2024-03-23 13:48

Infografika: išpuoliai Raudonojoje jūroje trikdo pasaulinę prekybą

VŽ infografika: išpuoliai Raudonojoje jūroje trikdo prekybą
VŽ infografika: išpuoliai Raudonojoje jūroje trikdo prekybą
Pastarieji keli mėnesiai pagrindiniams laivybos keliams, kurie užtikrina sėkmingą pasaulinę prekybą, buvo iššūkių metas. Panamos kanalas nuseko, o Sueco kanalas – trumpiausias vandens kelias tarp Azijos ir Europos – Raudonojoje jūroje nukentėjo dėl hučių atakų prieš prekybinius laivus. Apimtys mažėja, krovinių siuntėjams reikia ieškoti alternatyvų, laivybos bendrovėms – plaukti ilgesniais maršrutais, ir prošvaisčių kol kas nematyti.

Per pirmus du šių metų mėnesius apimtys Sueco kanale sumenko 50% palyginti su atitinkamu laikotarpiu 2023 metais, skelbia „Tarptautinis valiutos fondas“. Sueco kanalui įprastai tenka apie 15% pasaulinės prekybos apimčių, tačiau dėl rizikos, nemaža dalis laivybos bendrovių savo krovininius laivus nukreipė aplink Gerosios Vilties kyšulį. Tai įprastą gabenimo laiką pailgino 10 dienų, o bendrovės, neturinčios gausaus laivyno, pajuto išteklių trūkumą.

Skaičiuojama, kad tranzitinės prekybos, vedančios pro šį kyšulį, apimtys išaugo 74% palyginti su metais anksčiau.

52795
130817
52791