Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-06 13:06
RĖMIMAS
2025-11-06 04:00
2025-11-05 10:10
2025-11-05 05:45
RĖMIMAS
2025-11-04 05:15
RĖMIMAS
2025-10-30 05:15
2025-10-28 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Man asmeniškai nesvarbu ar maisto įstaigoje dirba užsieniečiai ar lietuviai, ar valytojos, statybininkai vietiniai irgi nesvarbu, bet svarbu, kad viskas ko reikia būtų vietoje.
O nuo kada galima Lietuvoje įdarbinti nekvalifikuotą darbo jėgą? Iki šiol visi rėkė, kad savų pilna bedarbių, va tik pakviesk ir tuoj ateis nudirbs viską, dėl to net kalbos nebuvo apie valytojų "importą". Kas dabar pasikeitė? UŽT praregėjo?
Kažkur visi darbuotojai dingo, nebuvo taip niekada anksčiau. siūlai 800 Eur į rankas visiškai pradedančiajam žaliam darbuotojui, ir nėra norinčių :) Kažkoks kosmosas, tikrai gal per gerai jau gyvename ir reikia pradėti pigesnės darbo jėgos importą.
Puikiai tą žinom, tik UŽT niekada nenori matyti realybės. Nelabai suvokiu jų funkcijos - tie patys bedarbiai trinasi metų metais, gauna pašalpas ir visiems gerai. O juos išlaikom visi, kas dirbame, tuo pačiu ir UŽT darbuotojas. Ir dar negalime atsivežti nekvalifikuotos darbo jėgos - nes funkcionieriams vis dar vis tiek atrodo, kad pas mus pilna norinčių dirbti, tik niekas jų neima.
galima darbinti kiek nori, jei nėra kvotos (ji Lietuvoje iš lubų skvernelio vyriausybės patvirtinta 32,2 tūkst., lyginant su Estijos 1 tūkst., kas su dabartine bedarbyste yra eilinis kolchozo darbo rinkos politikos feilas), tik atsiranda procedūra paskelbti per UŽT ir susimokėti 120€. Fūrų viarslai taip jau įdarbino virš 5000 vairuotojų šalia 11,6 tūkst išnaudotos kvotos, jokių problemų. Bet labai norėtų nemokėti ir vežtis be apribojimų. O Kenijos iš kitų trečių valytojos labai geros, plūsta pas mus iš Baltarusijos dirbti už minimumą kiek reikės ir kur tik nori, jokių pretenzijų.
na jūs arba klystate arba įstatymai pasikeitė ir aš to dar nežinau. Kvotos nustatytos trūkstamoms profesijoms. Vairuotojai laikomi KVALIFIKUOTA darbo jėga, nes gauna LT sertifikatus (95 kodą). Valytojos ar turi kokiu sertifikatus, diplomus? Vargu bau. Asmeniškai turiu atsakymą iš UŽT, kad tai yra nekvalifikuota darbo jėga ir iš trečiųjų šalių tokių darbuotojų negalima įsivežti. Tik diplomuotus ir vairuotojus su LT sertifikatais.
https://uzt.lt/darbdaviui/leidimu-dirbti-uzsienieciams-isdavimo-tvarka/
Mauras matyt pats neskaito tų nuorodų, kurias įdeda. Pirma, kalbate apie kvotas, kurios sezoniniams darbas neaktualios - jiems visiems reikia gauti leidimą iš UŽT, taigi jokių kvotų nėra. Antra, sezoninis darbas - tai max 6 mėn. per metus, ar tikrai įdomu iš Kenijos atvykti taip verta dėl valytojos uždarbio kas 6 mėnesius? Ukrainietės baltarudės taip, važiuoja, bet iš toliau - kažkaip neteko girdėti. Šie žmonės negalės gauti leidimų gyventi Lietuvoje, tad tenkinsim tokiom trumpalaikėm vizom, tarp kurių 6 mėn pertrauka privaloma. Trečia, socmin įsakyme labai aiškiai patvirtintas sezoninių darbų sąrašas ir valytojų jame nėra. Bet matyt, kartu su UŽT pagalba kažkas "prasisuko". Kaip visada draudžiama, bet kaip ir leidžiama.
Ir pasakytų dabar kas nors, kad Lietuva nedaro pažangos. Daro. Vokietijoje ar Anglijoje valytojais dirba tik Afrika, na dar Lietuva:) Štai ir Lietuvoje jau niekas nebenori dirbti nešvarių, neprestižinių darbų. Progresas akivaizdus. Afrika norim nenorim vis tiek ateis pas mus į namus.
Musu verslas apeina ES reikalavima pirmiausia darba pasiulyti ES pilieciams, mokedamas mazesnes algas nei ES darbo rinkoje, apgaulingai teigdamas, kad ES neranda reikiamu darbuotoju. Manau cia ir atsakingu tarnybu aplaidumas arba neskaidri veikla, kai tokiais atvejais isduoda darbo leidimus treciuju saliu pilieciams.