2021-03-10 18:52

Rimti žaidimai: 30 mlrd. USD vertinamas „Roblox“ žengia į biržą

Pavlo Gonchar („Scanpix“ / „ZUMA Press“) nuotr.
Pavlo Gonchar („Scanpix“ / „ZUMA Press“) nuotr.
„Roblox“, 2004 m. įkurta žaidimų platforma, leidžianti vartotojams ne tik žaisti, bet ir kurti savo žaidimus, trečiadienį rengia pirminį viešąjį siūlymą (IPO).

Bendrovės programėlė jau nuo pandemijos pradžios (apie metus) išlieka tarp populiariausių „Apple“ ir „Google“ parduotuvėse, o šiemet sausį, po pastarojo finansavimo raundo, „Roblox“ įvertinta net 29,5 mlrd. USD.

Platformos poliarumą ir aukštą vertinimą lėmė tai, kad „Roblox“ suteikia jaunimui lengvai perprantamus, programavimo žinių nereikalaujančius įrankius ir taip paverčia platformos naudotojus (dauguma jų – vaikai ir paaugliai) žaidimų kūrėjais, su kuriais dalinasi skaitmeninio turinio (angl. in-app purchases) pardavimų pajamomis.

Atskaitomybės dokumentuose, kurie pateikiami prieš įmonei žengiant į biržą, „Roblox“ nurodo, kad kompanijos pajamos pernai, palyginti su 2019-aisiais, iš viso augo 82% iki 923,9 mln. USD.

O kūrėjams praėjusiais metais kompanija sumokėjo 328,7 mln. USD. Tai beveik 200% daugiau nei 2019 m.

Bendrovė kūrėjams moka nuosava skaitmenines valiuta „Robux“, kuri vėliau verčiama į dolerius.

Daugiau nei 1.250 kūrėjų pernai per „Roblox“ platformą uždirbo bent po 10.000 USD. O apie 300 uždirbo net po 100.000 ar daugiau.

„Tai, kas anksčiau buvo hobis, jau tapo darbu kai kuriems asmenims, o dabar tampa pamatu didelėms, neįtikėtinai kūrybingoms studijoms, kurios gimsta mūsų platformoje“, — CNBC cituoja Davidą Baszuckį, „Roblox“ įkūrėją ir generalinį direktorių.

Antradienį Niujorko vertybinių popierių birža nustatė orientacinę kainą už „Roblox“ akcijas – 45 USD. Tačiau referencinė kaina nebūtinai nurodo, kokiame lygyje akcijos startuos trečiadienį, kai pirmą kartą platinamos viešai.

Pasaulinė pandemija, kuri privertė jaunimą palikti mokyklas ir užsidaryti nuo draugų, „Roblox“ kol kas labai naudinga. Daugybė vaikų paauglių prisijungė prie „Roblox“, kad galėtų bendrauti ir pramogauti virtualiai (įskaitant skaitmeninius pramogų parkus ir koncertus).

Skaičiuojama, kad 2020-aisiais, palyginti su ankstesniais metais, „Roblox“ dienos aktyvių vartotojų skaičius  šoktelėjo net 85% iki 32,6 mln. Apie du kartus pailgėjo ir platformoje vartotojų praleidžiamas laikas.

52795
130817
52791