Kauno oro uoste bus plečiamas šiaurinis peronas

Kaip praneša Lietuvos oro uostai, projekto metu bus sukurtos papildomos lėktuvų statymo ir variklių bandymo vietos – užbaigus rangos darbus, Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius turėtų augti daugiau nei 50%. Projektavimo darbų vertė – beveik 89.000 Eur (be PVM). Planuojama, kad statybas leidžiantis dokumentas bus išduotas iki 2023 m. vasario vidurio, kitais metais prasidėtų ir rangos darbai.
Kauno oro uosto peronas bus plečiamas šiaurinėje dalyje, kur šiuo metu veikia techninio lėktuvų aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul – MRO) veiklai skirti angarai. Naujojo perono plotas sieks daugiau apie 35.000 kv. m.
Pasak Lietuvos oro uostų infrastruktūros ir operacijų departamento vadovo Arno Dūmano, šis infrastruktūros projektas atneš ir finansines naudas, nes Kauno oro uostui ši plėtra reiškia papildomas pajamas už orlaivių parkavimą naujose aikštelėse.
„Vystant infrastruktūrą Kauno oro uosto perone turėsime galimybę sumažinti esamų stovėjimo aikštelių apkrovimą, tuo pačiu plečiant galimybes priimti ir statyti daugiau orlaivių, o tai gerins operacijų saugą. Taip pat galėsime užtikrinti saugius orlaivių variklių bandymus specialiai pritaikytose, dedikuotuose aikštelėse. Be to, plėtodami šiaurinį peroną Kauno oro uoste geriname galimybes ir veiklos apimtis su NATO pajėgomis, kurių vykdomų skrydžių Kauno oro uoste tikrai gausu“, – pasakojo A. Dūmanas.
Šiuo metu Kauno oro uosto perone yra 24 orlaivių stovėjimo aikštelės, pritaikytos įvairių tipų ir konfigūracijų orlaiviams. Oro uoste MRO veiklas jau vykdo kompanijos „Ryanair“ (antrinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“), „FL Technics“, „DAT“ ir „MAAS Aviation“.
Planuojama, kad baigus projektavimo darbus, rangos darbų konkursas bus skelbiamas 2023 m. pirmąjį ketvirtį, o numatoma rangos darbų pradžia – 2023 m. antrąjį arba trečiąjį ketvirtį.
Tuo metu Vilniaus oro uostas turėjo pradėti naujo terminalo statybas. VŽ rašė, kad naujojo terminalo statybų rangovą buvo planuojama išsirinkti iki 2022 m. pavasario ir iškart pradėti darbus. Tačiau statybų bendrovė „Eikos statyba“ dėl pabrangusių žaliavų ir infliacijos gegužę nesutiko pasirašyti maždaug 40 mln. Eur vertės sutarties. Todėl dabar paskelbtas jau trečiasis rangovo konkursas.