A. Latakas neketina nusišalinti nuo dalies sprendimų Klaipėdos uoste

Publikuota: 2020-06-15
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Pirmadienį Klaipėdos uostui vadovauti pradėjęs Algis Latakas sako neketinantis nusišalinti nuo dalies sprendimų, nes teigia neįžvelgiantis jokių galimų interesų konfliktų. Jis tikina, jog dirbti su nepažįstamais žmonėmis uoste būtų neįmanoma.

Papildymai visame tekste

„Kai komisija (Susisiekimo ministerijos sudaryta konkurso komisija – BNS) nusprendė ir mane informavo, kad esu paskirtas ir laimėjau konkursą, visiems buvo papasakota, kokie mano interesai, visi domėjosi. Aš tikrai per tuos du mėnesius, per patikrą, nuoširdžiai norėjau, kad ji praeitų, kad visos tarnybos išsiaiškintų, patikrintų, kad nebūtų jokio šešėlio, šitas klausimas jau yra diskutuotas, išaiškintas, ir aš interesų konflikto nematau“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė uosto direkcijai pradėjęs vadovauti A. Latakas.

A. Latakas, kaip ir pernai kovą atleistas uosto vadovas Arvydas Vaitkus, „valstiečių“ sąraše kartu su kai kuriais uosto įmonių vadovais dalyvavo pernai vykusiuose Klaipėdos tarybos rinkimuose bei finansiškai parėmė „valstiečių“ partiją: A. Latakas pervedė 3.000 Eur, A. Vaitkus – 17.650 Eur. Tačiau A. Latakas į tarybą nepateko – jis sąraše liko 11-as.

Pasak VTEK, tai savaime nėra priežastis interesų konfliktui, tačiau jei jų atsirastų, jis turėtų nusišalinti nuo su šiais verslininkais susijusių sprendimų. 

Seimo Antikorupcijos komisija prokurorų prašo išnagrinėti ir įvertinti jos surinktą medžiagą dėl Klaipėdos uosto vadovo konkurso, jo komisijos sudarymo, jos sprendimų bei galimų A. Latako interesų konfliktų.

„Interesų konflikto nematau, juolab ministerija papildomai kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, ministerija prašė mano atskirų paaiškinimų, kas galėtų būti šitoje vietoje blogai, tai mano visi atsakymai yra ir tikrai nematau problemos“, – pridūrė A. Latakas.

A. Latakas teigė, jog jo darbas su „nepažįstamais klientais“ uoste būtų neįmanomas.

„Aš atėjau, ar būtų atėjęs kažkas kitas, uosto įmonės yra uosto direkcijos klientės ir dirbti darbą su nepažįstamu klientu, tai neįmanoma. Jei būtų atėjęs kitas žmogus, turėtų susipažinti, bet galbūt tai užtruktų metus, dar daugiau. Tu privalai pažinoti, kitaip neįmanoma. Nematau problemos“, – sakė A. Latakas.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius stebėjosi, kad Antikorupcijos komisijos nariai nenagrinėjo jiems rūpimos informacijos pačioje komisijoje. 

„Tai, kad kreipėsi į prokuratūrą, yra gerai, nustatyta tvarka bus teikiama visa informacija, kokia turi būti. Buvo keista, kad komisijos metu nebuvo poreikio nagrinėti tą informaciją, kuri pateikta, ir nagrinėjimo eigoje galima būtų detalizuoti“, – žurnalistams pirmadienį Klaipėdoje sakė J. Narkevičius.

Jis tikino padaręs viską, kad būtų išsklaidytos abejonės dėl uosto vadovo skyrimo, tačiau žadėjo įvertinti naujas aplinkybes, jei A. Latakui dirbant jų atsirastų. 

„Aiškiai buvo pasakyta, kad konflikto, nuo kurio reikės nusišalinti, nėra, o darbas yra darbas, jo eigoje gali atsitikti įvairios aplinkybės ir tada pagal VTEK reikalavimus, kiekvienas vadovas, kur bedirbęs, turėtų tai įvertinti“, – sakė ministras.

Kardinalių pokyčių neplanuoja

Kalbėdamas apie savo planus, A. Latakas sakė norintis atnaujinti uosto plėtojimo tarybos veiklą – ji ministrų lygmenyje spręstų su uosto veikla susijusius klausimus. Jis taip pat pabrėžia kol kas neplanuojantis kardinalių pokyčių uoste, sieks užtikrinti veiklos tęstinumą.

„Remiuosi taisykle nedaryti staigių judesių, pirmiausia, kaip ir suprantame, vadovas atėjęs turi įsigilinti į procesus, kurie vyksta, visas funkcijas pasižiūrėti, kas yra keistina, ar turime tam resursų, ir atlikti pokyčius“, – spaudos konferencijoje sakė A. Latakas.

Jis žada toliau įgyvendinti suplanuotą uosto strategiją, be to, sako norintis atgaivinti uosto plėtojimo tarybą.

„Kyla mintis, kad reikėtų atnaujinti, atgaivinti uosto plėtojimo tarybą, tokia struktūra, kur aukščiausiame ministrų lygyje (priimami – BNS) sprendimai, kurie susiję su uosto direkcijos veikla, kad tokia taryba būtų veikianti ir ji priimtų konstruktyvius sprendimus, reikalingus uostui“, – žurnalistams sakė A. Latakas.

Anot jo, vienas pirmųjų direkcijos uždavinių yra gerinti ir plėsti infrastruktūrą, kad ji atitiktų čia veikiančių įmonių poreikius.

„Uostas paskutinis dvidešimt metų buvo augantis stabiliai, krovinių srautas augo per Klaipėdą, pernai pasiekė 46,3 mln. tonų, bet tendencijos, susijusios su šita pandemija, verčia stebėti, kad skaičiai krinta ir mūsų pareiga išanalizuoti situaciją, pažiūrėti, kur kroviniai sustojo, kur jie eis, turime matyti bendrą vaizdą, kad žinotume, kokius pokyčius daryti“, – sakė A. Latakas.

Anot jo, taip pat ketinama išskirtinį dėmesį skirti aplinkosaugai bei uosto ir miesto santykių gerinimui.

A. Latakas uoste išdirbo beveik du dešimtmečius – jis yra dirbęs koncerno „Achemos grupė“ valdomos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) gamybos direktoriumi.

Pastaruoju metu jis dirbo verslo konsultavimo bendrovėje „Averditum“, kurią valdo buvęs „Achemos grupės“ prezidentas ir ilgametis viceprezidentas Arūnas Laurinaitis..

„Valstiečių“ rinkimų kampanijai pernai 17.600 Eur paaukojo Birių krovinių terminalo akcininkas Igoris Udovickis ir jo sutuoktinė, 17.600 Eur – šio terminalo vadovas Vidmantas Dambrauskas bei 18.700 Eur „Kamineros grupės“ savininkas Arūnas Tuma. Pastarieji su „valstiečių“ sąrašu išrinkti į Klaipėdos miesto tarybą.

Nuolatinio vadovo uostas neturėjo nuo pernai metų kovo, kai buvo atleistas A. Vaitkus, tuometiniam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui suabejojus, ar jis gali būti nešališkas įmonių, parėmusių jį per rinkimus, atžvilgiu.

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK), o vėliau ir teismas nutarė, kad A. Vaitkus pažeidė tarnybinę etiką. Teismo teigimu, uosto verslininkų, jį parėmusių per miesto tarybos ir mero rinkimus, valdomos įmonės užima reikšmingą uosto krovos dalį, o pats A. Vaitkus turėjo priimti su jomis susijusius sprendimus.

Pastarasis tikino, kad buvo atleistas dėl politinių motyvų, bet jo skundai teismams buvo atmesti.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kiniją užkariaujanti „Tesla“ vietos gamintojus stumia į paraštes Premium 4

Kinijos elektromobilių startuoliams atėjo sunkūs laikai, kai gamybą šioje šalyje pradėjo „Tesla“.

Automobiliai
2020.07.11
VŽ bando: pirmasis „Subaru“ hibridas Premium

Nuo 2017-ųjų gaminamas krosoveris šiemet buvo atnaujintas – šiek tiek pakeista jo išvaizda ir įranga, taip...

Automobiliai
2020.07.11
Lietuvos balsai dėl Mobilumo paketo: nuo besąlyginio palaikymo iki empatijos vakariečiams  Premium 1

Trečiadienio vakarą Europos Parlamente vykęs paskutinysis balsavimas dėl pasiūlytų Mobilumo paketo pakeitimų...

Apklausa: verslo turizmas Europoje atsigauna dvigubai sparčiau nei Šiaurės Amerikoje

Verslo turizmas Europoje atsigauna dvigubai greičiau nei Šiaurės Amerikoje. Korporacijų, kurių darbuotojai...

Paslaugos
2020.07.11
„DB Schenker“ biurą perkelia į verslo centrą „Wave“ Vilniuje

Logistikos operatorius „DB Schenker“ susitarė dėl biuro nuomos verslo centre „Wave“ Vilniaus Naujamiestyje.

Statyba ir NT
2020.07.10
Rankų nenuleidžia, variklių negesina 5

Europos Parlamentas (EP), atmetęs visas pataisas, galutinai pritarė Mobilumo paketui. Lietuvos vežėjai ketina...

Mobilumo paketas priimtas, bet kova – dar nebaigta  Premium 5

Europos Parlamente galutinai priėmus dideles permainas Europos Sąjungos transporto sektoriuje numatantį...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš Vilniaus Mindaugo g. kraustosi arčiau stoties 14

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) iki metų pabaigos išsikraustys iš sostinės Mindaugo gatvėje esančios centrinės...

Staigmena vežėjams: VMI darbuotojai keliuose nuolat tikrins važtaraščius 11

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojai netrukus Lietuvos keliuose pradės nuolatines krovinių...

Finansai
2020.07.09
Europos Parlamentas galutinai priėmė Mobilumo paketą 41

Trečiadienio vakarą atmetęs visas pataisas, Europos Parlamentas galutinai pritarė Mobilumo paketui, kuris...

Verslas vertina pirmuosius prezidento metus: ramybė gerai, bet labiau reikėjo iniciatyvos Premium

Prezidento Gitano Nausėdos valdymo stilius nuosaikus ir ramus, jis klausantis ir girdintis, per pirmuosius...

Verslo aplinka
2020.07.09
Vairuotojų darbo režimo pažeidimus siekia klasifikuoti pagal pavojingumą 1

Šiandieniniame Vyriausybės posėdyje pritarta Susisiekimo ministerijos siūlytam projektui pakeisti...

Prarastus keleivius suskaičiavę oro uostai regi atsigavimo ženklus

Lietuvos oro uostai skaičiuoja, kad dėl karantino ir sustabdytų skrydžių buvo prarasta apie 1,5 mln.

Lietuvoje skinasi kelią galimybė transportui naudoti SkGD  Premium 5

Didelis Lietuvos suskystintų gamtinių dujų terminalo potencialas iki šiol visiškai nenaudojamas transporto...

Vokietijos keleivių vežėjas „FlixBus“ plečiasi į Baltijos šalis 

Daugiau nei 30-yje šalių veikiantis vežėjas autobusais plečia savo veiklos geografiją, Lietuvoje...

Pratęsiama lėktuvais ir keltais atvykstančių asmenų kontrolė

Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo pratęsti vidaus sienų kontrolę 30 dienų, t. y., iki rugpjūčio 15 d. 24...

Susidariusi situacija transporto ir logistikos sektorių verčia ieškoti skaitmenizavimo sprendimų Verslo tribūna

Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikos variklių – transporto ir logistikos sektorius - yra ir vienas...

„Vakarų laivų gamykla“ pasiruošusi priimti „Panamax“, „Postpanamax“ ir „Aframax“ tipo laivus 

AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupė baigia įgyvendinti ketvirtį amžiaus puoselėtą strateginį planą...

Pramonė
2020.07.08
Buvusios „Maximos“ patalpos Vilniaus centre rado šeimininką Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“, 2019 m. spalio pradžioje uždaręs Vilniuje Totorių g. parduotuvę, kuri...

Prekyba
2020.07.08
Automobilių gamintojai prašo atidėti naujų taršos standartų įsigaliojimą  2

Argumentuojant COVID-19 pandemijos poveikiu visai automobilių pramonės ekosistemai, prašoma 6 mėnesiais...

Automobiliai
2020.07.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus