„Linava“ siūlo valdžiai kaip gerinti vežėjų konkurencingumą 

Publikuota: 2021-04-30
Romas Austinskas, „Linavos“ prezidentas akcentuoja, kad darbo rinkoje trūksta profesionalių vairuotojų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Romas Austinskas, „Linavos“ prezidentas akcentuoja, kad darbo rinkoje trūksta profesionalių vairuotojų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Po eilinio asociacijos kongreso vežėjai kreipiasi į Seimą, Vyriausybę ir atsakingas šalies institucijas prašydami gerinti transporto sektoriaus konkurencinę aplinką šalyje.

Nacionalinės vežėjų asociacijpas „Linava“ pranešime nurodoma, kad institucijų prašoma mažinti administracinę naštą darbdaviams, lengvinti trečiųjų šalių piliečių įdarbinimą, inicijuoti lanksčias perkvalifikavimo ir aplinkos taršą mažinančias programas, o šalies transporto infrastruktūrą artinti prie europietiškų standartų. Prašoma naikinti ir dabartinę koeficiento sistemą, pagal kurią mokami atlyginimai vairuotojams, nes tokia tvarka esą netaikoma jokioje Europos Sąjungos (ES) šalyje ir iškreipia konkurenciją.

Tokie pasiūlymai suformuoti ketvirtadienį vykusiame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ 38-ajame pakartotiniame kongrese.

Prašo palengvinimų įdarbinant

Asociacijos prezidento Romo Austinsko teigimu, transporto įmonėms nuolat trūksta vilkikų vairuotojų.

„Lietuvos darbo rinkoje nuolat trūksta profesionalių vilkikų vairuotojų, kurie turėtų tarptautinę kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus ir reikiamas profesines kompetencijas. Norinčių jais tapti – irgi mažai. Vairuotojai iš Europos šalių nesidomi darbu pas mus, nes jų šalyse yra panašūs atlyginimai kaip pas mus. Tad vežėjai dažniausiai tariasi su trečiųjų šalių piliečiais, kurie susidomi pasiūlymais dirbti mūsų šalies transporto įmonėse“, – sako R. Austinskas.

Vairuotojų įdarbinimą iš trečiųjų šalių apsunkina ir tai, kad kvotų bei darbo vizų išdavimas šių šalių piliečiams yra ribotas. Tad prašoma lengvinti trečiųjų šalių piliečių įdarbinimą Lietuvoje – nustatyti taisykles, kas leistų užtikrinti sklandų ir lankstų jų įdarbinimą, mažinti administracinę naštą darbdaviams, atsisakyti neproporcingų ribojimų.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, svarbu numatyti ir lanksčias perkvalifikavimo programas, kurios leistų paruošti daugiau tolimųjų reisų vairuotojų.

Kelių mokesčio klausimas

Vežėjai prašo modernizuoti Lietuvos pasienio postų kontrolės sistemas, naudojant skaitmenines technologijas ir imtis kitų priemonių, užtikrinant kuo sklandesnį sienos kirtimą vežėjams.

Asociacijos nuomone, tikslinga peržiūrėti ir dabartinę subsidijų verslui, nukentėjusiam nuo koronaviruso (COVID-19), skyrimo tvarką ir numatyti taisykles, kurios leistų jas gauti savivaldybių įmonėms, nes dabar nėra tokių galimybių. Tai ypač aktualu šalies keleiviniam transportui, kurį labai paveikė pastarieji pandemijos metai.

Rezoliucijoje prašoma peržiūrėti nuo 2023 m. įsigaliojančius kelių mokesčio pakeitimus, pagal kuriuos tam tikrais atvejais šis mokestis padidėtų net iki 20 kartų. Toks jo padidėjimas, pasak vežėjų, labai atsilieptų galutiniam paslaugų ir prekių pirkėjui.

„Linava“ kviečia atsakingas institucijas diskusijoms, kokiais keliais ir kiek kainuos vartotojui nuvažiuotas 1 kilometras, ar bus taikomi skirtingi mokesčiai pagal transporto priemonių ekologiškumą, bendrą svorį, kokios numatytos kompensacijos, išimtys, kokia mokesčio dalis pasieks kelių remonto ir atstatymo fondą.

Šalies vežėjai kviečia aktyviau inicijuoti aplinkos taršą mažinančias priemones – didinti finansines subsidijas ekologiškoms transportui įsigyti, įrengti ekologiškų degalų stoteles, užtikrinti sklandų žaliojo kurso įgyvendinimą.

Dar vienas vežėjų prašymas – keičiantis krovinių vežimo leidimais su užsienio šalimis, prašoma užtikrinti, kad būtų laikomasi pariteto ir apsikeičiama jais po lygiai. Taip pat užtikrinti trečiųjų šalių vežėjų leidimų kontrolę, kad jiems būtų taikomos tokios pat sąlygos kaip ir Lietuvos vežėjams, taip subalansuojant konkurencinę verslo aplinką.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VVTAT užkliuvo per geri „Deals On Wheels“ klientų atsiliepimai Premium 4

Automobilių prekybos „Deals On Wheels“ vadovams tenka aiškintis dėl pernelyg teigiamų jos klientų...

Rinkodara
16:34
Skrydžių balandį Lietuvoje daugėjo 2,2 karto

Kovo pabaigoje prasidėjus vasaros sezonui, skrydžių srautas Lietuvoje balandį, palyginti su pernai balandžiu,...

Paslaugos
14:20
Nauja „Bar Cargolift“ gamykla Šiauliuose sieks aptarnauti viso regiono autopramonę Premium

Šiauliuose atidaryta vienos didžiausių Europoje automobilių krovininių liftų gamintojos „Bar Cargolift“...

Pramonė
13:25
„General Motors“ pirmojo ketvirčio pelnas išaugo 10 kartų 

JAV automobilių pramonės giganto „General Motors“ pirmojo metų ketvirčio pelnas išaugo 10 kartų, nepaisant...

Rinkos
12:38
„Volkswagen“ pelnas augo, nepaisant puslaidininkių trūkumo 

Vokietijos automobilių gamintoja „Volkswagen“ ketvirtadienį pranešė apie pelno šuolį pirmąjį ketvirtį, tačiau...

Rinkos
12:21
Kelių direkcija pasirašė 95% sutarčių dėl šiais metais keliams skirtų lėšų panaudojimo

Kelių direkcija pasirašė sutartis dėl 95% visų lėšų, kurios 2021 m. skirtos valstybinės reikšmės keliams...

Logistika
12:02
Numatytos kompensacijos elektromobilius perkantiems juridiniams asmenims

Aplinkos ministerija žada juridiniams asmenims kompensuoti dalį išlaidų už įsigytus naujus elektromobilius.

Logistika
10:43
„Homa“ Vilniuje planuoja imtis prekybinių sandėlių plėtros Premium 1

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa“ Vilniuje, prie Vakarinio aplinkkelio, planuoja imtis prekybinių...

„PKP Cargo“ ir „LTG Cargo“ leista steigti bendrą įmonę Lenkijoje

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonė „LTG Cargo“ ir didžiausia Lenkijos krovinių vežimo bendrovė...

Logistika
09:45
Vežėjai atsigręžė į naudotą techniką, bet ir šis aruodas – ne beribis Premium

Vežėjams šiemet reikšmingai padidinus investicijas į transporto parkus, o vilkikų gamintojams toliau...

Logistika
08:58
„Maersk“ pranešė apie rekordinį pelną pirmąjį šių metų ketvirtį 1

Danijos laivybos milžinė „Moller-Maersk“ trečiadienį pranešė apie rekordinį uždarbį pirmąjį šių metų...

Logistika
2021.05.05
Pandemijai nurėžus pusę pelno, autopramonės „CIE LT Forge“ 2021 m. pradėjo „be didelių stresų“ Premium

Nors pandemija automobilių komponentų gamintojos „CIE LT Forge“ praėjusių metų finansiniuose rezultatuose...

Pramonė
2021.05.05
„Modus grupė“ išlaikė pajamų lygį, grynasis pelnas mažėjo 8,6% 4

Didžiąją dalį pajamų iš prekybos automobiliais uždirbusi įmonių grupė 10,4% didino EBITDA, tačiau grynasis...

Logistika
2021.05.05
„Leonhard Weiss“ su partneriais gavo 0,5 mln. Eur baudą

Dėl vėlavimo užbaigti europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšaką Kaunas-Palemonas statybą pagrindinis...

Statyba ir NT
2021.05.05
LVAT galutinai atmetė „LGC Cargo“ skundą dėl geležinkelio pajėgumų 

Geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“...

Logistika
2021.05.05
Alternatyvi motyvacijos priemonė – nauda ne tik darbuotojui Verslo tribūna

Planuojant atsigavimo po pandemijos scenarijus, verslui tenka imtis kūrybiškų sprendimų darbuotojų...

Vadyba
2021.05.05
„Altas Auto“ pristatė su „Elinta“ sukurtus lietuviškus elektrobusus 

Pirmieji serijiniai egzemplioriai, sukurti MAN TGE ir „Mercedes-Benz Sprinter“ pagrindu, jau ruošiami...

Logistika
2021.05.04
„Girteka Logistics“ turi naują direktorių Skandinavijai

Prie bendrovės „Girteka Logistics“ prisijungė Jensas Romeris Sode, kuris užims vykdančiojo direktoriaus...

Logistika
2021.05.04
M. Majauskas: prokurorai aiškinasi ir „Klaipėdos naftos“ opcionus  3

Prokurorai, teisme užginčiję valstybės kontroliuojamo energetikos holdingo „Ignitis grupė“ darbuotojų ir...

Rinkos
2021.05.04
Balandis gausiai išaugino prekybą visuose naujų automobilių sektoriuose Premium

Atmetus reeksportą, vidinė rinka augo 109%, toliau perkami komerciniai furgonai, naujas aukštumas pasiekė...

Automobiliai
2021.05.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku