 naujų darbo vietų, o vien Lietuvoje – apie 6.000.
svg svg
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba Baltijos regione gali sukurti apie 13.000 naujų darbo vietų, o vien Lietuvoje – apie 6.000.

„Baltijos šalyse statomą geležinkelį „Rail Baltica“ reikia vertinti kaip visos Europos Sąjungos globalios transporto infrastruktūros strategijos dalį, o jos sukuriamos naudos Lietuvai – ypatingai svarbios“, – pokalbį apie greitojo geležinkelio europinės vėžės reikšmę šaliai, jos gyventojams, verslui ir būsimiems šios transporto šakos specialistams pradeda Arenijus Jackus, „Rail Baltica“ koordinavimo vadovas.

Jis akcentuoja, kad mūsų šalis veikia bendroje ES ir net pasaulinėje logistikos rinkoje. Lietuvos transporto sistemai, taip pat ir geležinkeliams, labai svarbu tinkamai aptarnauti tranzitinius krovinius: tiek Rytų–Vakarų, kas šiuo metu sėkmingai vykdoma, tiek ir Šiaurės–Pietų kryptimi, kur dar reikia baigti statyti trūkstamą infrastruktūrą.

„Rail Baltica“ – žaliuoju kursu

„Lietuvai labai svarbu pasiruošti permainoms, kurias projektuoja ES. Jau dabar ES transportas sudaro apie 5% viso BVP, o Lietuvoje šis sektorius sukuria net apie 13% BVP. Vadinasi, mūsų šaliai šis sektorius apie tris kartus svarbesnis nei daugeliui ES valstybių, – teigia A. Jackus. – ES transporto politika labai stipriai susieta su Europos žaliuoju kursu (angl. European Green Deal). Pavyzdžiui, iki 2030 m. bent 30 mln. automobilių keliuose turi važinėti su nuline CO2 emisija, o iki 2035 m. turėtų pradėti skraidyti lėktuvai  su nuline CO2 emisija. Ar tai pavyks pasiekti? Šių ir kitų tikslų pasiekimas labai glaudžiai susiję su geležinkeliu, nes numatyta, kad greitieji traukiniai Europoje tuo metu jau turės pervežti dvigubai daugiau keleivių nei dabar, į juos, matyt, persės nemažai žmonių, iki tol skraidžiusių lėktuvais. Deja, Lietuvoje tokio geležinkelio apskritai neturime, jis atsiras tik nutiesus „Rail Baltica“.“

Jei Baltijos šalys laiku nepastatytų „Rail Baltica“, jos ne tik „iškristų“ iš Europos žaliojo kurso, prarastų daug galimybių, bet ir nepasiektų esminių, bendrai sutartų, ES transporto politikos tikslų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pagal Europos žaliąjį kursą, kelionės iki 500 km turėtų būti neutralios klimato poveikiui. Šį tikslą galima pasiekti persėdant į traukinius. Beje, visas 1.200 km „Rail Baltica“ geležinkelis nuo Varšuvos iki Talino ir atšaka nuo Kauno iki Vilniaus bus elektrifikuotas ir galės naudoti elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių.

2050 m. – dvigubai daugiau krovinių

Ne mažesnis iššūkis laukia ir krovinių vežėjų. ES institucijos planuoja, kad iki 2050 m. geležinkeliais bus vežama du kartus daugiau krovinių nei dabar.

„Krovinių augimo tendencijos rodo, kad tokiems ES tikslams iki numatyto termino būtina parengti infrastruktūrą: ir pasiruošti efektyviau išnaudoti esamą geležinkelio tinklą, ir statyti naujus geležinkelius, ypa蠖 greitąsias linijas, ir infrastruktūros valdytojams daugiau bendradarbiauti tarpusavyje efektyviau išnaudojant infrastruktūros pajėgumus. „Rail Baltica“ kaip tik atitinka ES tikslus“, – teigia A. Jackus.

Anot jo, jei ilgą laiką greitaisiais traukiniais buvo siekiama sujungti vienos šalies didžiuosius miestus, tai pastaraisiais metais – ir kaimyninių šalių didmiesčius. Ir šią tendenciją puikiai atitinka „Rail Baltica“, kuri ne tik sujungs didžiausius Baltijos šalių miestus, bet ir garantuos jiems greitąjį susisiekimą geležinkeliu su Vakarų Europa.

Pastaraisiais metais geležinkelių sektoriaus įmonės ir ES valstybės sprendžia, kaip užtikrinti, kad būtų tinkamai aptarnauti į geležinkelį ateinantys keleivių ir krovinių srautai, geležinkelio plėtrai ES ir valstybės iš savo biudžetų skiria milijardines sumas, nes šis transportas ne tik vienas žaliausių, bet ir vienas saugiausių bei patogiausių. Beje, Vakarų Europoje vėl atgimsta naktiniai traukiniai, kurie, planuojama, kursuos ir „Rail Baltica“ geležinkeliu.

Specialistams – perspektyvos

„Rail Baltica“ koordinavimo vadovas atkreipia dėmesį, kad statomam greitajam geležinkeliui reikia tūkstančių įvairių sričių specialistų. Skaičiuojama, kad vien europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba Baltijos regione gali sukurti apie 13.000 naujų darbo vietų, o vien Lietuvoje – apie 6.000.

„Greitajam geležinkeliui aptarnauti reikės aukštos kvalifikacijos įvairių kompetencijų specialistų. Dalis poreikio bus patenkinta pasitelkus dabartinius geležinkelio specialistus. Bet jau bendradarbiaujama ir su šalies aukštosiomis mokyklomis, nes dabar pats laikas auginti ateities geležinkelio specialistus. Taip pat planuojama pasitelkti užsienio specialistų, kurie jau šiandien dirba ir dalijasi geriausia praktika kuriant „Rail Baltica“, – pasakoja A. Jackus.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

nuotrauka::1 nocrop

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Rail Baltica“ galimybės: keleiviams, kroviniams, specialistams Verslo tribūna

„Baltijos šalyse statomą geležinkelį „Rail Baltica“ reikia vertinti kaip visos Europos Sąjungos globalios...

Tvarus verslas
2021.11.25
„Vilniaus vandenys“ investuoja į žaliąją energiją Verslo tribūna

Visame pasaulyje brangstant energetiniams resursams, dėmesys krypsta ir į vandens tiekėjus, kurių didžioji...

Tvarus verslas
2021.11.24
Stiprina įmonę ir darbuotojus: „Maximoje“ – antroji „Greičio valdyba“ Verslo tribūna

Pusė metų intensyvaus darbo su mentoriais, gilinimosi į svarbiausius vidinius procesus ir galimybė...

Tvarus verslas
2021.11.24
„Lindström“ ekspertai: kaip užtikrinti tvarų įmonės įvaizdį? Verslo tribūna

Ar kada nors susimąstėte, kad įmonės darbuotojų apranga yra be galo svarbi kuriant profesionalų bendrovės...

Tvarus verslas
2021.11.23
„Neste“ tvarumo viceprezidentė: trys priežastys, kodėl tvarumas turėtų tapti kiekvienos įmonės strategijos ašimi Verslo tribūna 7

Mokslininkams nenuilstamai kalbant apie klimato kaitos iššūkius, auga ir visuomenės sąmoningumas bei atidumas...

Tvarus verslas
2021.11.19
Įmonė iš Radviliškio rajono ir gamina, ir patys naudoja žaliąją energiją Verslo tribūna

Prasidėjęs intensyvus šildymo sezonas primena apie atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) svarbą ne tik...

Tvarus verslas
2021.11.18
Nuo kitų metų mokėsime skirtingus mokesčius už perdirbamas ir neperdirbamas pakuotes, už pastarųjų naudojimą didės mokesčiai Verslo tribūna

Gamintojai ir importuotojai 2022 metus sutiks su ūgtelėjusiomis pakuočių naudojimo ir perdirbimo užduotimis...

Tvarus verslas
2021.11.16
Kai tvarumo etiketės nepakanka: priežastys, trukdančios organizacijų tvarumui Verslo tribūna

Vartotojai vis dažniau pirmenybę teikia tvariai veikiančioms organizacijoms bei jų produktams – net 46 proc.

Tvarus verslas
2021.11.11
Susisiekimo ministras: svarbu patikimai sujungti visas transporto grandines Verslo tribūna

Interviu su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu pradėjome klausimais apie vizitą į JAV ir Kanadą, jo...

Tvarus verslas
2021.10.28
Per tvarius sporto renginius – į visuomenės sąmoningumą Verslo tribūna

Kiekvienas renginys – nuo verslo konferencijų iki sporto varžybų – palieka pėdsaką ir tam tikrą taršą. Todėl...

Tvarus verslas
2021.10.28
Šviežumas ir ekonomikos palaikymas: 8 iš 10 šalies pirkėjų renkasi lietuvišką produkciją Verslo tribūna

Šalies gamintojų produkciją dažnai ar visada renkasi 8 iš 10 pirkėjų, rodo naujausias Lietuvos pirkėjų...

Tvarus verslas
2021.10.27
Nauja „Maximos“ lojalumo programa verslui: dar lankstesnė ir patogesnė Verslo tribūna

Prekybos tinklo „Maxima“ lojalumo programa „Ačiū“ atsinaujina, o viena svarbiausių šių metų naujovių –...

Tvarus verslas
2021.10.26
Klystate, jei galvojate kad klimato kaita – tik pramonės reikalas: kiekvienas darbuotojas ir jo veikla išskiria CO2 Verslo tribūna 3

Poveikio aplinkai mažinimas yra vienas iš didžiausių pasaulio iššūkių – dėl katastrofiškų klimato kaitos...

Tvarus verslas
2021.10.22
Atsakingas biuro įvaizdis: kilimėliai iš perdirbto plastiko Verslo tribūna

Šiandien vis daugiau įmonių visame pasaulyje domisi ekologijos tema, o žaliųjų praktikų taikymas tampa...

Tvarus verslas
2021.10.20
Klimatui neutralus verslas – kelionė su „Neptūno“ ženklu Verslo tribūna

Klimatui visiškai neutralus verslas ir partnerystės projektai, kurie maksimaliai sumažina anglies pėdsaką...

Tvarus verslas
2021.10.15
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
„Telia“: tvarumo naudą turi pajusti ir smulkus verslas Verslo tribūna

Kol didžiosios pasaulio įmonės įgyvendina neutralumo klimatui tikslus, skaitmenizuoja verslą ar diegia...

Tvarus verslas
2021.10.14
Verslo ir visuomenės partnerystė: prie tvarumo gali prisidėti visi Verslo tribūna

„Swedbank“ inicijuotas tvarumo projektas „Septyniolika“ per tris mėnesius Lietuvoje pritraukė apie 50.000...

Tvarus verslas
2021.10.06
„Rail Baltica“: strateginių tarptautinių projektų įgyvendinimo iššūkiai – kas lemia jų sėkmę Verslo tribūna

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba nuo Varšuvos per Lietuvą ir Latviją iki Talino –...

Tvarus verslas
2021.09.30
Tvarumui reikia inovacijų: Lietuvoje gamins unikalius daugkartinius maišelius Verslo tribūna 2

Aplinkai draugiškų maišelių gamintoja UAB „Bagfactory“ kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU)...

Tvarus verslas
2021.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku