Bandomos papildomos traukinio į Rygą stotys: ko tikisi miestai?

Kėdainių rajono meras Valentinas Tamulis teigia, kad traukinį Vilnius–Ryga šeštadienį išbandys ir miesto politikai.
„Norisi pačiam pravažiuoti ir po to viską daryti su viešinimu: važiuokit, kėdainiečiai, nes jeigu nevažiuosite, tai nuo 2025 m. sausio 1 d. neturėsime galimybės vykti iš Kėdainių į Rygą“, – BNS sako jis.
Papildomos stotys šiame maršrute bandomos iki metų pabaigos.
Klausimą, kodėl traukinys Vilnius–Ryga anksčiau nestojo Kėdainiuose ar Jonavoje, gyventojai bei vietos politikai anksčiau kėlė regioninėje spaudoje bei socialiniuose tinkluose, kreipėsi į institucijas.
„Maršrutas važiavo pro Kėdainius ir nestojo. Ir niekas mūsų net neklausė, ar mes norėjome, ar ne. Kai kalbame apie regioninę politiką, ir mūsų, ir gyventojų pozicija buvo tokia, kad nebuvo čia viskas labai gerai. Dėl to ir buvo daromi tie žygiai, rašomi raštai ir Susisiekimo ministerijai, ir Lietuvos geležinkeliams“, – kalba V. Tamulis.
Norėtų ir Radviliškis
Radviliškio meras Kazimieras Račkauskis sako, kad traukinys turėtų stoti ir „geležinkelių sostine“ ėl vieno didžiausių šalyje geležinkelio mazgų vadinamame mieste.
„Būtų daug patogesnis susisiekimas ir gyventojai galėtų aplankyti Rygą. Galbūt tie žmonės, kurie anksčiau važiuodavo su automobiliais, persėstų į traukinius. Teko tuo klausimu bendrauti ir su (susisiekimo – BNS) ministru, ir viceministru. Nežinau, kodėl į kitų rajonų pageidavimus atsižvelgė, o į mūsų – ne“, – BNS sako jis.
Pasak K. Račkauskio, kelionė traukiniu į Rygą iš už 20 km esančių Šiaulių radviliškiečiams nėra patogi.
„Jeigu žmogus sugalvoja nuvažiuoti į Rygą ir jam pirmiausia reikia autobusu nuvykti į Šiaulius, po to iš vienos stoties į kitą, ko gero, jis rinksis kitas alternatyvas“, – teigia K. Račkauskis.
Kasdien tarp Vilniaus ir Rygos kursuojančių traukinių kelionė trunka kiek daugiau nei 4 valandas. Iki šiol jie stojo Kaišiadoryse, Šiauliuose, Joniškyje ir Latvijos mieste Jelgavoje.
Dešimtadalis keleivių
Keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ atstovė Olga Malaškevičienė BNS teigė, jog nuo pirmadienio iki ketvirtadienio traukiniu Vilnius–Ryga vyko 56 keleiviai iš Jonavos ir 41 iš Kėdainių – jie sudarė apie 11% keleivių.
„Kol kas šiek tiek daugiau keleivių įlipa Jonavoje, bet skirtumas labai nežymus ir gali keistis, ką mes matome ir išankstiniuose bilietų pardavimuose“, – BNS teigė O. Malaškevičienė.
Jos teigimu, bilietų pardavimai iš Kėdainių ir Jonavos arba į šiuos miestus sudaro 9% visų maršruto bilietų pardavimų.
Pasak „LTG Link“ atstovės, dėl papildomų traukinio sustojimų, taip pat ir Radviliškyje, bus sprendžiama po to, kai baigsis bandymas su Jonavos ir Kėdainių stotimis.
„Siekiame stebėti, kiek keleivių renkasi vietinius ir tarptautinius maršrutus, kas leis objektyviai įvertinti papildomų sustojimų efektyvumą ir poreikį. Atsižvelgiant į gautus rezultatus galima bus ateityje modeliuoti būsimus tvarkaraščius ir naujus maršrutus“, – teigia O. Malaškevičienė.
Pasak „LTG Link“, dėl papildomų sustojimų Kėdainiuose ir Jonavoje kelionės tarp Lietuvos ir Latvijos sostinių nepailgėjo – traukinys važiuoja greičiau rekonstravus geležinkelio ruožą Gaižiūnai–Kaišiadorys.