2020-09-10 16:42

Akcininką pakeitusi „Vitras-S“ jau gauna užsakymus remontuoti strateginius geležinkelius

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gelelžinkelių infrastruktūros bendrovė „Vitras-S“, kurios 99% akcijų prieš kelis mėnesius netiesiogiai įsigijo buvęs „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Geležinkelio tiesimo centras (GTC) gamybos vadovas ir dabartinis „Vitras-S“ direktorius Pavelas Naidionovas, jau gauna užsakymus remontuoti strategiškai svarbius objektus.

Anksčiau Estijos geležinkelių paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausiusio „Vitras-S“ galimybes dalyvauti „Lietuvos geležinkelių“ konkursuose temdė nepalankios vyriausybinės strateginius sandorius tikrinančios komisijos išvados, tačiau pasikeitus „Vitras-S“ savininkui, bendrovė jau buvo pripažinta kaip nekelianti grėsmės nacionaliniam saugumui.

„Lietuvos geležinkeliai“ informavo BNS, kad vyriausybinė komisija neužkirto kelio pasirašyti sutarčių su mažiausia kaina pasiūliusia „Vitras-S“ dėl strateginių geležinkelių remonto Kauno ir Šiaulių regionuose.

Komisija taip pat yra pateikusi teigiamą išvadą dėl sandorio su „Vitras-S“ Radviliškio geležinkelio stoties trečiojo kelyno pertvarkymo konkurse.

Gavę teigiamą išvadą, „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė 470.100 Eur vertės sutartį dėl geležinkelių remonto Kauno regione su geriausią kainą pasiūliusia „Vitras-S“, rodo Centrinio viešųjų pirkimų portalo (CVPP) duomenys.

CVPP viešai pateikiamose pirkimų ataskaitose nurodoma, kad su „Vitras-S“ taip pat pasirašytos sutartys dėl geležinkelių remonto Vilniaus (669.400 Eur) ir Klaipėdos (317.900 Eur) regionuose. Visuose minėtuose pirkimuose „Vitras-S“ darbus pasiūlė atlikti už mažiausią kainą – mažesnę, nei siūlė GTC.

Pats P. Naidionovas, kuris „Vitras-S“ vadovu tapo dar 2019-ųjų birželį, kuomet įmonė tebepriklausė „Skinest Rail“, ketvirtadienį BNS sakė, kad daugiau informacijos ir komentarų pateiks po to, kai „Vitras-S“ išplatins pranešimą spaudai apie akcininko pasikeitimą.

Dėl neigiamų komisijos išvadų „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su „Vitras-S“ dėl Kauno rajono geležinkelių remonto pernai buvo uždrausta.

Komisija buvo nustačiusi, kad „Skinest Rail“ savininkas estas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.

„Lietuvos geležinkeliai“ su „Vitras-S“ sutartį dėl geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo galėjo pasirašyti tik tuomet, kai Vyriausybė nustatė, jog 2008 m. išardytas ruožas nėra laikomas svarbiu nacionaliniam saugumui.

Birželio 16 d. eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo dokumentai rodo, kad P. Naidionovo kontroliuojamai „R-hold“ priklauso 99% „Vitras-S“ akcijų.

Tuo metu 2019-ųjų finansinėje „Vitras-S“ ataskaitoje nurodoma, jog metų pabaigoje 84% įmonės akcijų valdė Estijos „Skinest Rail“, likusius 16% – fiziniai asmenys.

Praėjusiais metais „Vitras-S“ pajamos padidėjo daugiau nei 2,6 karto iki 11,625 mln. Eur, ataskaitoje nurodoma, kad tai daugiausiai lėmė 11,4 mln. Eur vertės Rengės ruožo atstatymo sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“. Ruožo atstatymo darbus „Vitras-S“ baigė pernai metų pabaigoje.

Įmonė pernai uždirbo 1,882 mln. Eur grynojo pelno, kai 2018 m. buvo patyrusi 956.900 Eur nuostolį.

52795
130817
52791