Kosmopolitiškajame Taivane kelią skinasi lietuviškas alus

    Reklama publikuota: 2023-05-31
    „Alaus mėgėjams ieškant naujų skonių, Taivano rinkoje populiarėja įvairesnė produkcija nei tik vietinis alus“.
    svg svg
    „Alaus mėgėjams ieškant naujų skonių, Taivano rinkoje populiarėja įvairesnė produkcija nei tik vietinis alus“.

    Taivanas – viena iš kosmopolitiškiausių ir turtingiausių Azijos rinkų. Šalyje, turinčioje 24 mln. gyventojų, alaus kultūra pastaruosius kelis dešimtmečius vijosi Vakarų šalis. Lankydamiesi šioje šalyje tarp importuojamų alų šiandien galite išvysti ne tik tradiciškai populiarų vietos gamintojų lagerį, bet ir pasaulinius prekės ženklus ar sparčiai populiarėjantį nealkoholinį alų, tarp tokių – ir tradicinio, pasaulyje pripažinto „Ekstra“ alaus nealkoholinė versija.

    Trofėjai paspartino žengimą į rinką 

    „Švyturys-Utenos alus“ Eksporto vadovas Raimundas Laurikėnas sako, kad Lietuvos aludarių prestižiskiausiuose pasaulio konkursuose laimėti aukso medaliai palengvina kelią į naujas rinkas. Tiesa, Azijoje užmegzti verslo santykius trunka gerokai ilgiau. 

    „Taivane, kaip ir daugelyje kitų Azijos šalių, viskas vyksta kitaip, nei mes esame įpratę. Europoje galima per savaitę surasti partnerį kitoje šalyje, susitarti dėl sąlygų ir jau kitą savaitę pradėti vežti produkciją. Azijoje – daugiausia dėl kultūrinių skirtumų – savaitės gali virsti mėnesiais ar net metais. Tad 2022-ieji mums buvo paieškų metai, o šiemet jau pradėjome eksportą. Įžengimas į rinką mums buvo itin sėkmingas – pavyko greitai išsikovoti savo gerbėjų ratą tiek tarp Taivano gyventojų, tiek tarp į šalį atvykstančių svečių“, – sakė R. Laurikėnas. 

    Pasak jo, Augimo galimybės Taivane – milžiniškos, o augant tradicinio ir kraftinio alaus paklausai, šios šalies alaus gurmanams ketiname pasiūlyti ir daugiau alaus rūšių. 

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Vartai į Aziją 

    Taivano alaus kultūra „prisikėlimą“ patyrė šaliai įstojus į Pasaulio prekybos organizaciją. Tuomet monopolininkė Taivano tabako ir alkoholinių gėrimų korporacijos (angl. Taiwan Tobacco and Liquor Corporation), gaminusi vietos rinkoje gerai žinomą „Taivano alų“ (angl. „Taiwan Beer“), susidūrė su visa banga naujai besikuriančių mažųjų daryklų ir užsienio žaidėjų atėjimu. 

    R. Laurikėnas apžvelgė, kad šiandien konkurencija Taivane – dažnai vadinamoje vartais tarp Vakarų pasaulio ir besivystančių Azijos rinkų – aštri ir pilna iššūkių. 

    „Nors Taivanas garsėja savo pomėgiu viskiui – tai ketvirta pagal dydį pasaulyje viskio rinka, alus sudaro didžiąją alkoholio pardavimo dalį tiek pagal bendrą kiekį, tiek vertę, be to, alus rinka ir kultūra pastaraisiais metai toliau sparčiai augo. Tai matydami ir nepaisydami didelio atstumo, taivaniečiams nutarėme pasiūlyti ir lietuviško alaus. Dirbti tokioje rinkoje ne tik įdomu, bet ir perspektyvu, nes rinka – atvira, prieinama, su stipriomis vietinėmis alaus daryklomis ir nemaža importinio alaus dalimi“, – vertino R. Laurikėnas. 

    Dabar situacija rinkoje – visai kitokia nei prieš kelis dešimtmečius: apie 40 proc. Taivano rinkos užima importiniai ir mažųjų daryklų alūs. 

    „Nepaisant didelės konkurencijos, Taivane savo vietą rado ir lietuviškas alus“
    „Nepaisant didelės konkurencijos, Taivane savo vietą rado ir lietuviškas alus“

    Naujų skonių ieškanti karta 

    Taivano rinkoje šiandien susipynė, sako R. Laurikėnas, skirtingų žmonių kartų pomėgiai – tradicinio lagerio mėgėjus po truputį keičia naujų skonių ieškanti naujoji karta, auga vartojimas, o alaus mėgėjų nebegąsdina ir aukštesnės alaus kainos. 

    „Visos šios priežastys lėmė, kad „Taivano alus“ užleido vietą visai puokštei naujų skonių ir rūšių įvairovei. Skaičiuojama, kad dabar į šią šalį importuojama daugiau nei 2000 alaus prekių ženklų. Tad konkurencija didelė, bet savo vietą randa ir mūsų lietuviškas alus, savo skoniu ir kokybe nenusileidžiantis į šalį vežamam belgiškam ar vokiškam alui“, – vertino R. Laurikėnas. 

    Iš senosios Klaipėdos daryklos – į Taivaną 

    „Švyturys-Utenos alus“ šioje šalyje dirba su jau keliais importuotojais. Vienas naujausių – verslininkas Edwardas Liu, į Taivaną importuojantis senojoje alaus darykloje Klaipėdoje įsikūrusių „Raudonų plytų“ alaus dirbtuvių alaus. 

    „Importuoto alaus bangą Taivane paskatino į šalį pradėti vežti alūs iš Japonijos. Šios šalies alūs – kobybiški, jų pakuotės – gražaus dizaino, tad jie greitai tapo mėgiami šalies alaus gurmanų. Prie šios tendencijos ir prisidėjo kraftinio alaus atgiminimas, ir šiandien alaus mėgėjai, ypač jaunoji karta, nori išbandyti įvairių rūšių ir skonių paletę, tad tiekėjai stengiasi užpildyti šią nišą. „Švyturio“ aludarių alūs kokybe nė kiek nenusileidžia japoniškiems, kurie šalyje laikomi kokybės standartu, tad nutarėme šalies vartotojams pasiūlyti ir lietuviško alaus“, – sako importuojančios įmonės vadovas E. Liu.

    Anot jo, su „Švyturys-Utenos alus“ pradėta dirbti tik pastaraisiais mėnesiais. 

    „Importuotas alus pastaraisiais metais sparčiai populiarėja, tad alaus mėgėjams ieškant naujų skonių, siekiame rinkai pasiūlyti įvairesnę produkciją, ne tik vietinį „Taivano alų“. Jau džiaugiamės rezultatais, kadangi „Švyturio“ produktai pasižymi kokybe, prezentacija, o pakuotės – unikalios, išskirtinės, tad tokie alūs itin populiarūs šiandien. Vertiname naujai užgimusią partnerystę ir ateityje tikimės plėsti asortimentą“, – sako E. Liu.

    „Švyturio“ aludarių alaus kokybė nė kiek nenusileidžia japoniškiems, kurie šalyje laikomi kokybės standartu, sako importuojančios įmonės vadovas Taivane.
    „Švyturio“ aludarių alaus kokybė nė kiek nenusileidžia japoniškiems, kurie šalyje laikomi kokybės standartu, sako importuojančios įmonės vadovas Taivane.

    Populiarėja nealkoholinio alaus rūšys 

    R. Laurikėnas teigė, kad su Taivano tiekėjais aktyviai dirbama ir dėl kitų alaus rūšių eksporto, pavyzdžiui, nealkoholinio alaus. 

    „Taivanas pastaraisiais metais nebeatsilieka nuo pasaulinių tendencijų. Šalyje dar iki COVID-19 pandemijos tapo madinga rinktis sveikesnį ir mažiau kalorijų turintį alų. Pandemija šias tendencijas tik paryškino – pavyzdžiui, nealkoholinio alaus importas 2020 metais, palyginti su 2019 metais, paaugo net 5 kartais, tad matome galimybę augti ir šioje rinkoje“, – pastebėjo „Švyturys-Utenos alus“ Eksporto vadovas. 

    R. Laurikėnas teigė, kad bendrovei visiškai nutraukus prekybą Rusijoje ir Baltarusijoje, „Švyturio“ alaus darykla šiuo metu didina pardavimų apimtis ne tik tradicinėse eksporto rinkose, bet ir atranda naujas „egzotiškas“ ir tolimas alaus rinkas – nuo Tolimosios Azijos šalių iki Afrikos šalių.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Rašyti komentarą 0
    Stabdant klimato kaitą – „Švyturys-Utenos alus“ visiškai atsisakė gamtinių dujų Verslo tribūna

    Karas Ukrainoje ir energetikos krizė Europai tapo postūmiu aktyviau vykdyti perėjimą nuo iškastinio kuro prie...

    Tvarūs sprendimai
    2023.06.28
    „Švyturio“ alaus someljė: kaip užkariaujamos teisėjų ir vartotojų širdys Verslo tribūna

    Klaipėdos alaus daryklos „Švyturys“ aludariai, pirmieji šalyje pristatę nealkoholinių alaus skonių paletę,...

    Tvarūs sprendimai
    2023.06.27
    Kosmopolitiškajame Taivane kelią skinasi lietuviškas alus Verslo tribūna

    Taivanas – viena iš kosmopolitiškiausių ir turtingiausių Azijos rinkų. Šalyje, turinčioje 24 mln. gyventojų,...

    Tvarūs sprendimai
    2023.05.31
    JAV alaus rinkoje – savo nišą atradęs lietuviško alaus ambasadorius Verslo tribūna 5

    Klaipėdos „Švyturio“ aludarių gaminamas „Ekstra“ alus prieš daugiau nei 10 metų JAV San Diego mieste įkopė į...

    Tvarūs sprendimai
    2023.05.12
    „Švyturys-Utenos alus“ pripažintas tvariausiu gėrimų gamintoju Lietuvoje Verslo tribūna 2

    Švedijoje įsikūrusi tyrimų bendrovės „SB Insight“ paskelbė tarptautinį tvariausių prekės ženklų tyrimą.

    Tvarūs sprendimai
    2023.03.29
    Nealkoholinis „Švyturio Ekstra“ ketina skinti tarptautinių apdovanojimų laurus Verslo tribūna 1

    „Švyturio“ aludariai buvo pirmieji šalyje pristatę nealkoholinių alaus skonių paletę. Nors rinką užsiaugino...

    Tvarūs sprendimai
    2023.03.24
    Didžiausio vėjo jėgainių parko Lietuvoje statybas valdys „Be Constructive“ Verslo tribūna 2

    Estijos valstybės „Eesti Energia“ įmonių grupės pradedamas vystyti 14-os vėjo jėgainių parko I etapas Kelmės...

    Tvarūs sprendimai
    2023.03.01
    „Kaunas – 2022“: džiaugiamės „Švyturys nealkoholinis“ indėliu į kultūrinį kauniečių gyvenimą Verslo tribūna

    „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ – bene didžiausias ką tik pasibaigusių metų projektas, ne tik...

    Tvarūs sprendimai
    2023.01.04
    „Švyturio“ naujovė skatins tvaresnį pakuočių naudojimą Verslo tribūna

    Augančios energetikos kainos, pakuočių žaliavų trūkumas ir Europos Sąjungos tikslai tvarumo srityje duoda...

    Tvarūs sprendimai
    2022.12.09
    „Be Live“: kaip vėjo jėgaines pastatyti laiku? Verslo tribūna

    Vėjo jėgainių parkų statyba yra sudėtingas inžinerinis uždavinys. Jėgainių bokštai į dangų stiebiasi šimtus...

    Tvarūs sprendimai
    2022.11.30
    „Be Live“: naujos mokyklos kuriasi gyvuose pastatuose Verslo tribūna

    Naujos mokyklos, kurių šiemet gausu, atspindi pasikeitusį požiūrį į mokymosi esmę, išsiskiria projektavimo,...

    Tvarūs sprendimai
    2022.10.24
    H&M ir „Decathlon“ reklamoms pasirodžius nepagrįstai akcentuojančioms tvarumą – signalas kitiems verslams Premium

    Įvairių Europos šalių vartotojų teises ginančioms organizacijoms pradėjus atidžiau vertinti ekomanipuliavimą...

    Prekyba
    2022.10.18
    Ambicingas „Carlsberg“ tikslas – gamyba be anglies pėdsako Verslo tribūna

    Viena didžiausių pasaulyje alaus gamybos grupių „Carlsberg“ pristatė naują tvarumo veiksmų planą, kurio...

    Tvarūs sprendimai
    2022.10.03
    Žengia į naują tvarumo etapą: pristatė visiškai perdirbamus butelius Verslo tribūna 7

    „Carlsberg“ grupė, kuriai priklauso ir Lietuvos alaus rinkos lyderis „Švyturys-Utenos alus, pristatė kol kas...

    Tvarūs sprendimai
    2022.08.23
    Nepaisydamas sustabdyto eksporto į Rusiją ir Baltarusiją, „Švyturys“ pagerino pusmečio rezultatus Verslo tribūna

    Lietuvos alaus rinkos lyderio „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimo pajamos pirmąjį šių metų pusmetį buvo 4 proc.

    Tvarūs sprendimai
    2022.07.28
    Karas kliudė žaliąją kryptį, pramonė matuojasi naują realybę Premium 9

    Dėl gresiančio ekonomikos nuosmukio ir aukštų energijos kainų Europos Komisija mažina klimato tikslus, vėl...

    Pramonė
    2022.07.07

    Verslo žinių pasiūlymai