A. Latakas apie Klaipėdos uosto pokyčius ir jo reikšmę Lietuvos ekonomikai
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas „Verslo tribūnoje“ pasakoja, kad uostas, nepaisydamas geopolitinių ir ekonominių iššūkių, nuosekliai auga, stiprėja ir modernėja. Savo ruožtu investicijos į infrastruktūrą jam leidžia būti vienu patraukliausių Baltijos uostų.
Pradėjęs karjerą uoste dar 1977 metais, A. Latakas prisimena, kad anuomet nemaža dalis krovos darbų buvo atliekama rankomis. Dirbo krovėjų brigados, o maišai, sveriantys po kelias dešimtis kilogramų, buvo kasdienybė. Pastaraisiais dešimtmečiais situacija pasikeitė iš esmės – technologinė pažanga leido rankų darbą automatizuoti ir paversti gerokai efektyvesniu.
Šiandien Klaipėdos uoste krovos procesai yra automatizuoti. Tai leidžia pagrindiniams mūsų šalies jūrų vartams fiksuoti rekordus – jau šių metų spalio pradžioje buvo perkrautas milijonas standartinio dydžio konteinerių. Ankstesniais metais toks rezultatas būdavo pasiekiamas gruodį. Todėl tai leidžia prognozuoti, kad iki 2025 m. pabaigos bus perkrauta apie 1,3 mln. TEU konteinerių.
Kokios naujovės diegiamos Klaipėdos uoste, kokie pokyčiai laukia ateityje ir kaip uostas kuria pridėtinę vertę Klaipėdai, Lietuvai ir visam regionui – apie tai „Verslo tribūnoje“ kalba Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.