Verslą pradėję namų garaže, Estijos „Eleport“ jau planuoja 100 mln. Eur plėtrą

    Reklama publikuota: 2023-06-01
    svg svg

    Estijos startuolio „Eleport“ ambicija – tapti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo lyderiu Vidurio ir Rytų Europoje. Šiam tikslui pasiekti septintus metus veikianti bendrovė yra pasiruošusi investuoti net 100 mln. eurų, kuriuos pavyko pritraukti iš solidžių investuotojų – grupei „Partners Group“ priklausančios bendrovės „Gren“, „Bolt“ bei įmonės „Scandium Energia“ ir„Skype“ bendraįkūrėjų.

    „Eleport“ vadovas ir vienas įkūrėjų Raul Potisepp kartu su broliu ir dviem draugais startuolį įkūrė 2016 m. Pirmąjį įkrovimo įrenginį jie tuomet sukonstravo ten, kur gimė didelė dalis technologinių inovacijų – namų garaže. Dabar „Eleport“ valdo vieną didžiausių įkrovimo stotelių tinklą Baltijos šalyse, o artimoje ateityje planuoja jį plėsti dar keliais tūkstančiais, taip pat ir Lietuvoje. 

    Laikė bepročiais 

    „Eleport“ vadovas pritaria aplinkosaugos mokslininkų faktais grįstam teiginiui – klimato kaita yra viena didžiausių šio amžiaus žmonijos problemų. Todėl ir startuolio misija ne mažiau ambicinga, nei pati problema – sukurti aplinkai draugišką transporto sektorių, spartinti perėjimą nuo iškastinių degalų prie atsinaujinančių energijos išteklių. 

    „Eleport“ vadovas ir bendraįkūrėjas Raul Potisepp.
    „Eleport“ vadovas ir bendraįkūrėjas Raul Potisepp. 

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    „Jei nieko nedarysime, mūsų laukia blogiausias scenarijus, apie kurį įspėjo Stephenas Hawkingas – mūsų planeta gali tapti panašia į Venerą. Žmonėms čia bus neįmanoma gyventi. Spręsti šią problemą yra esminė „Eleport“ misija nuo pirmos dienos“, – pasakoja „Eleport“ vadovas ir bendraįkūrėjas Raul Potisepp. 

    Pasak jo, sunkiausi buvo pirmi šeši startuolio mėnesiai, kai apie jokias pajamas negalėjo būti nė kalbos. Tuomet jis užsidirbdavo „Airbnb“ platformoje nuomodamas turimą butą. Kol jame gyvendavo svečiai, jis su drauge persikeldavo pas Raul močiutę. 

    Finansiniai sunkumai nebuvo vienintelė problema. 2016 m. Baltijos šalyse dar niekas nekalbėjo apie elektromobilius, gatvėse važinėjo vos vienas kitas. Tad „Eleport“ verslo idėja, pasak R. Potisepp, dažnai likdavo nesuprasta. 

    „Žmonės mus laikė bepročiais, kad norime kurti verslą elektromobilių sektoriuje. Vėliau teko sulaukti ir įspėjimų, kad šioje rinkoje dominuos didelės energetikos bendrovės – kam veltis į kovą? Tačiau mes žinojome, kur yra mūsų pranašumai. Buvome daug lankstesni ir greitesni, turėjome gebėjimą prisitaikyti ir sprendimus priimti labai greitai“, – prisimena „Eleport“ vadovas.

    Vos po 2 metų nuo įkūrimo, „Eleport“ Estijoje įrengė pirmuosius viešas elektromobilių įkrovimo stoteles. Dabar tokių – daugiau nei 100. 

    Investuotojų sąrašas su garsiais vardais 

    Augant startuolio ambicijoms, prireikė ir papildomo kapitalo. Pagalbos ranką ištiesė „Skype“ įkūrėjai. Pritraukus jų investiciją, „Eleport“ pradėjo plėstis didžiuliu tempu. 

    Jau 2020 m. „Eleport“ Estijoje įdiegė vieną pirmųjų greitojo įkrovimo stotelių, o po metų, 2021 m. „Eleport“ pradėjo veiklą Latvijoje. 

    Po sėkmingai įgyvendintų pirmųjų projektų, pradėta galvoti apie pirminį viešą akcijų platinimą (IPO). Tačiau paskutinę akimirką planus sujaukė vienas skambutis – pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ pasiūlė bendradarbiauti ir investuoti į tolimesnę „Eleport“ sėkmę. 

    „Taigi paskutinę minutę atšaukėm savo IPO planus ir 2022 metais „Bolt“ investavo į „Eleport“. Esame su jais sudarę bendradarbiavimo sutartį ir, kai jų automobilių parkas elektrifikuosis, mes teiksime jiems įkrovimo paslaugą“, – planais dalinasi Estijos bendrovės vadovas.

     

    Sėkmė pritraukiant investicijas lydėjo juos ir toliau – prie investuotojų prisijungė „Partners Group“ valdoma žaliosios energetikos bendrovė „Gren“. 

    Ne rožėmis klotas kelias 

    Kelias į sėkmę, pasak R. Potisepp, toli gražu nebuvo lengvas. Klaidų buvo padaryta pačioje verslo pradžioje. 

    „Eleport“ vadovas pabrėžia, kad nuo pat verslo pradžios svarbu pakankamai dėmesio skirti ir įmonės žinomumo didinimui, suprasti kokią galią turi ryšiai su visuomene ir tinklaveika. 

    „Visada siekėme įdarbinti žmones, kurie turi ne tik įgūdžių ir žinių, bet ir gali pritraukti kitus. Kuomet dar nežinomas startuolis atkreipia dėmesį į tinklaveikos svarbą ir įdarbina žmones su plačiu kontaktų tinklu ir gebėjimu kurti tvarius santykius, tai įrodo, kad komanda stiprėja. Tada daug lengviau pritraukti naujų ir patikimų komandos narių“, – pataria R. Potisepp. 

    Organizacijai augant, be galo svarbu pasirūpinti ir darbuotojų emocine sveikata. Siekti ambicingų tikslų niekada negalima darbuotojų perdegimo sąskaita, pabrėžia Potisepp. 

    „Startuolio struktūra sparčiai auga, keičiasi komandos narių vaidmenys, daugėja užduočių, galiausiai, vis dar mezgasi bendra kultūra. Taigi, turite būti pasiruošę – itin svarbu skirti daug dėmesio ne tik savo, bet ir darbuotojų sveikatai ir gerbūviui. Priešingu atveju galite prarasti labai gerus specialistus. Dabar itin svarbu daugiau kalbėti apie perdegimo problemą startuoliuose ir kitose sparčiai augančiose įmonėse“, – sako „Eleport“ vadovas. 

    Tikėtis geriausio, ruoštis blogiausiam 

    Pradedantiems verslą, Raul Potisepp linki nebijoti ambicijų ir kelti aukštus, gal net ne visada realistiškus tikslus. 

    „Svarbu išsikelti iš komforto zonos vedančius tikslus. 2018 m., kai mūsų komandą sudarė trys žmonės, mes pasakėme – norime būti viena didžiausių įmonių Baltijos šalyse. Tuomet tai atrodė nerealu, bet tokie tikslai labai motyvuoja. Tuo tarpu siekiant pritraukti investicijas, svarbu susitelkti į verslo vertę ar vertę visuomenei“, – pasakoja „Eleport“ vadovas ir priduria, jog pradžioje jie tiesiog norėjo sukurti įkrovimo stotelių tinklą ir neskyrė per daug dėmesio patrauklaus įmonės verslo modelio ir įvaizdžio formavimui, negalvojo apie įmonės patrauklumą investuotojams. Šių pamokų taip pat teko išmokti. 

    R. Potisepp rekomenduoja kliautis geriausių specialistų kompetencijomis. Tai yra brangi, bet atsiperkanti investicija – žinios ir patarimai bus neįkainojami tiek pokalbiuose su potencialiais investuotojais, tiek ir priimant finansinius ar teisinius sprendimus įmonės viduje. 

    „Galiausiai, reikia tikėtis geriausio, bet ruoštis blogiausiam. Turėjome atvejų, kai investuotojai persigalvojo vos ne paskutinę minutę – be plano B ir plano C būtume susidūrę su nelengvais iššūkiais. Visada turėkite alternatyvų“, – pabrėžia R. Potisepp. 

    Pakeliui į didžiausią elektromobilių įkrovimo tinklą regione 

    Užsitikrinusi investuotojų finansavimą, „Eleport“ per kelerius metus planuoja tapti didžiausiu viešuoju elektromobilių įkrovimo tinklu Vidurio ir Rytų Europos regione su daugiau nei 100 tūkst. įkrovimo stotelių. Tam startuolis planuoja investuoti 100 mln. Eur. 

    Pernai Lietuvoje veiklą pradėjusi „Eleport“ jau darbuojasi ties naujų sutarčių įgyvendinimu – pirmosios „Eleport“ įkrovimo stotelės didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose – atsiras per artimiausią pusmetį. 

    Esant poreikiui, bendrovė yra pasiryžusi vien savo pajėgumais pasiekti Susisiekimo ministerijos iškeltą tikslą – iki 2030 m. šalyje turėti apie 6 tūkst. viešųjų įkrovimo taškų Lietuvoje.  

    Apie „Eleport“ 

    2016 m. Estijoje susikūrusi „Eleport“ yra viena didžiausių ir sparčiausiai augančių elektromobilių įkrovimo tinklą ir programinę įrangą vystančių įmonių Baltijos šalyse ir Lenkijoje. Užsitikrinusi „Gren“, „Bolt“, „Scandium Energia“ ir kompanijos „Skype“ bendraįkūrėjų finansavimą, per ateinančius kelerius metus „Eleport“ ketina investuoti 100 mln. eurų į elektromobilių įkrovimo tinklo plėtrą Vidurio ir Rytų Europoje. „Eleport“ įkrovimo stotelėse tiekiama tik iš atsinaujinančių, ES sertifikuotų šaltinių išgaunama elektros energija.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Logistika“
    Rašyti komentarą 0
    Tolimasis susisiekimas autobusais pradeda veikti naujomis sąlygomis

    Šeštadienį įsigalioja Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis siekiama pertvarkyti tolimojo susisiekimo...

    Logistika
    2023.07.01
    Italija užblokavo Kinijos galimybes perimti šalies padangų milžinės kontrolę

    Italija ėmėsi veiksmų, kad užkirstų kelią Kinijos valstybinei įmonei perimti padangų gamybos milžinės...

    Verslo aplinka
    2023.07.01
    Nuo liepos mėnesio įsigalioja reikalavimas turėti naujos komplektacijos vaistinėlių 4

    Ilgai atidėliota tvarka reikalaus papildyti esamas, po 2019 m. pirktas vaistinėles arba įsigyti naujas.

    Logistika
    2023.07.01
    Ariogaloje išsiliejus naftos produktams, Raseinių rajone paskelbta ekstremalioji situacija

    Pranešama, kad ekologinė nelaimė nutiko, į gruntą patekus iš vienos talpyklos išsiliejusiam kurui.

    Verslo aplinka
    2023.07.01
    Ženevos oro uoste darbuotojų streikas baigėsi

    Ženevos oro uoste penktadienį darbuotojų streikas kelioms valandoms paralyžiavo skrydžius, prasidedant...

    Logistika
    2023.06.30
    M. Skuodis žada, kad visi Kėdainių tiltai bus sutvarkyti per dvejus–trejus metus 4

    Kėdainiuose penktadienį atidarius eismą Vilainių tiltu, susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad visi...

    Verslo aplinka
    2023.06.30
    M. Skuodis: „Via Baltica“ iki Latvijos sienos bus keturių eismo juostų kelias 7

    Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožas nuo Kauno iki...

    Logistika
    2023.06.30
    „Klaipėdos nafta“ tapo dar vieno SkGD terminalo Vokietijoje operatore 4

    AB „Klaipėdos nafta“ (KN) pradeda teikti Elbehafeno SkGD terminalo Brunsbiutelyje, Vokietijos šiaurėje,...

    Energetika
    2023.06.30
    Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

    Birželį sostinėje pradėtos verslo centro, prekybinių sandėlių, daugiabučių, būstų nuomai statybos, Kauno...

    Statyba ir NT
    2023.06.30
    Klaipėdoje imamasi naujo „Porsche“ centro statybų

    Antrasis įgalioto atstovo centras Lietuvoje kainuos 4 mln. Eur, pradės veikti 2024 m. pirmąjį ketvirtį.

    Automobiliai
    2023.06.29
    Naujas „Volkswagen Tiguan“ treniruojasi serijinei gamybai Premium

    Trečiosios kartos modelį bandantis Vokietijos koncernas paskelbė pirmąsias skaitmeniniu kamufliažu...

    Automobiliai
    2023.06.29
    A. Lukašenka nurodė pavaldiniams persėsti į kiniškus automobilius

    Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka nurodė pavaldiniams pradėti naudotis...

    Logistika
    2023.06.29
    E. Kerza baigia darbą LTG, karjerą tęs rizikos kapitalo fonduose gynybai ir saugumui 1

    „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) verslo atsparumo direktorius Edvinas Kerza baigia darbą bendrovėje. Jį pakeis...

    Vadyba
    2023.06.29
    STT: esama tvarka kelia rizikų, kad „Regitros“ egzamino rezultatai gali būti sutarti

    Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) įspėja, kad dėl nepakankamo teisinio reguliavimo egzistuoja rizikos dėl iš...

    Logistika
    2023.06.29
    Neringos taryboje bus svarstoma naikinti rinkliavos lengvatą autobusams

    Priėmus sprendimą, vietiniai gyventojai bei juridiniai asmenys, turintys Neringoje registruotą buveinę,...

    Logistika
    2023.06.29
    Vokietija siekia dvigubinamais kelių mokesčiais apkrauti dyzelinį transportą, verslas nori alternatyvų Premium 1

    Stipriausia Europos ekonomika ir didžiausia Lietuvos transporto eksporto paslaugų rinka ruošiasi kelių...

    Logistika
    2023.06.29
    Darbuotojų poreikius atliepiantis naudų krepšelis – reikšminga įtaka juos pritraukiant ir išlaikant Verslo tribūna 1

    Papildomos naudos – svarbi motyvacinė priemonė, kuri kartais lemia net apsisprendimą likti darbe ar priimti...

    Logistika 2024
    2023.06.29
    Keturgubai sumažėjęs oro balionų skrydžių Vilniuje skaičius siejamas su naujos tvarkos reikalavimais 1

    Naujas reglamentas oreivių veiklą riboja techninėmis spragomis, kurias Susisiekimo ministerija žada lopyti...

    Logistika
    2023.06.28
    Vyriausybė leido vykdyti žemės paėmimą „Rail Baltica“ statyboms

    Vyriausybė trečiadienį patvirtino europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūros priežiūros depų...

    Verslo aplinka
    2023.06.28
    Iš Lietuvos per Rusiją ir Baltarusiją bus draudžiama išvežti kai kurias dvigubos paskirties prekes

    Vyriausybė apribojo 57-ių prekių grupių vežimą – sąraše daugiausiai yra gaminiai su mikroelektronikos ir...

    Logistika
    2023.06.28

    Verslo žinių pasiūlymai