Tvarumo žingsniai: reikia ir veikti, ir apie tai pasakoti

Reklama publikuota: 2021-08-24
Įvairių apklausų duomenimis, bent 6 iš 10 vartotojų sutiktų keisti pirkimo įpročius, jei tai padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai.
svg svg
Įvairių apklausų duomenimis, bent 6 iš 10 vartotojų sutiktų keisti pirkimo įpročius, jei tai padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Daugiau nei pusė vartotojų Australijoje sutiktų mokėti daugiau už prekę ar prekės ženklą, paremtą tvarumo bei ekologiškumo praktika. 6 iš 10 apklaustų Jungtinės Karalystės vartotojų taip pat sutiktų keisti pirkimo įpročius, jei tai padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Tuo tarpu Lietuvoje verslas labiau linkęs sukti galvą ne dėl vartotojų, o dėl darbuotojų, nors ir pastariesiems tvarumas tampa vis svarbesniu.

Po daugiau nei pusantrų pandemijos metų pasaulyje vėl daugiau ar mažiau atsiveriantys verslai susiduria su kintančiomis vartotojų nuotaikomis. Kartu su pandemija, viso pasaulio vartotojų dėmesys aplinkosaugos ir tvarumo klausimams gerokai išaugo, o kartu auga ir reikalavimai bei lūkesčiai prekių ženklams. Tačiau pasaulio apklausų rezultatai atskleidžia, kad didelė dalis įmonių net įprastuose procesuose vis dar nesiima tvarumo žingsnių. O jei ir imasi – per menkai apie tai informuoja.

Tyrimas, kurį „BBC Global News“ atliko Australijoje ir kitose Azijos — Ramiojo vandenyno regiono šalyse, parodė, kad vartotojų lūkesčiai verslo tvarumui šiandien labai dideli. 81% iš apklaustų trijų verslo sektorių – automobilių, technologijų ir finansų – vartotojų teigia, kad tvarumo praktika ir įsipareigojimai aplinkosaugai prekės ženklams suteikia papildomos vertės. 79% apklaustųjų tai yra svarbus veiksnys apsisprendžiant pirkti prekę ar paslaugą. 68% mielai netgi sumokėtų daugiau už prekės ženklus, taikančius tvirtą tvarumo ir ekologiškumo praktiką. Maža to, daugiau nei pusė (57%) mano, kad nustotų pirkti produktą ar paslaugą, kuriai anksčiau buvo ištikimi, jei sužinotų, kad verslas visai nėra tvarus.

Vis dėlto, maždaug pusė visų vartotojų pastebi nežinantys apie jokią apklausoje minimų sektorių  prekės ženklų tvarumo praktiką. Finansų sektoriaus įmonėse šis skaičius didžiausias, net 63% teigia negirdėję apie jų šalių finansinių organizacijų daromus tvarumo veiksmus.

Be alternatyvos

Kiek arčiau Lietuvos, Jungtinėje Karalystėje (JK), „Parcel Lab“ šiemet atliktas tyrimas, taip pat parodė, kad 6 iš 10 apklaustų vartotojų sutiktų keisti pirkimo įpročius, jei tai padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Šis tyrimas gilinosi į kiek kitą verslo tvarumo veiksmų kryptį ir analizavo tiesiai su vartotojais dirbančių mažmeninės prekybos bei mados verslų prekių pristatymo praktiką. Vartotojų vertinimu, būtent pakuotė labai daug pasako apie tai, kiek tvariai veikia prekę siunčiantis verslas. Tačiau, „Parcel Lab“ atskleidė, kad kas penktas iš 50 didžiausių JK  mažmenininkų siuntiniams vis dar naudoja tik plastiką, 30% į siuntinius prideda dar ir papildomos plastiko pakuotės, o daugiau nei pusė (52%) prie siuntinių prideda ir reklaminių bukletų, kurie, anot tyrėjų, vartotojų dažniausiai tiesiog išmetami.

Tik 6% iš didžiausių prekės ženklų vartotojams siūlo kokią nors alternatyvą ar galimybę pasirinkti pristatymą su mažesniu pakuotės kiekiu. Be to, tyrimo duomenimis, net du trečdaliai (68%) ant pakuotės nepateikia jokios su tvarumu susijusios informacijos ar žinutės, net jei ir siūlo nors šiek tiek tvaresnę pakuotę.

Dėmesys darbuotojams

Lietuvoje verslas, įvairių apklausų duomenimis, kol kas tvarumo sampratą labiausiai sieja su dėmesiu darbuotojams. Štai, pernai pavasarį vykdytos „Eurobarometro“ apklausos duomenimis, dauguma Lietuvos verslų iš vykdomų tvarumo veiksmų nurodė pastangas gerinti sąlygas darbuotojams (53%) ir užtikrinti įvairovę darbo vietoje (27%). Tik maždaug kas penkta (18%) apklausta organizacija nurodė, kad taupo gamtinius išteklius ar energiją arba stengiasi daryti jiems mažesnį poveikį. Tik 16% teigė naudojantys perdirbtas arba pakartotinai panaudotas medžiagas. Palyginimui, 27-iose Europos Sąjungos šalyse perdirbtas ar pakartotinai panaudotas medžiagas versle naudoja vidutiniškai 61% apklaustų verslų.

Socialinis tvarumo aspektas ir dėmesys darbuotojams – itin aktualus, tačiau aplinkosaugos ir dėmesio klimato kaitos problemoms verslas neturėtų palikti nuošalyje, nes ne tik vartotojų, bet ir darbuotojų pasirinkimui jie taip pat daro vis didesnę įtaką.

Lietuvos bankų asociacijos iniciatyva bendrovės „Spinter“ atlikta apklausa parodė, kad 6 iš 10 Lietuvos gyventojų renkantis naują darbovietę būtų svarbu, kad sektorius, kuriame veikia įmonė, būtų draugiškas aplinkai ir, užuot teršęs gamtą, prisidėtų prie aplinkosaugos problemų sprendimo. 7 iš 10 apklaustųjų įvardijo, kad renkantis naują darbovietę svarbu, jog įmonei, kurioje galimai dirbs, yra svarbios „žaliosios“ vertybės, t. y. ar ji rūpinasi ekologija, skatina įvairias žaliąsias iniciatyvas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tvarumo žingsniai: reikia ir veikti, ir apie tai pasakoti Verslo tribūna

Daugiau nei pusė vartotojų Australijoje sutiktų mokėti daugiau už prekę ar prekės ženklą, paremtą tvarumo bei...

Tvarus verslas
2021.08.24
„Maximos“ patalpų nuomos nuolaida pasinaudoję verslininkai: kai kurioms parduotuvėms tai buvo išlikimo klausimas Verslo tribūna

Pandemijos sustabdyti verslai, įsikūrę „Maximai“ priklausančiose patalpose, karantino metu už patalpų nuomą...

Tvarus verslas
2021.08.18
„Maxima“ didina investicijas į darbuotojų ir jų šeimų gerovę Verslo tribūna 6

Beveik 0,8 mln. eurų – tiek per pirmąjį pusmetį didžiausias šalies darbdavys – prekybos tinklas „Maxima“ –...

Tvarus verslas
2021.07.22
Sprendimai, kurių tikrai verta imtis siekiant tvarumo Verslo tribūna

Nešvaistyti elektros, atsisakyti plastiko ar bent jau jį rūšiuoti – tokių pačių pirminių sprendimų pirmiausia...

Tvarus verslas
2021.07.16
Išmaniųjų įrenginių pokyčiai: jau galima rinktis tvariau Verslo tribūna

Renkantis naują išmanųjį telefoną, kriterijų svarbumo sąraše vis dar pirmauja prekės ženklas ir kaina, tačiau...

Tvarus verslas
2021.07.14
„Švyturys-Utenos alus“ pripažintas atsakingiausia praėjusių metų įmone Verslo tribūna 3

Valstybės institucijos, verslo, švietimo ir žiniasklaidos sektoriaus atstovai jau dešimtą kartą varžėsi...

Tvarus verslas
2021.06.18
Nauja pramoga atkreips dėmesį į tvarumą: kviečia keliauti po išskirtinius objektus Vilniuje Verslo tribūna

Virtualiai įbristi į tirpstančius ledynus, paklausyti virš Vilnelės sklandančios muzikos ar prisėsti šalia...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Swedbank“: lyčių atlyginimų skirtumus organizacijos turi stebėti nuolat Verslo tribūna 3

„Sodrai“ pradėjus viešai skelbti vidutinį atlygį šalies įmonėse pagal lytį, paaiškėjo, kad atlyginimų...

Tvarus verslas
2021.06.17
Išmanieji skaitikliai taupo ir laiką, ir pinigus  Verslo tribūna

Vandentiekis tampa vis išmanesnis. Bendrovė „Vilniaus vandenys“ jau įdiegė beveik 7 000 išmaniųjų nuotolinio...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Maximos“ sprendimą atsisakyti baudų praktikos tiekėjai sveikina: tai – aukštas standartas Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Maxima“ atsisako baudų praktikos už prekių pristatymo vėlavimą – tokių teisinių nuostatų...

Tvarus verslas
2021.06.16
Trys žingsniai, kad partnerių sunkumai nenutemptų verslo žemyn Verslo tribūna

Tvarus gali būti tik sėkmingai ir stabiliai veikiantis verslas, tačiau kad ir kiek dėtumėte pastangų į savo...

Tvarus verslas
2021.06.16
„Rail Baltica“ jau didina Kaišiadorių patrauklumą Verslo tribūna 1

Tarp Vilniaus ir Kauno, šalia geležinkelio, įsikūrę Kaišiadorys planuoja išnaudoti ir geležinkelį „Rail...

Tvarus verslas
2021.06.09
Tvarumo ataskaitos: kaip neužlipti ant rinkodaros grėblio Verslo tribūna

Dėmesio tvarumui skiriančios įmonės ir Lietuvoje jau įvedė tradiciją svarbiausius pasiekimus paskelbti...

Tvarus verslas
2021.06.01
„Neste“ tvarumo viceprezidentė: „Investicijos į tvarumą sukuria produktams pridėtinę vertę“ Verslo tribūna 3

„Investuojame į inovacijas ir kuriame tokius sprendimus, kad visi produktai, kuriuos ateityje siūlysime savo...

Tvarus verslas
2021.05.28
„Swedbank“: elektromobilių bangą išjudins patrauklesnė jų kaina Verslo tribūna 14

Augantis susidomėjimas elektromobiliais jau ne vienerius metus kursto kalbas, kad būtent šios tvarios...

Tvarus verslas
2021.05.19
Paprasčiau nei galvojote: tvaresnei veiklai užtenka tik vieno žingsnio Verslo tribūna

Daugiau nei 70% verslo atstovų teigia, kad jiems rūpi neigiamo poveikio aplinkai mažinimas ir kad tai svarbu...

Tvarus verslas
2021.05.13
Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“ Verslo tribūna

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus,...

Tvarus verslas
2021.05.12
Tvarumo siekis jau reformuoja ir investicijų apsaugą Verslo tribūna 2

Didžiųjų investicijų apsaugai skirtą investicinį arbitražą gaubia reformų nuotaikos, o viena iš labai svarbių...

Tvarus verslas
2021.04.29
Naujas „Maxima LT“ žingsnis – atvira darbo užmokesčio politika Verslo tribūna 1

Daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų šiuo metu vienijanti „Maxima LT“ nusprendė kas mėnesį skelbti išsamią...

Tvarus verslas
2021.04.29
„Rail Baltica“ didina žaliausio transporto galimybes ir Lietuvoje, ir Europoje Verslo tribūna

Europos Sąjungoje (ES) transportas į aplinką išmeta apie 1/3 visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Tvarus verslas
2021.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku