A. Bilotaitė: įsigaliojus SDK, automobilių prekiautojai sumokėjo dukart daugiau mokesčių

„Apibendrintai matome, kad sprendimas tikrai pasiteisino, turime šiuo metu skaidresnę šitą sritį arba visą automobilių rinkos sektorių ir ne veltui buvo priešinamasi, nes automobilių rinkos šešėlis matomai buvo didelis“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė A. Bilotaitė.
„Tas skaičius, susijęs su fiziniais asmenimis, išaugo apie 40%, o su juridiniais asmenimis – apie 10%“, – pridūrė ji.
Transporto priemonių savininkų deklaravimo kodo (SDK) sistema įsigaliojo prieš trejus metus – 2021-ųjų gegužę.
Prieš įsigaliojant SDK, per metus buvo sumokėta 176 mln. Eur mokesčių.
„Regitros“ vadovo Vaido Dominausko teigimu, per metus suteikiama apie 900.000 SDK.
„Per metus yra suteikiama arti 900.000 savininko deklaravimo kodų, pirkėjai nuosavybės deklaravimą gali atlikti labai paprastai ir patogiai internetu ir nemokamai, tokį būdą renkasi 7 iš 10-ies „Regitros“ klientų“, – konferencijoje teigė jis.
Anot jo, per trejus metus „Regitra“ įgyvendino kelis pokyčius, kurie palengvina SDK suteikimą.
„Prailginome savininko deklaravimo laikotarpį iki 10-ies dienų. Atitinkamai po penkias dienas suteikėm tiek pirkėjui, tiek pardavėjui. Taip pat supaprastinome tvarką, kada automobilio nuosavybė yra perduodama užsieniečiui“, – sakė V. Dominauskas.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vadovė Edita Janušienė pabrėžė, kad SDK įvedimo nauda gerokai pranoko lūkesčius.
„Užduotis, kurią mes kėlėme pradėdami šį projektą, buvo 50 mln. Eur kas metus, tačiau jau pirmi metai atnešė 150 mln. Eur, antri – 200 mln. Eur plius, treti – daugiau negu 300 mln. Eur“, – konferencijoje sakė ji.
VMI vadovė taip pat pabrėžė, kad per trejus metus sumažėjo nustatomų pažeidimų kiekis.
„Tik įvedus SDK kodą pirmaisiais metais kas penktas automobilis, kai tikrindavome keliuose, neturėjo SDK kodo. Dabar – jau kas dešimtas. Tik įvedus SDK kodą, kas trečias automobilis, kurį tikrinome prekybos aikštelėje, neturėjo SDK kodo, dabar – kas aštuntas“, – teigė E. Janušienė.
V. Dominauskas pridūrė, kad įvedus SDK mažėja galimai fiktyvių sandorių, sudarytų su Lietuvos gyventojais, kitaip vadinamų „kauferių“.
„Nors kasmet įregistruojamų transporto priemonių skaičius auga, tačiau galime matyti tendenciją, kad mažėja sudarytų sandorių skaičius iš tų šalių, iš kurių įvežama daugiausiai transporto priemonių. Pavyzdžiui, importas iš Vokietijos sumažėjo 20%, Prancūzijos – 15%, Italijos – 19%“, – nurodė V. Dominauskas.
„Iki nulio (pažeidimų – BNS) dar pasistengti reikia, bet progresas yra akivaizdus“, – apibendrino VMI vadovė E. Janušienė.