Vežėjai prašo peržiūrėti kelių mokesčio projektą

Publikuota: 2021-04-02
„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas. Luko Balandžio  („15min.lt“) nuotr.
svg svg
„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas. Luko Balandžio („15min.lt“) nuotr.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ prašo Seimo ir Vyriausybės peržiūrėti praėjusiais metais paskubomis priimtus pakeitimus, kurie iki 20-ies kartų padidins transporto įmonių mokamą kelių mokestį.

Vežėjų mokamas kelių mokestis, pradėjus skaičiuoti pagal nuvažiuotą atstumą, įsigalios nuo 2023 m. Naujovės turės skaudžių ekonominių pasekmių transporto sektoriaus verslui, kuris išgyvena vis sudėtingesnius laikus. Be to, tai gali turėti įtakos ir augančioms kai kurių produktų bei paslaugų kainoms.

Lietuvos automobilių kelių direkcija yra įpareigota parengti patogią sistemą kelių rinkliavai surinkti, tam numatyta skirti iki 90 mln. Eur.

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad pokyčiai reikalingi, bet jie turi būti subalansuoti visapusiškai įvertinant verslo aplinką. Drastiškam kelių mokesčio kėlimui, nepritaikius kelių infrastruktūros, vežėjai nepritaria.

„Ankstesnės Vyriausybės tikslas buvo surinkti daugiau mokesčių, nes Europos Sąjungos parama kelių priežiūrai ženkliai sumažės. Argumentai, jog kelių priežiūrai turi būti naudojamos lėšos, surinktos taikant kuro akcizą, neįtikino. Neabejotinai, padidėjęs kelių mokestis turės didelės įtakos kainų kilimui. Lietuvoje logistikos kaštai sudaro apie 10% prekių kainos, tai nuguls ant vartotojų pečių“, - argumentuoja Z. Buivydas.

Numatomas grėsmingas poveikis

Keleivių vežėjai paskaičiavo, kad kelių mokestis kai kuriems vežėjams pakiltų net 20 kartų. Pavyzdžiui, dabartinis vieno autobuso vidutinis metinis mokestis 753 Eur — išaugtų iki 15.060 Eur. Tokia suma turėtų būti mokama už vieną keleivinio transporto priemonę per metus.

Transporto įmonės „Visla“ direktorius Viktoras Monkevičius įsitikinęs, kad mažoms įmonėms toks kelių mokesčio augimas bus žingsnis į pražūtį.

„Mažos ir smulkios įmonės, kurios turi vos keliasdešimt darbuotojų, nukentės labiausiai, kurios ir per pandemiją labiausiai nukentėjo transporto sektoriuje. Pavyzdžiui, jei įmonė turi 10 transporto priemonių, šiuo metu ji kelių mokesčio sumoka 7.530 Eur per metus, o nuo 2023 m. turėtų mokėti jau 150.600 Eur per metus“, — skaičiuoja verslininkas.

Asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, šios naujovės skaudžiai atsilieptų ir kroviniam transportui — mokestis dar labiau išaugtų, nes jis tiesiogiai priklausytų nuo nuvažiuotų kilometrų kiekio.

„Visgi skaudžiausios pasekmės būtų vidinių pervežimų vežėjams, kurie dabar moka už dieną 11 Eur, o ne pagal nuvažiuotus kilometrus. Kuo daugiau važiuoja, tuo daugiau reikėtų mokėti. Neabejotinai, tai dar labiau pablogintų situaciją vežėjams, kurie pastaruoju metu išgyvena sudėtingus laikus. Jei nebus peržiūrėti pernai priimti pakeitimai ir sumažintas kelių mokestis, neatmetama, kad Lietuva gali netekti dar daugiau transporto įmonių“, - sako A. Burba.

Anot jo, iš Lietuvos gali išsikelti dar daugiau įmonių, o tos, kurios neturi finansinių išteklių veiklą perkelti svetur, gali atsidurti ties bankroto slenksčiu. Dėl to skaudžiai gali nukentėti Valstybės biudžetas, kuris surinks dar mažiau pajamų.

Neįvertinti visi aspektai

Asociacijos prezidiumo narys, bendrovės „Telmento transportas“ direktorius Artūras Telmentas tvirtina, kad pirminiai tikslai buvo geri, nes Lietuvoje siekiama įdiegti panašią tvarką kaip kai kuriose Europos šalyse, tačiau neįvertinti visi aspektai.

„Pavyzdžiui, Vokietijoje yra panaši kelių mokesčio tvarka, kai mokama pagal nuvažiuotus kilometrus, tačiau čia vairuotojai turi galimybę nemokamai naudotis daugeliu paslaugų. Tarkim, tualetai yra nemokami, dušai yra visur, dažniausiai jie mokami, bet ten, kur yra mokamas parkingas — šios paslaugos yra nemokamos. Be to, kai kuriose aikštelėse už dalį sumokėto mokesčio gauni nemokamai maisto pavalgyti. Prancūzijoje visos aikštelės nemokamos, taip pat nemokami ir tualetai, dušai, geriamas vanduo degalų kolonėlėse irgi nemokamas. Lietuvoje to kol kas nėra. Pas mus irgi turėtų būti investuojama į infrastruktūrą, kad vairuotojams būtų patogiau“, – sako A. Telmentas.

Šiuo metu Lietuvoje kelių mokestis mokamas tik už magistralinius kelius, kurie iš viso sudaro apie 1.700 kilometrų. Nuo 2023 m., jei niekas nesikeis, turės būti mokama ne tik už magistralinius, bet ir važiuojant krašto bei regioniniais keliais, o tai sudarys jau 21.000 km.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Klaipėdos uosto kapitonu atrinktas Valdas Motiejūnas

Klaipėdos uosto kapitonu turėtų tapti Valdas Motiejūnas, Vokietijos laivybos kompanijoje „Bernhard Schulte...

Logistika
16:39
„Integre Trans“ pasirinko komunikacijos partnerius

Integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“ pradeda bendradarbiavimą su transporto ir logistikos paslaugų...

Rinkodara
11:39
Stringanti sunkvežimių pramonė trikdo prekybą, laukiama kainų augimo Premium

Automobilių pramonę stabdanti pasaulinė puslaidininkių krizė palietė ir sunkvežimių gamintojus: atstovai...

Logistika
09:03
„Eugesta“ pandeminiais metais grįžo į augimo kelią Premium 1

Didmeninės prekybos, platinimo ir logistikos UAB „Eugesta“ pandeminiais metais skaičiuoja sėkmingus...

Prekyba
08:22
Lietuvoje duris atvers pirmoji oficiali „Aston Martin“ atstovybė Verslo tribūna

Sportinių ir sofistikuotų automobilių mylėtojai Lietuvoje sulaukė gerų žinių. Gegužę „Quadrum“ verslo centre...

Paslaugos
06:00
Per plauką kolegomis netapę VW ir „Teslos“ vadovai stoja į žūtbūtines lenktynes Premium

„Volkswagen“ elektrifikacijos keliu sparčiai vedantis generalinis direktorius Herbertas Diessas, prieš keletą...

Automobiliai
2021.04.18
VŽ bando: siurprizų nepateikiantis ir tuo stiprus „Hyundai i20“ Premium

Senasis „i20“ buvo nepastebimas, bet įvertintas modelis: Lietuvoje – vienas populiariausių „Hyundai“...

Automobiliai
2021.04.17
Verslininkai laužo galvas dėl naujų rebusų „Regitroje“  Premium 5

Nuo gegužės 1-osios įvedama nauja automobilių registracijos tvarka kelia prekybininkų sąmyšį – verslininkai...

Automobiliai
2021.04.16
VSAT ir muitinė neigia, kad pasienyje su Baltarusija vėl formuojasi vilkikų eilės

Nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“ skelbiant, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje vėl...

Logistika
2021.04.16
„Lietuvos geležinkelių“ pajamos – 8% mažesnės nei prieš metus

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė pirmąjį šių metų ketvirtį preliminariais duomenimis gavo 98,8 mln. Eur...

Logistika
2021.04.16
Energetikos ministerija „Klaipėdos naftai“ siūlo dividendais išmokėti 7,5 mln. Eur

AB „Klaipėdos nafta“ praneša gavusi alternatyvų, Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos pateiktą pelno...

Rinkos
2021.04.16
Kelių direkcija dalį paslaugų perkels į elektroninę erdvę

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija dalį teikiamų paslaugų perkels į elektroninę erdvę. Tam kuriamas...

Logistika
2021.04.15
Nuo gegužės keičiasi automobilių registravimo tvarka 8

Pradėjus naudoti naują apskaitos sistema, automobiliams bus priskiriami kodai. Tokiais registravimo pokyčiais...

Logistika
2021.04.15
M. Skuodis: svarbu įvertinti automobilių taršos mokesčio socialines pasekmes 6

Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams...

Automobiliai
2021.04.15
Naujasis „Tuvlitos“ vadovas: dėl eilių iš dalies kalti ir patys vairuotojai Premium 15

Domas Sidaravičius, naujasis technines automobilių apžiūras Vilniaus regione atliekančios bendrovės „Tuvlita“...

Logistika
2021.04.15
Oro uoste užsidegusi „Vivo“ telefonų siunta gali koreguoti saugos reikalavimus 

Po savaitgalį Honkongo oro uoste užsidegusios Kinijos gamintojo telefonų siuntos vietinis krovinių vežėjas...

Logistika
2021.04.14
Tiltu į elektrinę ateitį netapę „plug-in“ hibridai pasmerkti greitam išnykimui Premium

Pastaruoju metu sparčiai populiarėję iš tinklo įkraunami (plug-in) hibridiniai automobiliai turėjo tapti...

Automobiliai
2021.04.14
Sujudimas dėl vairuotojų: svarstoma atimti galimybę atsiskaityti grynaisiais 55

Lietuvos logistikos įmonėse egzistuoja nelegalūs vairuotojų iš trečiųjų šalių apmokestinimai, vadinami...

Logistika
2021.04.14
Teismas JAV „W. P. Carey“ fondo įmonei iš „Kesko Senukų“ priteisė 0,54 mln. Eur Premium 2

Statybinių ir apdailos medžiagų bendrovė „Kesko Senukai Lithuania“ nepagrįstai nemokėjo nuomos JAV...

Statyba ir NT
2021.04.14
Pramonė
2021.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku