Startuolis nišą atrado netikėtai, investuotoją – irgi atsitiktinai
Tiek smulkusis verslas, tiek tas, kuris užaugo į stambią kompaniją, dažnai pasakoja labiau ne apie lemiamus sprendimus, bet lemiamus atsitiktinumus ir tikina, kad surežisuotų sėkmės istorijų, kai verslas pradedamas sąmoningai nuo proveržį nulemsiančio produkto kūrimo, nebūna.
Iš tiesų, ne vieną verslo istoriją atsitiktinumai lydi vienas po kito.
Kaip tik tokią pasakoja ir Povilas Vytautas Dudonis, „Serfy“ įkūrėjas, kuris pradėjo visai ne nuo užduočių ir mobilių darbuotojų valdymo sistemos startuolio programavimo.
Kad kurs nuosavą verslą, p. Dudonis ėmė svarstyti anksti. 2012 m., studijuodamas Vilniaus Gedimino technikos universitete, jis su komanda dalyvavo Saulėtekio verslumo projekte „AdVenture“, po jo atsirado ir įmonė – UAB „Osos“, tačiau, komandai išsivaikščiojus į samdomus darbus, kurių nepasirinko vienintelis p. Dudonis, reikėjo kurti ką nors savo ir, žinoma, su rožiniais akiniais.
„Bet reikėjo pragyventi, todėl pradėjau ieškoti klientų, kuriems reikėtų tinklalapių kūrimo paslaugos, ir programuotojų, kurie tai padarytų. Pastebėjau, kad toks projektų valdymas man sekasi gana gerai, todėl netrukus pasamdžiau pardavėją, kai įmonė pradėjo augti – programuotojų komandą. Tada atėjo metas, kai tapome gana reikšmingi, sukūrėme vertę ir mumis pradėjo pasitikėti didesnės įmonės bei agentūros“, – pasakoja p. Dudonis.
Taip į bendrovę, kurioje nedidelė programuotojų komanda kuria daugiausia įmonių interneto svetaines, prieš penkerius metus kreipėsi viena telekomunikacijų įmonė ir paprašė sukurti kitokį produktą – užduočių valdymo sistemą. „Osos“ neatsisakė, kūrė ir tobulino, bet užsakovas persigalvojo.
„Bet turėjome kur nors ją panaudoti, todėl pradėjome dairytis, kam rinkoje jos reikėtų, ir su mumis susisiekė „Caverion“ ir labai padėjo tobulinti produktą“, – apie klientą, atėjusį per ankstesnį užsakovą, atsisakiusį specialiai jam gamintos sistemos, pasakoja p. Dudonis.
„Siūlydami produktą rinkai, nuėjome pas vieną potencialų klientą, o jis sako: „Man nereikia jūsų produkto. Noriu į jus investuoti“, – apie atsitiktinumų tęsinį, kaip investuotojas atsirado jo neieškant, pasakoja p. Dudonis.
Visą „Serfy“ istoriją skaitykite VŽ Premium.