Kryptis į Londono Sitį pateisino lūkesčius, bet pelningumo laukiama tik po poros metų

Publikuota: 2019-09-01
Dominic Lipinski („PA Wire“ / „Scanpix“) nuotr.
Dominic Lipinski („PA Wire“ / „Scanpix“) nuotr.

Lenkijos oro bendrovei LOT nuo gegužės pradėjus tiesioginius verslo skrydžius iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą, Lietuvos oro uostai teigia, jog nauja kryptis pateisino lūkesčius, tačiau pelningumas atsiras po kelerių metų.

Anot Lietuvos oro uostų, nuo skrydžių pradžios orlaivio užimtumas kiekvieną mėnesį augo, šiuo metu siekia apie 68%.

„Lūkesčiai, žinoma, pasiteisino. Visa kryptis buvo svarbi ne vien oro uostams, bet ir mūsų partneriams, investuotojams, visai verslo aplinkai, bei emigrantams, o rytų Londone yra didžiausia lietuvių bendruomenė. Dėl to ir potencialas skrydžio yra tikrai nemažas“, – BNS sakė Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.

Tačiau jis pridūrė, kad krypties pelningumas bus pasiektas tik po kelerių metų.

„Orlaivio užimtumas yra viena, krypties pelningumas visai kitas dalykas. Tai yra ilgalaikis projektas ir mes matome, kad krypties pelningumas atsiras ne pirmais, ne antrais metais, o vėlesniais. Dabar esminis dalykas – išpopuliarinti kryptį tiek Lietuvoje, tiek Didžiojoje Britanijoje“, – sakė A. Stikliūnas. 

Jis taip pat teigė, kad ši kryptis nuo kitų į Britaniją esančių krypčių skiriasi tuo, jog į Lietuvą skrenda daugiau Britanijos piliečių bei daugiau verslo keleivių.

Kryptis didina turizmo srautus, skatina investuotojus

Pasak A. Stikliūno, nauja kryptis paskatino kai kuriuos investuotojus ateiti į Lietuvos rinką.

„Šis skrydis buvo planuojamas atsižvelgiant į verslo poreikius, yra du dieniniai skrydžiai, kad verslininkai galėtų suskraidyti per dieną, tad verslininkų segmentas yra vienas pagrindinių. Taip pat netrūksta emigrantų ir turistų iš Didžiosios Britanijos, kurie kaip ir vokiečiai ne visi su žemų kaštų aviakompanijomis skrenda. LOT pasiūlius šią kryptį, matome, kad didėja ir atvykstamojo turizmo srautai“, – teigė A. Stikliūnas. 

Statistikos departamento duomenimis, per gegužę ir birželį turistų iš D. Britanijos skaičius apgyvendinimo įstaigose siekė 17.100, kai pernai tuo pačiu metu – 16.500.

Užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ teigimu, investuotojams renkantis šalį yra svarbūs bent penki esminiai aspektai: talentų kokybė, jų kaina, verslo aplinka, infrastruktūra ir gyvenimo kokybė.

„Negalime teigti, kad viena skrydžio kryptis pritraukė į Lietuvą konkrečius investuotojus, tačiau tikrai turime pavyzdžių, kai prastesnis Lietuvos pasiekiamumas lemdavo potencialių investuotojų sprendimą rinktis kitą lokaciją“, - komentare BNS teigė „Investuok Lietuvoje“ Investicijų plėtros departamento direktorius Gediminas Koryzna.

„Atsiradus skrydžio krypčiai (Vilnius-Londono Sitis – BNS), Lietuvą jau pasirinko tokios bendrovės kaip „Moody’s“, „AmerisourceBergen“, „Revolut“ ir „Blockchain“, kurios pabrėžė, kad šio konkretaus skrydžio turėjimas nulėmė Lietuvos įtraukimą į jų svarstomų lokacijų sąrašą“, – pridūrė jis.

Kietasis „Brexit“ įtakos skrydžiams neturės

A. Stikliūnas nemano, kad dėl galimo Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos be susitarimo, krypties galėtų nelikti. Jis pabrėžė, kad jokių esminių pokyčių iš aviacinės pusės neturėtų įvykti. 

„Tikėtina, kad skrydžiai bet kokiu atveju bus vykdomi, tik klausimas dėl pačių keleivių. Jei Britanija nuspręstų išeiti iš Šengeno zonos, tuomet trumpuoju periodu gali būti kažkoks neigiamas efektas, bet šiuo metu to neprognozuojam, keleivių srautai auga, matom teigiamus rezultatus“, – sakė A. Stikliūnas.

Pasak jo, didesnė rizika kyla pačiai Britanijai.

„Tiek emigrantams, verslo keleiviams, iš susisiekimo pusės niekas turėtų nesikeisti, nebent atsiras papildomų ribojimų, patikrų, kurių negalime suplanuoti. Šiuo metu didesnę riziką ir didesnius nuostolius patirs D. Britanija, o ne likusios ES šalys“, – sakė A. Stikliūnas.

Skrydžius rems ministerija

Šis skrydis pirmą kartą Europoje bus remiamas – dvejus metus truko įtikinti Europos Komisiją leisti taikyti paramos mechanizmą, nes ES į valstybės paramą skrydžiams žiūri skeptiškai.

„Tiksli kompensacijos suma bus žinoma 2020 metų pradžioje, įvertinus visus 2019 metų rezultatus“, – BNS informavo Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

Ministras Virginijus Sinkevičius yra sakęs, kad maksimali paramos suma per metus neviršys 3 mln. Eur.

Sutartis su LOT yra pasirašyta penkeriems metams.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kylantys atlyginimai didina ir automobilių pirkėjų galimybes  1

Automobilio įperkamumo lizingu vertė Lietuvoje augo sparčiau negu kitose Baltijos šalyse, pirkėjai vis...

Automobiliai
13:17
Transporto bendrovės „Arijus“ vadovas: krizė yra jau dabar Premium 13

Krizė jau prasidėjo, bet kartu ji yra galimybė, kuria pasinaudojusios bendrovės gali išlošti. Taip padėtį...

Politinės korupcijos byloje – garso įrašas apie „Lietuvos geležinkelių“ ginčą 8

Politinės korupcijos bylą nagrinėjantis Vilniaus apygardos teismas trečiadienį posėdyje perklausė garso...

Lietuva nebeturi teisių į „AirBaltic“ – įmonė grąžino 20 mln. Eur „Snorui“ 3

Latvijos skrydžių bendrovė „AirBaltic“ grąžino 19,5 mln. Eur kreditą Lietuvos nacionalizuotam bankui „Snoras“.

Rinkos
11:43
„Avia Solutions Group“ toliau ruošiasi biržai, svarsto apie obligacijas 2

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ vykdo pasiruošimą žengimui į Honkongo biržą, tačiau...

Rinkos
09:35
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė 5

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
05:45
„Šiaulių plentas“ siekia restruktūrizavimo 5

Viena didžiausių šalies kelių ir tiltų statybos bendrovių „Šiaulių plentas“ prašo teismo leisti pradėti...

Statyba ir NT
2019.09.17
ES nori peržiūrėti energijai ir degalams taikomus mokesčius Premium

Dauguma ES finansų ministrų sutiko, jog reikia peržiūrėti energijos apmokestinimo direktyvą, kad ji atitiktų...

Finansai
2019.09.17
Grynųjų iš pavėžėjų Seimas neatims 2

Seimas linksta griežčiau reglamentuoti pavėžėjų veiklą, tačiau atsisako nuostatos neleisti už pavėžėjų...

Suomių „Veho“ perka „Silberauto“ 14

Suomijos įmonė „Veho“ įsigyja Estijos įmonę „Silberauto“, kuri importuoja ir platina „Mercedes-Benz“...

V. Ušackas tapo „Avia Solutions Group“ direktorių tarybos nariu: interviu apie pokyčius Premium 22

Pastaraisiais mėnesiais žadėjęs pranešti apie savo tolesnius planus, ilgametis Lietuvos ir ES diplomatas...

Vilniaus oro uoste nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas 5

Iki spalio vidurio pandusas bus remontuojamas, naktimis ribojant automobilių eismą.

Seimo rudens sesijoje – transporto sektoriui aktualių teisės aktų paketas Verslo tribūna

Šiuo metu svarstomame Seimo rudens sesijos darbų programos projekte — ne vienas transporto sektoriui aktualus...

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 18

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
Skirtingi receptai elektromobilių infrastruktūrai: brangiai arba lėtai  Premium 16

Lietuvos miestuose masiškai įrengiamos elektromobilių stotelės, kurių galios parinkimas derinamas pagal...

Automobiliai
2019.09.16
„Schmitz Cargobull Baltic“ pelnas mažėjo 74% iki 4,1 mln. Eur 3

Įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“, gaminanti izoterminius kėbulus, priekabas ir puspriekabes, praėjusiais...

Pramonė
2019.09.16
„Linava“ skelbia pasirašiusi sutartį su profesinėmis sąjungomis  1

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių...

Pensijų nešiotojai: kuriamas Lietuvos pašto monopolis 7

Praėjusią savaitę priimtas Vyriausybės sprendimas nuo 2021-ųjų pensijų išnešiojimą patikėti tik Lietuvos...

„Belaz“ gamins savivarčius, kurie dirbs be vairuotojų 6

Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaz“, gaminanti itin didelės keliamosios galios sunkiąją karjerų...

Pramonė
2019.09.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau