Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-12 14:45
2025-09-12 05:45
2025-09-11 20:30
2025-09-10 19:23
2025-09-10 11:40
2025-09-09 14:01
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Be galo džiugu! O kada keliai bus plečiami?
Klausimas tikrai opus. Jau dabar aplinkelis ten būna užsikimšęs abejomis kryptimis piko metu. Prie Maximos nusukimas į dešinę tik su šviesaforu (prieš tai butelio kakliukas vienos juostos), į Gurių gatvę įsukt žadėtas viadukas kažkur stalčiaus dugne guli...
Problema su keliais, kad plėsti gali neribotai, bet kamščiai vis tiek pasivys, kol keliai ir parkavimo aikštelės išsiplečia tiek, kad miestas tampa nebepatrauklus (toli eiti iš aikštelės, pėsčiomis niekur nebenueisi, nes kelio net pereiti nebeįmanoma). Atitinkamai, Vilniuje pirmiausia reikia labai labai stiprinti viešąjį transportą, ir tam net nereikia metro ar tramvajų - Vilniaus tankis per mažas: plotas kaip Paryžiaus, o gyventojų ~3-4x mažiau, turistų ir atvažiuojančių iš aplinkinių savivaldybių velniai žino kiek mažiau. Vilniui reikia patogaus miesto mikrojudumui (centre), išvystyto viešojo transporto, kuris važiuoja dažnai ir be spūsčių! Greitieji autobusai gera mintis, tik ne iki galo įgyvendinta. Greitieji autobusai turėtų stoti max 1/3 stotelių maršrute, ten, kur susikerta skirtingos kryptys, nu ir max 3 stotelėse, kur daugiausia žmonių įlipa/išlipa, kad toks autobusas, kai nėra kamščių, važiuotų panašiai, kaip automobiliai, o kamščių metu stipriai lenktų. Taip pat visur, kur būna kamščių - autobusų juostos. Baigti su nemokamu ar beveik nemokamu parkavimu savivaldybės žemėje, net ir gyventojams. Tegul susitvarko žemės nuosavybės dokumentus, tada patys moka už remontus, šlavimą, žolės pjovimą ir t.t. tada. Asmeniškai iš +- centro į miesto pakraštį šiek tiek važinėjau, kai automobilis ilgai servise buvo, ir visai gerai būtų, kai nereikia vaiko vežioti, ir važiavimo trukmė ~5-8 min ilgesnė, kai automobiliu grįžti trunka ~30min., nu bet 15 min persėdimas tai nervina. Ir tik su mikrojudumu ir viešuoju transportu galima išspręsti spūsčių problemą, nes ten kur autobusas kas 1 minutę perveža po 50 žmonių (piko metu prisigrūda gerokai daugiau), ten reikia 2-3 eismo juostų kelio, kad asmeniniais automobiliais, su vidutiniškai su 1,2 žmogumi, pervežti tą patį kiekį žmonių.
Planuoja autobusų parką perkelti iš Verkių g. į Liepkalnio g. priešais Teltonika, tuo pačiu greitieji autobusai kurie dabar važiuoja iki stoties, važiuos iki ten. Tai su 1G ir 2G autobusais didžioji dalis Vilniaus bus pasiekiama geru dažniu.
Žinutė aiški, ir bendrai sutinku, bet čia turėjau omeny minsko plentą bei Jašiūnų plentą, nes tos dvi arterijos bus esminės Liepkalnio parkui
Nekuokinkit - patys netikit, kad vaikus į mokyklas ir būrelius vežiosit viešuoju transportu.
O kodėl reikia vaiką vežti į kitą miesto galą? Nėra visur idealu, bet daug kur mokykla yra gana arti namų. Bet jeigu yra noras iš pasienio kotedžų vežti vaiką į privačią mokyklą miesto centre, tai čia jau ne miesto infrastruktūros problema.
Nevilnietis ryškiai, nes mokyklų ir darželių trūksta apskritai visuose naujuose rajonuose kur miestas davė leidimą vystytis, kaip tarkime Perkūnkiemis, Pilaitė, Santaros, Bajorai, Kalnėnai ir pan. Miestas visiškai neįgalus ir ugdymo įstaigų nestato, tai ir vežioja tėvai. Pasidomėk kaip buvo šiemet devintokams arba pirmokams, kokios sąlygas kai kurie gavo, kokios klasės perpildytos. Tai gal pirma pastato tegul naujuose rajonuose ugdymo įstaigas, o ne gatves siaurina, nes miestas šeimoms nepritaikytas ir kas liūdniausia, negirdėti ambicijos kad būtų kas norima taisyti.
Gatvių siaurinimas ir yra miesto pritaikymas šeimoms. Ypač toms kurios pasirenka gyventi ten kur jau yra infrastruktūra. Ir jei dėl gatvių siaurinimo daugiau renkasi VT ir dviračius, tuo pačiu tai atlaisvina gatves automobilistams.
Puikus atsakymas - negalima visos infrastruktūros pritaikyti automobiliams, ne žmonėms. Anksčiau vaikai buvo gyvenimo gėlės, dabar mašinos
Būtent todėl Vilnius tapo klaikiu miestu gyventi. Pilnos gatvės auto, rėkiančių dėl kamščių ir reikalaujančių gatves platinti. Vilnius fainas studentams ir pro jaunimui pasitūsinti aludėse, pavaikščioti po renginukus. Šeimoms, tai klaikus miestas. Plastmasinės supynės prie daugiabučio nėra tai ko užtenka normaliam šeimos gyvenimui. Viešasis transportas pasirūpina, kad kai už lango 24, viduje būtų 29.
Aš tai išvis uždrausčiau eismą Vilniuje. Palikčiau tik viešajam transportui ir aptarnaujančiam. Ką čia cackinamės. Ką tu tuo Naujamiesćiu padarė?Susiaurino iki tiek, kad vos su šiukšliavežiu prasilenki. Gal ir gerai, taip durniams ir reikia.
Kai kam normalus miestas būtų tik mašinoms. Labai rūpinatės vaikais, o teršiat jiems orą. Jau nekalbant apie visureigiais drebinamu senamiesčiu.
Nu tai ir gerai kad vos prasilenki, lėčiau pravažiuoji, mažiau triukšmo. Nesiūlau automobilių uždrausti, yra poreikio ir jiems, bet tikrai nėra poreikio lakstyti ant 50 kmh ir daugiau po gyvenamus rajonus.
Plikiu daug chimiku