Vežėjai: derėtų atsargiau kalbėti apie pasienio punktų su Baltarusija uždarymą 

Publikuota: 2021-11-26
Latežerio pasienio kontrolės punktas ties Baltarusija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Latežerio pasienio kontrolės punktas ties Baltarusija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vidaus reikalų ministrei Agnei Bilotaitei užsiminus, kad augant migrantų bandymams patekti į Lietuvą vilkikuose, gali būti uždaryti Lietuvos–Baltarusijos pasienio punktai, vežėjų atstovai ragina valdžios atstovus atsakingiau daryti panašius pareiškimus.

Pasak Povilo Drižo, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretoriaus, teiginius apie visišką pasienio kontrolės punktų uždarymą politikai turėtų išsakyti tik labai nuodugniai viską apgalvoję.

„Negalima taip drąsiai į viešumą paleisti tokių dalykų. Kai politikai daro pareiškimus, jog uždarys sienas, verslas į tai reaguoja akimirksniu ir labai jautriai. Tai iškart gali atsiliepti visoje logistinėje grandinėje. Atsiranda labai daug klausimų pas klientus, pas užsakovus apie tai, ką daryti su prekėmis, kuriuos jau važiuoja link Lietuvos. Visa logistinė grandinė gali subyrėti dėl vieno neatsargiai ištarto žodžio“, – BNS tvirtino P. Drižas.

Jis pabrėžė, kad verslas puikiai supranta, kokia šiuo metu yra situacija Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Suprantame ką valstybė daro ir nuo ko bando apsisaugoti, bet reikia suprasti ir tai, jog pasienyje sugriežtinus transporto priemonių patikrą reikia atitinkamai padidinti ir žmogiškųjų išteklių kiekį prie pasienio punktų, kad nebūtų dirbtinai sudaromos vilkikų eilės ir nebūtų sutrikdytos logistinės grandinės“, – aiškino P. Drižas.

Erlando Mikėno, Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacijos prezidento teigimu, dėl kelių atskirų atvejų nevertėtų bloginti situacijos visam krovininio transporto sektoriui.

„Manau, jog 99,9% vairuotojų neužsiima nelegalų gabenimu. Tai nėra mūsų biznis. Mes norime vežti krovinius saugiai ir greitai. Prisiminus situaciją su nelegaliais migrantais, kurie mėgino patekti į Jungtinę Karalystė, jie tiesiog savavališkai patekdavo į transporto priemones. Galbūt ir šiais atvejais vyko kažkas tokio“, – BNS sakė E. Mikėnas.

Zenonas Buivydas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius prognozavo, kad pasienio kontrolės punktuose sugriežtinus vežėjų patikrą dar labiau išaugtų vilkikų eilės.

„Vežėjai, esant galimybėms, jau ir dabar renkasi alternatyvius tarptautinius kelius kroviniams gabenti, tačiau pasirinkimas yra labai ribotas. Tai yra pasienio kontrolės punktai ties Baltarusija, Latvija, Lenkija ir Rusija“, – BNS teigė Z. Buivydas

„Tai reiškia, kad pasirinkus kitus maršrutus ženkliai brangs pervežimų paslaugos, už tai brangiau mokės užsakovai, kurie laukia krovinių, neabejotinai tai pajus ir vartotojai, nes jiems brangs prekė, kuri turi pasiekti galutinį vartotoją“, – pridūrė jis.

Anot „Linavos“ atstovo, jei nutiktų taip, kad pasienio kontrolės punktai būtų laikinai uždaryti, transporto sektoriui tai būtų juodžiausias scenarijus Lietuvos istorijoje per visą nepriklausomybės laikotarpį.

„Jei tokie sprendimai yra svarstomi, prašome, kad Vyriausybė ir VRM kalbėtųsi su vežėjais ir tartųsi, kaip rasti geriausias išeitis. Suprantame situacijos sudėtingumą ir esame pasiruošę bendradarbiauti, tik labai prašome dialogo, o ne vienpusių sprendimų“, – sakė Z. Buivydas.

A. Bilotaitė penktadienį pareiškė, jog dėl padažnėjusių nelegalių migrantų bandymų vilkikais patekti į Lietuvą, bus sugriežtinama transporto priemonių patikra Lietuvos–Baltarusijos pasienyje. Jei ši priemonė nepasiteisintų, anot ministrės, galimas ir pasienio patikros punktų uždarymas.

Vilnius kaltina Minsko režimą migrantų srautų organizavimu ir vadina tai hibridine agresija. Dėl to Lietuvoje paskelbta ekstremali situacija. Ties Baltarusijos siena su Lenkija susitelkus gausiam skaičiui migrantų, Seimas Lietuvos pasienyje mėnesiui įvedė ir nepaprastąją padėtį.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
„Spark“ ruošiasi žengti į akcijų biržą, užsitikrino 30 mln. Eur investiciją

Elektromobilių dalinimosi platforma „Spark“ sutarė su Liuksemburgo alternatyviųjų investicijų grupe dėl 30...

Rinkos
10:46
Prasideda lietuviško elektrinio „Dancer“ autobuso bandymai 2

Vilniaus oro uoste pradedamas bandyti Lietuvoje kuriamas ir gaminamas elektra varomas autobusas „Dancer“.

Logistika
08:05
Klaipėdos uoste dėl stipraus vėjo ribojama laivyba

Pirmadienio pavakarę dėl sustiprėjusio vėjo į Klaipėdos uostą negali patekti dalis laivų.

Logistika
2022.01.17
Lietuvos oro uostai šiemet taps akcine bedrove 1

Iki 2022 metų pabaigos Lietuvos oro uostai iš valstybės įmonės (VĮ) turi būti pertvarkyti į akcinę bendrovę...

Logistika
2022.01.17
Savininko deklaravimo kodas: vieniems papildomas vargas, kitiems – didesnis skaidrumas Premium

Praėjo jau daugiau nei pusė metų nuo tada, kai įsigaliojo reikalavimas turėti Savininko deklaravimo kodą...

Logistika
2022.01.17
Krova Rygos jūrų uoste pernai smuko 9,3%

Rygos uostas pranešė per praėjusius metus perkrovęs 21,499 mln. tonų krovinių – tai 9,3% mažiau nei 2020 m..

Logistika
2022.01.17
Latvijos vežėjai: „Belaruskalij“ trąšų tranzitui per Latviją nėra galimybių

Latvijos valstybės institucijos ir privatūs vežėjai teigia, kad baltarusiškų trąšų tranzitas nebūtų įmanomas...

Logistika
2022.01.17
„LTG Cargo“ 2021 m. pervežė 4,3% mažiau krovinių

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ 2021 m., preliminariais...

Logistika
2022.01.17
1.000 km vienu įkrovimu: „Mercedes“ rekordininkas jau beveik paruoštas konvejeriui Premium 41

1.000 km su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, mažiausias aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas –...

Automobiliai
2022.01.16
„Klasco“ kol kas neatnaujins geležies rūdos krovos 3

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“), išgabenusi anksčiau...

Logistika
2022.01.15
FT metų žmogus E. Muskas: konkurentai ir mane, ir „Teslą“ vadino kvailiais bei apgavikais Premium 7

Elonas Muskas sako norintis būti atlaidus kritikams. Vis dėlto ne vienus metus kovojus su abejojančiųjų...

Inovacijos
2022.01.15
Automobilių salonai Latvijoje tuštėja akyse 4

Latvijos automobilių rinkoje susiklostė įtempta situacija – salonai tuštėja, pristatymai vėluoja. Dėl tokios...

Prekyba
2022.01.15
Rusijos uostuose pernai krova augo 1,7%

Per praėjusius metus Rusijos jūrų prekybos uostuose perkrauta 835,2 mln. t krovinių – tai 1,7% daugiau nei...

Logistika
2022.01.14
Užbaigta 3 metus trukusi ir 36 mln. Eur kainavusi Vilniaus oro uosto rekonstrukcija 1

Atlikus būtinas patikros procedūras, Vilniaus oro uoste oficialiai pabaigtas didžiausias infrastruktūros...

Logistika
2022.01.14
Dakaro maratono pabaigoje – lietuviški siurprizai

Penktadienį finišavo kasmetinis Dakaro lenktynių maratonas – jame dalyvavo rekordiškai daug Lietuvos atstovų,...

Automobiliai
2022.01.14
Honkongo oro uostas uždraudė tranzitinius skrydžius iš daugiau nei 150 šalių

Honkongo tarptautinis oro uostas pranešė, kad mėnesiui uždraudžia keleiviams iš daugiau kaip 150 šalių ir...

Logistika
2022.01.14
Nepaisant siaučiančios omikron, šiemet laukiama kelionių bumo Premium

Pandemijai vis dar stingdant turizmą, VŽ kalbinti Lietuvos kelionių organizavimo įmonių vadovai teigia...

Logistika
2022.01.14
Protestuotojai po dviejų parų išsiskirstė iš VVT administracijos pastato 1

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas tvirtina periodiškai palaikantis dialogą su personalu, o...

Logistika
2022.01.14
„Novaturo“ apyvarta pernai augo, bet dar nepasiekė priešpandeminio lygio

Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose listinguojamos bendrovės AB „Novaturo“ apyvarta 2021...

Logistika
2022.01.14
A. Latakas: Klaipėdos uostui reikia atsisukti į Vakarus

Klaipėdos uoste mažėjant tranzitinių krovinių iš Rytų, reikia atsisukti į Vakarus, iš kurių per jūrą daugėja...

Logistika
2022.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku