SEB: gyventojai šiemet gali įsigyti brangesnius automobilius, juos labiau domina ekologija 

Publikuota: 2020-10-15
Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas, tvirtina, kad pandemijos poveikis nesumažino kasmet skaičiuojamo įperkamumo rodiklio. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas, tvirtina, kad pandemijos poveikis nesumažino kasmet skaičiuojamo įperkamumo rodiklio. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

SEB banko paskelbtas kasmetinis automobilių įperkamumo indeksas rodo, kad gyventojų įperkamo automobilio vertė Lietuvoje toliau didėja.

Nurodoma, kad vidutinį darbo užmokestį gaunantis ir kitų finansinių įsipareigojimų neturintis gyventojas šiemet lizingu gali įsigyti 900 Eur brangesnį automobilį nei pernai. Palyginti su 2019 m., dviejų asmenų šeimai įperkamo automobilio vertė padidėjo 1.900 Eur. Vieno asmens lizingu įperkamo automobilio vertė Lietuvoje šiemet pasiekė 13.100 Eur, šeimos įperkamo automobilio – 26.200 Eur.

Saulius Mickus, SEB lizingo departamento direktorius, ketvirtadienį surengtoje konferencijoje atkreipė dėmesį ir į kitą tendenciją – nuosekliai augantį gyventojų susidomėjimą aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis. Banko iniciatyva atlikto gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, tarp kriterijų, į kuriuos atsižvelgiama renkantis automobilį, ekologiškumo svarba per pastaruosius dvejus metus išaugo labiausiai.

Pandemija nesutrukdė

„Pandemijos smūgis šalies ūkiui ir gyventojų finansams buvo gerokai švelnesnis nei būgštavome metų pradžioje. Daugelio Lietuvos ekonomikos sektorių būklė trečiąjį metų ketvirtį gerėjo, padėtis darbo rinkoje ir žmonių pajamos stabilizavosi. Vidutinis darbo užmokestis šalyje buvo daugiau nei 8% didesnis negu prieš metus, todėl ir įperkamo lizingu automobilio vertė per metus taip pat išaugo. Vidutinė lietuvių įperkamo lizingu automobilio vertė dar pernai pralenkė latvių įperkamo automobilio vertę, šiemet šis atotrūkis didėjo toliau. Nors Lietuvoje įperkamumo rodiklis vis dar atsilieka nuo Estijos ir yra maždaug ketvirtadaliu mažesnis, palyginti su praėjusiais metais šis skirtumas taip pat kiek sumažėjo“, – komentuoja SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jis pastebi, kad, nepaisant didėjančių galimybių, šalies gyventojai linkę nedidinti automobiliui išleidžiamų sumų – tai atspindi ir per pastaruosius 5 metus beveik nesikeičiantis vidutinis perkamų automobilių amžius, šiuo metu siekiantis 11 metų.

Nuo 2016 metų ir vieno asmens, ir dviejų asmenų šeimos įperkamo automobilio kaina Lietuvoje paaugo 44%. Pasak SEB ekspertų, tai iš dalies atspindi ir banko statistika: vidutinė privačių klientų lizingo sutarties vertė įsigyjant naujus automobilius per pastaruosius penkerius metus augo 17% iki 28.000 Eur. Lizingu įsigyjamų naudotų automobilių vidutinė vertė padidėjo 34% iki maždaug 17.000 Eur.

Kaina išlieka svarbiausia

„Nepakito nuo 2016 m. stebima tendencija – lizingu Lietuvos gyventojai labiau linkę įsigyti naujus nei naudotus automobilius. Pirmąjį šių metų pusmetį 6 iš 10 lizingu perkamų automobilių buvo nauji. Vis dėlto pastebime, kad Lietuvos gyventojai tebėra linkę rinktis pigesnius automobilius nei galėtų įpirkti pasitelkdami tokias priemones kaip lizingo paslaugos“, – pažymi S. Mickus.

SEB banko iniciatyva atlikto tyrimo duomenimis, 61% automobilį įsigyti ketinančių Lietuvos gyventojų pirkiniui ketina skirti iki 10.000 Eur.

Rugsėjį šį tyrimą atliko „Norstat“, apklaususi 1.000 nuo 18 iki 64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. 630 iš jų nurodė, kad jie arba jų šeimos nariai planuoja pirkti automobilį.

7 iš 10 apklaustųjų norėtų pirkti naują automobilį, tačiau tolimesnė apklausa rodo, kad savo pirkiniui jie gali skirti tik 7.000 Eur, kurių vargiai pakaktų priimtinam naujam automobiliui.

73% iš šių respondentų planuoja pirkti senesnę nei 3 metų transporto priemonę. S. Mickus pastebi, kad skirdami pirkimui numatytą sumą lizingo pradinei įmokai, gyventojai galėtų įsigyti naują, dažnai – saugesnį, patogesnį ir ekonomiškesnį automobilį.

Priežastys atsinaujinimui

„Nors dėl pandemijos įtakos pirmąjį šių metų pusmetį šalies automobilių lizingo rinka kiek smuktelėjo, žvelgdami į pastarojo dešimtmečio duomenis matome, kad rinka nuo 2010 m. nuosekliai augo. Kylant ekonomikai ir didėjant pajamoms, gyventojai vis palankiau vertina galimybę pasitelkti lizingą naujesniam automobiliui įsigyti, tačiau pastebime, kad automobilių lizingo rinka turi dar daug erdvės plėstis“, – komentuoja S. Mickus.

Keisti automobilį gyventojus pirmiausia skatina turimos transporto priemonės amžius, ekonomiškumas ir dažni gedimai.

[infogram id="54e46e7b-4290-4916-afc1-9b3eee2ef603" prefix="KKD" format="interactive" title="Automobilių keitimo motyvai"]

Svarbiausiu kriterijumi renkantis automobilį lieka kaina (77% gyventojų jį nurodo kaip labai svarbų), taip pat mažos eksploatacijos sąnaudos (69%) ir kuro sąnaudos (67%).

Tačiau, palyginti su 2018 m., gerokai išaugo ekologiškumo svarba: 40% respondentų automobilio draugiškumą aplinkai laiko labai svarbiu kriterijumi – tokių gyventojų padaugėjo 10 procentinių punktų.

„Ekologiškesnių automobilių paklausa Lietuvoje auga. Tai lemia Europos Sąjungos ir Lietuvos taikomos priemonės, tokios kaip automobilių taršos mokestis, didėjanti elektra varomų ir hibridinių automobilių pasiūla, taip pat – augantis visuomenės sąmoningumas. Jei išvengsime didesnių ekonominių sukrėtimų, labai tikėtina, kad naujų, mažiau aplinką teršiančių automobilių pardavimas šalyje didės ir toliau“, – tvirtina SEB banko Lizingo departamento vadovas.

Prioritetas – hibridams

Apklausa rodo, kad turėdami galimybę, daugiausiai Lietuvos gyventojų rinktųsi automobilius su hibridiniu varikliu. Antroje vietoje pagal prioritetą lieka automobiliai su benzininiu varikliu, o iš trečios patraukliausiųjų sąrašo vietos dyzelinius automobilius šiemet išstūmė elektromobiliai. Pastarųjų plitimą kol kas labiausiai stabdo taip pat ekonominiai motyvai – du trečdaliai apklaustųjų teigia nesvarstantys įsigyti elektromobilio dėl didelės jo kainos. Vis dėlto beveik tiek pat (61%) respondentų sutinka ar greičiau sutinka, kad finansinis skatinimas ir papildomos naudos tokį jų sprendimą galėtų pakeisti.

[infogram id="17f406f4-2fea-48cd-8c32-ee4bdf4540f2" prefix="Pff" format="interactive" title="Automobilių variklių pasirinkimas"]

Nagrinėdami geriausiai Lietuvoje parduodamų naujų ir naudotų automobilių duomenis ir atsižvelgę į automobilių įperkamumo indeksą, SEB analitikai sudarė populiariausių lizingu įperkamų automobilių sąrašą.

[infogram id="5775451f-920d-4770-b67e-f23770300d9f" prefix="NUm" format="interactive" title="Įperkami automobiliai"]

SEB banko analitikų apskaičiuotas automobilių įperkamumo indeksas rodo, kokios vertės automobilį galėtų įsigyti vidutinį darbo užmokestį gaunantis vienas asmuo arba šeima, jei ne mažiau kaip 15% perkamo automobilio kainos yra padengiama turimomis lėšomis, o lizingo sutartis yra sudaroma penkeriems metams ir lizingo įmokų bei pajamų santykis neviršija 25%. Atliekant skaičiavimus taikyta 5% palūkanų norma, kuri, pasak T. Povilausko, yra dvigubai didesnė, nei šiuo metu rinkoje vyraujantys skaičiai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku