2020-01-06 20:09

„Amazon“ braunasi į automobilių rinką: sukirto rankomis ir su „Lamborghini“

„Lamborghini Huracan Evo“ Sebastiano Geislerio („Scanpix“/„Imago Images“) nuotr.
„Lamborghini Huracan Evo“ Sebastiano Geislerio („Scanpix“/„Imago Images“) nuotr.
JAV prekybos milžinė žengia gilyn į automobilių rinką. „Amazon“ pirmadienį, parodos „CES 2020“ išvakarėse, paskelbė keletą pranešimų apie naujus partnerius, kurie savo automobiliuose diegs „Amazon Alexa“ skaitmeninį asistentą. Tarp jų – ir „Lamborghini“.

Anot portalo „Digital Trends“, sutarta, kad „Alexa“ bus integruojama į „Lamborghini Huracan Evo“ modelio informacijos ir pramogų sistemas dar gamyklose.

„Amazon“ skaitmeninį asistentą, nors sistema yra pritaikyta JAV rinkai, iš esmės galima naudoti bet kuriame automobilyje. Bet tam reikalingas atskiras įrenginys „Echo Auto“ ir keletas papildomų laidų. „Lamborghini Huracan Evo“ bus vienas iš pirmųjų automobilių su visiškai integruota „Alexa“.

Tokios partnerystės nėra labai retos. Tik dalis automobilių gamintojų daug investuoja į IT ir nori turėti nuosavas sistemas (viena tokių – „Volkswagen“ grupė). Daugelis pasitelkia IT profesionalų kurtas informacijos ir pramogų sistemas, įskaitant galimybę jas valdyti balsu. Vairuotojas, pavyzdžiui, gali paprašyti, kad automobilis nustatytų norimą radijo stotį ar temperatūrą, perskaitytų naujienas arba gautas žinutes.

Anksčiau šioje srityje dominavo „Microsoft“ ir „BlackBerry QNX“. Pavyzdžiui, „Ford“ ilgai bendradarbiavo su pirmąja, o 2014 m. pabaigoje sukirto rankomis su antrąja.

Pastaraisiais metais vis daugiau vietos automobilių rinkoje užima „Google“, „Apple“ ir „Amazon“.

Pastaroji spurtą pradėjo paskutinį praėjusių metų ketvirtį, kai sukirto rankomis su „Volkswagen“ dėl „Alexa“ diegimo „Golf“ modeliuose nuo 2020 m. bei su „General Motors“ dėl asistento diegimo dalyje „Chevrolet“, „Buick“, GMC ir „Cadillac“ modelių nuo 2020 m.

Dabar „Amazon“ praneša apie naujas bendradarbiavimo sutartis. Be jau minėto susitarimo su „Lamborghini“, JAV prekybos milžinė sudarė sutartį ir su „Rivian“, įmone, kuri jai gamina ir nedidelius elektrinius furgonus siuntoms pristatyti. Ši „Amazon“ remiama įmonė taip pat gamina plačiajai visuomenei skirtą ir elektrinį pikapą. Jame irgi bus visiškai integruotas „Amazon“ asistentas, rašo „Tech Crunch“.

Maža to, JAV prekybos milžinė pastaruoju metu taip pat sukirto rankomis su BMW ir „Fiat Chrysler“ grupe. Netolimoje ateityje ekranai su „Amazon Fire TV“ bus montuojami kai kuriuose šių kompanijų automobiliuose.

Be to, „Amazon“ šiemet pradeda į naujas rinkas eksportuoti savo „Echo Auto“ įrenginį. Pirma rinka už JAV ribų – Indija.

Taip pat sukurtos kelios naujos specialiai vairuotojams skirtos „Alexa“ funkcijos. Viena jų – balso komanda, leidžianti sumokėti už degalus (ši funkcija veikia tik „Exxon“ ir „Mobil“ degalinėse, bet jų Amerikoje yra per 11.000). Tereikia įsipilti degalų ir pasakyti „Alexa, pay for gas“.

52795
130817
52791