„Facebook“ pažadėjo skirti 1 mlrd. USD žurnalistikai palaikyti

Nickas Cleggas, „Facebook“ pirmininko pavaduotojas pasauliniams reikalams, teigia, kad įmonė yra pasirengusi palaikyti žiniasklaidą, tačiau pabrėžia nerimaujantis dėl įpareigojimų atlyginti žiniasklaidos atstovams.
„Facebook“ labai nori bendradarbiauti su naujienų leidėjais. Mes visiškai pripažįstame, kad kokybiška žurnalistika yra atviros visuomenės veiklos esmė – piliečių informavimas ir įgalinimas bei galingųjų atskaitomybė“,– pareiškė N. Cleggas po to, kai socialinis tinklas šią savaitę pasiekė kompromisą su Australijos valdžia ir atšaukė naujienų blokavimą savo platformoje.
Tačiau savo tinklaraščio įraše, pavadintame „Tikroji istorija apie tai, kas nutiko su naujienomis „Facebook“ platformoje Australijoje“, jis gina įmonę ir pasipiktinimą visame pasaulyje išprovokavusį jos sprendimą.
Priminsime, kad „Facebook“ praeitą savaitę savo platformoje užblokavo naujienų srautą Australijos vartotojams, kai šios šalies vyriausybė nusprendė pareikalauti, kad socialinis tinklas mokėtų už naujienų turinį. Tiesa, šią savaitę „Facebook“ sutiko atkurti galimybę Australijoje dalintis naujienų turiniu, mat susitarė su vyriausybe dėl tam tikrų pakeitimų.
Papildytas ir ketvirtadienį priimtas žiniasklaidos reguliavimo įstatymas nekeičia ankstesnio principo, kad interneto platformos turi mokėti žiniasklaidai už jų turinio skelbimą. Tačiau, po derybų su „Facebook“, numatytas ilgesnis laikotarpis per kurį technologijų kompanijos privalo sudaryti susitarimus su žiniasklaidos kompanijomis. Numatyta, kad jeigu šalys nesugeba susitarti – kainą nustatys nepriklausomas arbitražas. Vyriausybė gali atleisti „Facebook“, „Google“ ar kitą interneto platformą nuo arbitražo įsikišimo, jeigu technologijų kompanija įrodys, kad „reikšmingai prisidėjo“ prie Australijos naujienų kūrimo.
N. Cleggas savo įraše tvirtina, kad ginčas kilo dėl nesusipratimo, susijusio su „Facebook“ ir naujienų leidėjų santykiais.
Jis pabrėžia, kad naujienų turinio kūrėjai dalijasi savo parengtu turiniu socialiniame tinkle arba suteikia galimybę „Facebook“ vartotojams juo dalytis paspaudus atitinkamus puslapyje esančius mygtukus. Kompanijos atstovo skaičiavimu, „Facebook“ platformoje pernai Australijos naujienų leidėjai paskelbė maždaug 5,1 mlrd. tokių „nemokamų nuorodų“, kurių vertė siekia maždaug 407 mln. AUD.
„Paskutinėmis dienomis plačiai kartoti teiginiai, kad „Facebook“ savo naudai vagia ar išnaudoja originalų žurnalistikos turinį visada buvo ir lieka melagingi. Mes nei pasisaviname, nei prašome turinio, už kurį iš mūsų buvo prašoma sumokėti galimai per didelę kainą“,– tikina N. Cleggas.
Ir praeityje tiek „Facebook“, tiek „Google“ yra skyrusios lėšų žurnalistikos rėmimui.