2019-11-29 21:45

Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse – pirmoji „Renault“ pergalė 

Penktosios kartos „Renault Clio“ – Lietuvos „Metų automobilis 2020“. Vytauto Pilkausko nuotr.
Penktosios kartos „Renault Clio“ – Lietuvos „Metų automobilis 2020“. Vytauto Pilkausko nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje surengtoje 23-ąjį kartą rengiamų rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ apdovanojimų ceremonijoje triumfavo mažas miesto automobilis „Renault Clio“.

Vakaro metu buvo apdovanoti geriausi šiemet Lietuvos rinkoje jau pristatyti arba artimiausiu metu debiutuosiantys automobiliai, o patį svarbiausią apdovanojimą – „Lietuvos metų automobilio 2020“ – laimėjo prancūziškas „Renault Clio“.

Argumentuodami savo įvertinimą, 10 žurnalistų konkurso Komisijos nariai giria mažo automobilio garso izoliaciją, multimedijos sistemą, važiavimo komfortą bei salono erdvę. Iš 3 komisijos narių jis gavo aukščiausius įvertinimus, o viso surinko 55 taškus.

Tai yra pirmoji „Renault“ pergalė lietuviškuose rinkimuose. 2002 ir 2006 metais šios markės modeliai „Laguna“ ir „Clio“ užėmė antrą vietą, o 2003 m. „Megane“ – trečią.

Antrą vietą rinkimuose užėmė prabangus „Volvo S60“ sedanas, trečioje liko ar vienas mažas prancūziškas hečbekas „Peugeot 208“. Visi „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų finalininkai pagal surinktus taškus išsidėstė taip:

[infogram id="6b3a27cf-9ac0-4be4-a9d9-f5a02cc0edef" prefix="HYg" format="interactive" title="Metų automobilio 2020 finalininkai"]

„Tautos automobilio 2020“ nominacijos nugalėtoją išrinko daugiau nei 15.000 internetu balsavusių žmonių. Šiemet daugiausia jų nubalsavo už „Volvo S60“.

Papildomos „Lietuvos metų automobilio“ nominacijos skirtos įvertinti automobilių gamintojų pasiekimus tam tikrose srityse ir suteikti dar daugiau informacijos galimiems jų pirkėjams.

„Metų visureigio“ titulą iškovojo „Jeep Wrangler“, įveikęs labai stiprų varžovą – „Ford Ranger Raptor“.

„Metų miesto visureigio“ apdovanojimas buvo įteiktas „Toyota“ atstovams už naująjį RAV4.

Apdovanojimo už geriausią informacinę sistemą „Metų multimedija“ nusipelnė „Mercedes-Benz GLE“ modelis. Įvertinant Už išskirtinį komfortą šis „Mercedes-Benz“ buvo išrinktas ir „Verslo klasės automobiliu“ – tai pirmas visureigis, gavęs tokį apdovanojimą.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/238?placement=

Apdovanojimas „Už dizainą“ skirtas japonų markės, kartu su BMW Austrijoje gaminamam „Toyota Supra“. Jį įvertino ir sportinį automobilį rinkusi žurnalistų komisija kartu bei lenktynininkai – „Supra“ gavo ir „Sportiškiausio automobilio“ apdovanojimą.

„Metų vairo“ apdovanojimą antrus metus iš eilės gavo Rokas Baciuška. Tai – pirmasis lietuvis, debiutavęs pasaulio ralikroso čempionate „World RX“. Jis dalyvavo beveik visuose 2019 m. sezono etapuose ir metinėje įskaitoje užėmė 11 vietą. Iki šiol nei vienas lietuvis lenktynininkas pasaulio čempionato įskaitoje nėra užėmęs tokios pozicijos.

„Šeimos automobilio“ rinkimuose komisijai talkino įvairios šeimos – į rinkimus jos atvyko su įvairiais lagaminais, vaikų kėdutėmis ir kita kelionėse būtina individualia įranga. Jų ir komisijos nuomone, geriausiai visus kriterijus atitinka šiemet pasirodžiusi „Honda CR-V Hybrid“ modifikacija.

„Metų inovacija“ buvo pripažintas „Peugeot 208“ už novatorišką trimatį prietaisų skydelį – dalis informacijos jame yra atvaizduojama ekrane, o dalis – projektuojama virš pagrindinio ekrano. Tai ne tik atrodo puikiai, bet ir yra labai praktiška bei gerai pastebima.

„Saugiausio automobilio“ apdovanojimą atsiėmė „Mazda“ atstovai – jų pristatytas CX-30 krosoveris puikiai pasirodė kartu su VGTU mokslininkais atliktose avarinio stabdymo ir autonominio stabdymo rungtyse, o „Euro NCAP“ įvertinimas – puikus.

Pagal Europos pavyzdį

Geriausio metų automobilio rinkimai Lietuvoje pirmą kartą buvo surengti dar 1997 m. pabaigoje – tuomet „Lietuvos metų automobilio 1998“ vardą iškovojo A klasės „Mercedes-Benz“ modelis. Rinkimų principas iki pat šių dienų išliko toks pat, paremtas prestižinių Europos metų automobilio rinkimų modeliu. Siekiant maksimaliai suvienodinti visų automobilių galimybes, ant jų ratų yra užmontuotos to paties modelio žieminės „Continental“ padangos, o į degalų bakus pilamas „Neste“ benzinas bei dyzelinas.

Lietuviškuose rinkimuose geriausius automobilius renka dešimties transporto srities žurnalistų komisija: Egidijus Babelis („Keturi ratai“ autorius), Linas Butkus (vz.lt Transporto rubrikos žurnalistas), Matas Buzelis (Autoplius.lt Komunikacijos vadovas), Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (Automanas.lt, įvairių žurnalų autorius), Dainius Leonavičius (operatorius ir montuotojas), Vitoldas Milius („Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Žilvinas Pekarskas (15min rubrikų „Gazas“ ir „Mokslas“ redaktorius), Dina Sergijenko (DELFI rubrikos „Auto“ redaktorė), Valdas Valiukevičius („Top Gear Lietuva“ redaktorius).

Žurnalistams talkino bei tyrimus atliko įvairių sričių konsultantai – dizaineris Dominykas Budinas, technologijų specialistas Arnoldas Lukošius, visureigių specialistas Merkys Saukevičius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkų komanda, verslininkas ir lenktynininkas Jurgis Adomavičius su komanda, kitų sričių specialistai.

52795
130817
52791