Baltarusija traukia grasinimo kortą

Publikuota: 2018-09-21
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį antradienį pakurstė žinia, kad Baltarusijos kroviniai ketina keisti kryptį ir pasukti Rygos link. Tokią „kainą“ esą Lietuva turėtų sumokėti už nepritarimą Astravo AE statybai.

Apie tokią Aliaksandro Lukašenkos, Baltarusijos prezidento, „bausmę“ Lietuvai buvo užsiminta jau prieš gerus metus. Klaipėdos uosto krovos kreivei kylant, optimizmą temdė ne tik aštrėjanti gretimų uostų konkurencija, bet ir Lietuvos principingumas Astravo atominės jėgainės saugumo klausimu. Tačiau Arvydas Vaitkus, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis vadovas, VŽ praėjusių metų rugsėjį aiškino tikintis pragmatizmu ir vylėsi, kad Lietuvos pozicija dėl Astravo AE neturės neigiamos įtakos ekonominiam šalių bendradarbiavimui.

Kroviniai iš Baltarusijos sudaro apie trečdalį Klaipėdos uosto metinės apyvartos. Nenuostabu, kad tokiu kąsniu domisi ir kiti Baltijos šalių uostai: į Baltarusijos krovinius pretenduoja Rusija ir Latvija. Tačiau Rusijos bandymai „Rusijos geležinkelių“ nuolaidomis privilioti Baltarusijos tranzitą į savo uostus, konkrečiai į Ust Lugą, apčiuopiamų rezultatų nedavė: žinomų maršrutų nepuolama taip greitai atsisakyti. Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklos aiškino, kad bendradarbiavimas su Lietuvos infrastruktūra yra grįstas ilgalaikiais įsipareigojimais.

Tačiau gretimoje šalyje, regis, ne tai svarbiausia – bendradarbiavimo kryptį nurodo vienas žmogus. Ir štai Baltarusijos prezidentūros svetainėje pasirodė pranešimas, kad prezidentas ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į Rygą. O kad grėsmės nuojauta sustiprėtų, Rusijos, Baltarusijos ir Latvijos interneto portaluose skelbiama, esą Vasilijus Markovičius, naujas Baltarusijos pasiuntinys, p. Lukašenkos nurodymu Latvijoje turi „užtikrinti išėjimą prie jūros“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Lietuva kol kas atrodo rami: Artūras Drungilas, KVJUD rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius, VŽ tikina, kad Klaipėdos uosto bendrovės sėkmingai plėtoja bendradarbiavimą su Baltarusijos partneriais, „O Latvijos aktyvumas konkurencinėje kovoje dėl baltarusiškų krovinių nestebina – tokia tendencija matoma gana seniai“, – aiškina jis. Realių žingsnių perskirstant baltarusiškus krovinius kol kas nemato ir uostamiesčio krovos kompanijos. Vis dėlto jos neatmeta galimybės, kad Baltarusijoje gali būti priimti sprendimai ir pateikti nurodymai valstybinėms įmonėms pakeisti perkrovimo ir eksporto uostus. Tiesa, verslininkai viliasi, kad didžiausios ekonominės naudos ieškančius Baltarusijos privataus verslo subjektus tai galėtų paliesti mažiau. Ko gero, tokios viltys yra gana apgaulingos – šioje šalyje kone viską lemia prezidento balsas. Todėl pamėginus žengti prieš srovę, galima iškart kabinti spyną savo verslui, net ir privačiam.

Spėlioti, ar baltarusiški kroviniai išties aplenks Klaipėdos uostą, šiandien, ko gero, niekas nesiimtų. Galbūt tai desperatiški veiksmai ir žvalgyba, siekiant bent taip pakeisti Lietuvos poziciją Astravo AE atžvilgiu, tačiau visiškai įmanoma, kad p. Lukašenka nepaisys ekonominės logikos ir pasirinks Rygos uostą. Tada jokios sutartys nebeturės jokios reikšmės.

VŽ mano, kad bet kokiu atveju jau aišku, kad kalbama ne tik apie verslą, bet ir apie politiką. Geopolitinė rizika jau nenuspėjama, o signalas iš Baltarusijos – dar viena proga pašnekėti apie diversifikavimą, t. y. verslo rizikos išskaidymą. Kalbama ne tik apie Klaipėdos uostą – į panašią padėtį gali patekti ir kitos valstybės valdomos įmonės. Todėl politinę aplinką derėtų nuolat stebėti ir vertinti, kiek vienas ar kitas verslas yra pažeidžiamas. Dabar vyksta biudžetų formavimas – pats laikas įsivertinti galimas rizikas.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 3

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
G. Nausėda: svarbu, kad turėtume efektyvius kelius karinei technikai atgabenti

Karinis mobilumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių šalies saugumą, sako Lietuvos prezidentas...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku