Sueco kanale vis dar užstrigęs laivas kelia grėsmę tarptautinei prekybai
 
                                                                                            
                                                                                    Neatmetama, kad gali prireikti savaičių, kol pavyks išlaisvinti ant seklumos užplaukusį „Ever Given“ laivą, apie kurio nelaimę VŽ jau rašė, o siekiant paspartinti jo gelbėjimą ketvirtadienį Sueco kanale laikinai buvo sustabdytas bet koks prekių judėjimas – pranešama, kad leidimo plaukti kanalu laukia bent 150 krovininių laivų.
Baiminamasi, kad jeigu trumpiausias prekybos kelias tarp Europos ir Azijos nebus greitai atlaisvintas, situacija gali pakenkti visai pasaulinei prekybai.
„Negalime atmesti, kad gelbėjimo operacija užtruks kelias savaites, priklausomai nuo situacijos. Laivas primena ant kranto išplautą milžiniško svorio banginį, įsispaudusį į smėlį. Siekiant jį išvaduoti mums gali tekti imtis laivo svorio mažinimo, pašalinant iš jo konteinerius, taip pat aplinkinio smėlio gilinimo darbų“, – „Reuters“ cituoja Peterį Berdowskį, už laivo gelbėjimo operaciją atsakingos bendrovės „Boskalis“ vadovą.
Kol „Ever Given“ laivo nepavyksta pašalinti, abiejose kanalo pusėse susiformavimo milžiniški krovininių laivų kamščiai – 193 km ilgio kanalas atsakingas už 30% visos jūrinės logistikos, o iš viso juo keliauja 12% visų tarptautinės prekybos siuntų.
Logistikos ekspertai teigia, kad per 24-48 valandas nepašalinus kliūties, prie kanalo žiočių įstrigusiems krovininiams laivams gali tekti apsisukti ir prekes plukdyti per Pietų Afriką, tačiau tai kelionę pailgintų kokia savaite.
Nors didžioji dalis kanale įstrigusių laivų yra prekiniai, pranešama ir apie 16 įstrigusių tanklaivių, kuriais kanalu turėjo būti gabenama 870.000 t neapdirbtos naftos ir 670.000 t naftos produktų.
 
                     
                     
                     
                     
                                 
                                 
                                 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                                 
                                 
                                 
                    