2021-04-30 17:14

„Linava“ siūlo valdžiai kaip gerinti vežėjų konkurencingumą 

Romas Austinskas, „Linavos“ prezidentas akcentuoja, kad darbo rinkoje trūksta profesionalių vairuotojų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Romas Austinskas, „Linavos“ prezidentas akcentuoja, kad darbo rinkoje trūksta profesionalių vairuotojų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Po eilinio asociacijos kongreso vežėjai kreipiasi į Seimą, Vyriausybę ir atsakingas šalies institucijas prašydami gerinti transporto sektoriaus konkurencinę aplinką šalyje.

Nacionalinės vežėjų asociacijpas „Linava“ pranešime nurodoma, kad institucijų prašoma mažinti administracinę naštą darbdaviams, lengvinti trečiųjų šalių piliečių įdarbinimą, inicijuoti lanksčias perkvalifikavimo ir aplinkos taršą mažinančias programas, o šalies transporto infrastruktūrą artinti prie europietiškų standartų. Prašoma naikinti ir dabartinę koeficiento sistemą, pagal kurią mokami atlyginimai vairuotojams, nes tokia tvarka esą netaikoma jokioje Europos Sąjungos (ES) šalyje ir iškreipia konkurenciją.

Tokie pasiūlymai suformuoti ketvirtadienį vykusiame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ 38-ajame pakartotiniame kongrese.

Prašo palengvinimų įdarbinant

Asociacijos prezidento Romo Austinsko teigimu, transporto įmonėms nuolat trūksta vilkikų vairuotojų.

„Lietuvos darbo rinkoje nuolat trūksta profesionalių vilkikų vairuotojų, kurie turėtų tarptautinę kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus ir reikiamas profesines kompetencijas. Norinčių jais tapti – irgi mažai. Vairuotojai iš Europos šalių nesidomi darbu pas mus, nes jų šalyse yra panašūs atlyginimai kaip pas mus. Tad vežėjai dažniausiai tariasi su trečiųjų šalių piliečiais, kurie susidomi pasiūlymais dirbti mūsų šalies transporto įmonėse“, – sako R. Austinskas.

Vairuotojų įdarbinimą iš trečiųjų šalių apsunkina ir tai, kad kvotų bei darbo vizų išdavimas šių šalių piliečiams yra ribotas. Tad prašoma lengvinti trečiųjų šalių piliečių įdarbinimą Lietuvoje – nustatyti taisykles, kas leistų užtikrinti sklandų ir lankstų jų įdarbinimą, mažinti administracinę naštą darbdaviams, atsisakyti neproporcingų ribojimų.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, svarbu numatyti ir lanksčias perkvalifikavimo programas, kurios leistų paruošti daugiau tolimųjų reisų vairuotojų.

Kelių mokesčio klausimas

Vežėjai prašo modernizuoti Lietuvos pasienio postų kontrolės sistemas, naudojant skaitmenines technologijas ir imtis kitų priemonių, užtikrinant kuo sklandesnį sienos kirtimą vežėjams.

Asociacijos nuomone, tikslinga peržiūrėti ir dabartinę subsidijų verslui, nukentėjusiam nuo koronaviruso (COVID-19), skyrimo tvarką ir numatyti taisykles, kurios leistų jas gauti savivaldybių įmonėms, nes dabar nėra tokių galimybių. Tai ypač aktualu šalies keleiviniam transportui, kurį labai paveikė pastarieji pandemijos metai.

Rezoliucijoje prašoma peržiūrėti nuo 2023 m. įsigaliojančius kelių mokesčio pakeitimus, pagal kuriuos tam tikrais atvejais šis mokestis padidėtų net iki 20 kartų. Toks jo padidėjimas, pasak vežėjų, labai atsilieptų galutiniam paslaugų ir prekių pirkėjui.

„Linava“ kviečia atsakingas institucijas diskusijoms, kokiais keliais ir kiek kainuos vartotojui nuvažiuotas 1 kilometras, ar bus taikomi skirtingi mokesčiai pagal transporto priemonių ekologiškumą, bendrą svorį, kokios numatytos kompensacijos, išimtys, kokia mokesčio dalis pasieks kelių remonto ir atstatymo fondą.

Šalies vežėjai kviečia aktyviau inicijuoti aplinkos taršą mažinančias priemones – didinti finansines subsidijas ekologiškoms transportui įsigyti, įrengti ekologiškų degalų stoteles, užtikrinti sklandų žaliojo kurso įgyvendinimą.

Dar vienas vežėjų prašymas – keičiantis krovinių vežimo leidimais su užsienio šalimis, prašoma užtikrinti, kad būtų laikomasi pariteto ir apsikeičiama jais po lygiai. Taip pat užtikrinti trečiųjų šalių vežėjų leidimų kontrolę, kad jiems būtų taikomos tokios pat sąlygos kaip ir Lietuvos vežėjams, taip subalansuojant konkurencinę verslo aplinką.

52795
130817
52791