Telia technologijos augimui Telia technologijos augimui Telia technologijos augimui Telia technologijos augimui Telia technologijos augimui

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-04-12 10:30

Infrastruktūrą ir duomenis perkėlęs į „Telia Cloud“ vilnos verpimo fabrikas jaučiasi saugiau

„Telia“ Cloud produkto vadovas Kipras Kretavičius.
„Telia“ Cloud produkto vadovas Kipras Kretavičius.
Raseinių rajone veikiančiame bendrovės „Danspin“ kiliminių verpalų gamyba ir daugelis kitų procesų yra stipriai priklausomi nuo sklandaus IT infrastruktūros veikimo. Dėl to už ją atsakingi įmonės specialistai jau kurį laiką planavo sistemų atnaujinimą. Esama IT infrastruktūra nebeatitiko šiuolaikinių veiklos tęstinumo užtikrinimo reikalavimų, o jos priežiūrai ir palaikymui reikėjo vis didesnių resursų. Dėl to nuspręsta, kad optimaliausias sprendimas – IT infrastruktūrą perkelti į debesijos platformą. Šio projekto partneriu pasirinkta „Telia“.

Sprendimai veiklos tęstinumui užtikrinti 

„Mūsų vilnos verpimo fabrikas veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, tad bet kokie IT incidentai – nesvarbu, kuriuo metu beįvyktų  – potencialiai reiškia gamybos sutrikdymą ir finansinius nuostolius. Negalime sau tokios rizikos leisti – ypač, kai kibernetinių grėsmių daugėja, o infrastruktūros palaikymo kaštai didėja. Nusprendėme, kad debesijos sprendimai šiandien geriausiai atitinka mūsų poreikius. Beliko pasirinkti patikimą paslaugų tiekėją ir imtis mūsų įmonei strateginio tinklo ir serverių migracijos projekto“, – sako bendrovės „Danspin“ vadovas Rosvaldas Kunickas.

Anot „Danspin“ IT sprendimų vadovo Manto Rakevičiaus, migruojant į debesiją siekta didinti įmonės IT sistemų patikimumą, o tuo pačiu – verslo atsparumą kibernetinėms grėsmėms. Be to, ieškota sprendimo, kuris įmonės sistemas leistų administruoti paprasčiau ir leistų prisitaikyti prie vis aukštesnių klientų bei rinkos reikalavimų. 

„Vienas iš svarbiausių projekto tikslų buvo padidinti įmonės pasirengimą reaguoti į įvairius galimus incidentus, jų atveju užtikrinant kuo mažesnį prastovų laiką ir kuo spartesnį sistemų bei duomenų atstatymą. Be abejo, didelį dėmesį skyrėme ir incidentų prevencijai – diegdami pažangius saugumo protokolus siekėme apsisaugoti nuo kibernetinių grėsmių ir duomenų pažeidimų. Ne mažiau svarbus tikslas buvo optimizuoti sistemas, taip sudarant galimybes įmonės našumo ir efektyvumo didinimui“, – pasakoja M. Rakevičius. 

Atsarginės duomenų kopijos – Skandinavijoje 

Projekto įgyvendinimas truko daugiau nei metus ir apėmė planavimo, techninės įrangos atnaujinimo, duomenų perkėlimo ir sistemų testavimo bei optimizavimo etapus. Ypač didelis dėmesys skirtas duomenų perkėlimui – „Telia“ specialistai pasirūpino, kad šis procesas nesutrikdytų įmonės veiklos.

„Danspin“ duomenys ir sistemos ne tik sėkmingai perkelti į „Telia Cloud“ debesų kompiuterijos platformą, bet ir pasirūpinta aukšto lygio jų apsauga. Įgyvendinus projektą atsarginės įmonės duomenų kopijos saugomos ne tik Lietuvoje esančiuose serveriuose, bet papildomai ir „Telia“ duomenų centre Skandinavijoje. Dėl to duomenys nuo praradimo būtų apsaugoti net ir nacionalinio masto saugumo incidento atveju. 

„Klientas itin didelį dėmesį skyrė sistemų ir tinklo saugumui bei procesų tęstinumui. Dėl to pasirūpinome ir tokiais sprendimais kaip aukštesnio pateikiamumo interneto ryšys su rezervavimu. Tai reiškia, kad, net jeigu iki kliento atvesta optinė ryšio linija būtų fiziškai pažeista, interneto ryšys nebūtų nutrauktas, o būtų toliau palaikomas per radijo relinę liniją“, – sako bendrovės „Telia“ Cloud produkto vadovas Kipras Kretavičius. 

Sistemų priežiūra – „Telia“ specialistų rankose 

Įmonės sistemas perkėlus į „Telia Cloud“ platformą, jų priežiūra taip pat patikėta „Telia“ specialistams, kurie sistemas stebi 24/7. Atliekami tiek aktyvūs rutininiai sistemų palaikymo darbai, tiek reaguojama į kliento užklausas ar nutinkančius incidentus. 

„Atnaujinta infrastruktūra jau pademonstravo išskirtinį atsparumą ir patikimumą. Migracija į debesis ir įdiegti sprendimai bei tiekiamos palaikymo paslaugos leidžia užtikrinti, kad mūsų verslo operacijos vyktų be pertraukų. Be to, su nauja infrastruktūra ir stipriomis nelaimių valdymo strategijomis esame geriau pasirengę greitai reaguoti į netikėtus įvykius, minimizuojant galimą duomenų praradimą“, – sako M. Rakevičius. 

Galiausiai, M. Rakevičiaus teigimu, įgyvendintas projektas taip pat sudarė sąlygas ateityje diegti pažangius gamybos sistemų valdymo sprendimus, kurie leistų padidinti įmonės gamybos našumą ir apimtis.

52795
130817
52791