Klaipėdos jūrų uosto krova pernai sumenko 4,6%

Publikuota: 2022-01-19
Atnaujinta 2022-01-19 12:11
Klaipėdos jūrų uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
svg svg
Klaipėdos jūrų uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

2021 m. Klaipėdos uostas perkrovė 45,6 mln. tonų krovinių. Tai yra 4,6% mažiau nei 2020 m., kuomet uostas buvo pasiekęs naują rekordą – 47,796 mln. tonų krovą.

Papildyta skyreliu „Naujos investicijos“.

Tokius duomenis pateikė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. 

Pristatydamas rezultatus Vaidotas Šileika, LJKKA prezidentas, sakė, kad situaciją visgi vertina gerai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Metai buvo nepaprasti ir kupini iššūkių. Didelę įtaką darė pandemija ir geopolitinė situacija. Tad bendrai nebuvo tokie blogi metai. Aplinkiniai uostai anksčiau kraudavo daugiau nei Klaipėdos uostas. O dabar vis tiek lyderiaujame“, – nurodė V. Šileika. 

Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalas generalinis direktorius. KKT nuotr. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalas generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.

Anot jo, pernai buvo priimti tam tikri valstybės sprendimai, kurie mažino Klaipėdos uosto konkurencingumą. Pavyzdžiui, Susisiekimo ministerija padidino žemės ūkio mokestį: krovos įmonėms vidutiniškai padidino apie 20%, o ne krovos įmonėms – 240%. 

„Taip pat turime didelę problemą, kad daug krovinių dabar nukreipiami į Latvijos uostus. Daugiausia tai žemės produktai, kurie nukreipiami dėl palankesnių sąlygų Latvijoje. Taip pat nukreipiami kroviniai ir dėl pablogėjusių santykių su Kinija, siekiant išvengti rizikos, kad krovinys kažkur neužstrigtų ar nevėluotų“, – pabrėžia V. Šileika. 

Taip pat su nerimu žiūrima ir į vasario 1 d., kuomet turėtų sustoti baltarusiškų trąšų tranzitas.

„Tai signalizuoja mums dideles netektis. Gali būti net 30–40% kritimas“, – signalizuoja V. Šileika.

Naujos investicijos

Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius, taip pat krovos rezultatus vertina gerai. 

„Didžiausia netektis buvo naftos produktų, nes metų pradžioje Baltarusija apie 2 mln. tonų naftos krovinių nukreipė per Rusiją“, – nurodo A. Latakas.

Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dėl prarandamų sankcionuotų baltarusiškų trąšų krovinių Klaipėdos uosto direkcija 2022 m. tikisi dar didesnio krovos kritimo. Dėl to uosto direkcija galėtų prarasti apie 17-20 mln. eurų. Tačiau planuoja iki 2025 m. vėl pasiekti esamą padėtį ir užsitvirtinti krovos augimą. 

„Tikimės, kad iki tol išsispręs dabartinė politinė situacija. Taip pat planuojame krovą vėl kompensuoti ro-ro ir konteineriniais kroviniais“, – pasakoja A. Latakas.

VŽ paklaustas, ar krovos kritimas paveiks darbuotojų skaičių arba užmokesčio dydį, A. Latakas nurodė, kad daugiau darbuotojų mažinti, nei kad jau buvo sumažinta, neketinama. VŽ rašė, kad besirengdamas „Belaruskalij“ trąšų tranzito stabdymui Klaipėdos jūrų uostas atleido 20 darbuotojų.

„Mūsų žmonių skaičius priklausyo nuo to, kiek yra tęstinių projektų, kiek darbų vykdoma ir kiek nenutraukiama investicijų į uostą ir jo veiklą. Tokiu atveju žmonių skaičių daugiau apspręstų šitie dalykai. Jeigu būtų sustabdytos investicijos, jeigu kažkas nuspręstų uosto daugiau nebevystyti, tai čia būtų esminis pokytis pačioje uosto darbuotojų struktūroje ir jų kiekyje“, – nurodo A. Latakas.

Laikotarpiui iki 2025 m. yra suplanuotos 350 mln. Eur naujos investicijos, iš kurių 155,5 mln. Eur – ES lėšos. Daugiausia šių investicijų, tai yra 50,2%, numatoma skirti akvatorijos gilinimo ir gilinimo prie jos darbams, 40,6% – krantinių statybai ir rekonstrukcijai. Svarbiausiu planu A. Latakas įvardina uostų vartų rekonstrukciją.

„Jei sustosime ir neinvestuosime, kaimynai turės galimybes mus aplenkti“, – pabrėžia Klaipėdos uosto vadovas.

Klaipėdos uosto direkcijos pateiktais duomenimis, Gdansko uostas yra numatęs 2,8 mlrd. Eur investicijas iki 2029 m. Planuojama padidinti Rusijos uostų Baltijos pakrantės pralaidumą apie 50 mln. tonų iki 2024 m. 

Estijos uostų investicijos siekia 33 mln. Eur iki 2023 m. O Latvijos investicijos pasiskirsto taip: Rygos 250 mln. Eur iki 2028 m., Ventspilio – 49 mln. Eur iki 2022 m. ir Liepojos – 52 mln. Eur iki 2022 m.

[infogram id="1c08ab77-684a-43ee-895c-016f647bfc36" prefix="e0S" format="interactive" title="Transportas: Klaipėdos uosto krova 2020-2021"]

Krova segmentais

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos duomenimis, 2021 m. 10% krova augo generalinių krovinių segmente. Jam priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena ir miškininkystės produktai, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti, ro-ro ir kiti kroviniai. Jų pernai buvo pakrauta 16,2 mln. tonų.

Birių krovinių segmente, kurį sudaro natūralios ir cheminės trąšos, cukraus žaliava, durpės ir kiti birūs kroviniai, krova krito 6,8%. Šių produktų krova sudarė 22,3 mln. tonų.

Tuo metu skystų krovinių, t. y. naftos produktų, natūralių ir cheminių trąšų, aliejų, suskystintų gamtinių dujų ir kitų krovinių, per vienuolika šių metų mėnesių krauta beveik 23,2% mažiau nei pernai. Jų krova siekė 7 mln. tonų. 

VŽ rašė, kad Rygos jūrų uoste krova pernai sumažėjo 9,3%  ir siekė 21,499 mln. tonų krovinių. O Talino uostuose pernai užfiksuotas 5% krovos augimas – per praėjusius metus Talino uostuose perkrauta 22,397 mln. tonų krovinių. Tuo metu Lenkijos jūrų uostuose užfiksuota rekordinė krova – jos apimtis išaugo 9% ir pasiekė 113,1 mln. tonų kiekį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
16:35
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
11:58
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
13:27
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
12:36
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
11:07
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
09:26
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
08:38
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
05:45
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku