Prekyba socialiniuose tinkluose: pirkėją reikia įtikinti

Publikuota: 2021-02-14
Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, „Su meile, Braškė“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.
svg svg
Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, „Su meile, Braškė“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.
 

Pandemija bei karantinai privertė smulkųjį verslą pasukti sukti galvą, kaip išlikti matomam ir nepamirštam klientų. Todėl aktyvūs pardavimai pradėjo vykti socialiniuose tinkluose: čia siūloma daugybė įvairių nuolaidų ar konkursų. Tačiau tai nėra pagrindinis ir ilgalaikis raktas sėkmei pasiekti.

Rankų darbo auskarais, apyrankėmis, segėmis ir kaklo papuošalais prekiaujanti Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, socialiniuose tinkluose geriau pažįstama kaip „Su meile, Braškė“, sako, kad karantino metu jos verslas paaugo, o ir sulaukė dar daugiau sekėjų.

Vasarį „Su meile, Braškė“ „Instagram“ turėjo daugiau nei 6.000 sekėjų, o „Facebook“– beveik  17.000. Abejose paskyrose I. Briškaitė-Vyšniauskienė dalijasi ne tik gaminių nuotraukomis, bet ir vykstančiomis akcijos ar klientų atsiliepimais.

Prieš karantiną mugėse dalyvavusi verslininkėpastebėjo, kad moterys karantino metu labai domisi papuošalais ir juos perka.

„Manau, mano klientėms svarbu komunikuoti su pačia aksesuarų kūrėja, taip užsimezga glaudus ryšys , atsiranda lojalumas,“ – VŽ pasakoja  įkūrėja. – Sekėjus domina viskas, kas susiję su jų mėgstamu produktu – nuo žaliavų parinkimo, gamybos proceso. Dažnai klausiu jų nuomonės, kas labiau patiktų – kokios spalvos, modelis, ilgis ir pan.“

Leido bent šiek tiek uždirbti 

Rasa Koženiauskienė, natūralių gaminių iš vilnos prekės ženklo „Avelės kerai“ savininkė, atvira – jei ne socialiniai tinklai, karantino metu būtų visiškai nieko neuždirbusi.

„Mums pasakė, kad kalėdinių mugių nebus, griebėmės šiaudo ir pradėjome dirbti socialiniuose tinkluose,“ – sako pašnekovė.

Ir nors prekybos mastas neprimena prieškarantininio lygio, o sandėlyje dar daugybė neišparduotų prekių, verslininkė pasidžiaugė, kad pavyksta bent šiek tiek užsidirbti.

Su komunikacija socialiniuose tinkluose R. Koženiauskienė buvo susidūrusi ir anksčiau, todėl ši sfera nebuvo visiškai nepažįstama. Be to, daug naudingų patarimų gavo ir iš draugų bei pažįstamų.

nuotrauka::1left

Pasitarnavo ir socialiniuose tinkluose sekami rinkodaros specialistai, kurie dalijasi patarimais, kaip patraukti potencialių klientų dėmesį. Tiek „Avelės kerų“ „Instagram“, tiek ir „Facebook“ paskyrose yra daugybė kokybiškų gaminių nuotraukų, video ir prekių aprašymų, kuriuose pasakojama, kuo yra naudingi velti drabužiai arba kaip juos prižiūrėti, kad ilgai tarnautų.

Nors „Avelės kerai“ „Instagram“ turi tik 236 sekėjus, o „Facebook“– 2.286, pašnekovė džiaugiasi, kad užsakymų sulaukia iš abiejų.

Abi pašnekovės paminėjo, kad sekėjų dėmesį bando pritraukti įvairiomis akcijomis. I. Briškaitė-Vyšniauskienė savo „Instagram“ paskyroje dalijasi nuolaidos kodais, kuriuos vėliau klientai galia panaudoti apsiperkant elektroninėje parduotuvėje.

„Porą kartų padarėme akcijas, tai pritraukė labai daug žmonių. Jie iš tiesų mėgsta apsipirkinėti su nuolaidomis, užsakymų tuo metu žymiai padaugėjo, – pastebėjimais dalijasi R. Koženiauskienė. – Kai nėra akcijų, negalėčiau patvirtinti, kad labai daug būtų susidomėjusių.“

Atrado socialinius tinklus

Rinkodaros specialistė Kristina Dambrauskienė, padedanti smulkaus verslo atstovams komunikuoti socialiniuose tinkluose, pastebi, kad čia jie praleidžia vis daugiau laiko. Anksčiau smulkieji turėjo paskyras socialiniuose tinkluosetik dėl to, kad klientai atrastų jų prekinį ženklą, betneskyrė tam didelio dėmesio. Viskas pasikeitė prasidėjus pandemijai.

nuotrauka::2right

„Verslas suprato, kad socialiniai tinklai yra tas kanalas, kuriame gali parduoti ir atrasti savo auditoriją, kuriai aktualu jų prekė ar paslauga. Smulkieji prekybininkai, kurie anksčiau neįvertino socialinių tinklų galios, kurie mąstė, kad galbūt pats geriausias reklamos būdas yra iš lūpų į lūpas, per pažįstamus ar kažkaip kitaip, dabar atrado socialinius tinklus,“ – sako K. Dambrauskienė.

Ne tiesioginė reklama, o pritraukiantis turinys

Įvairios akcijos nepritrauks didelės auditorijos, kuri atneš didžiulį pelną, teigia rinkodaros specialistė. Tai nėra pati didžiausia klaida, kurią daro smulkusis verslas, tačiau, kaip pabrėžė pašnekovė, šią dieną socialiniuose tinkluose reikėtų sukurti vertingą turinį, kuris ir pritrauktų potencialius klientus.

Be akcijos ar kokio nors specialaus pasiūlymo, reikėtų įvertinti, ką dar būtų galima pasiūlyti savo sekėjams.

„Kai smulkusis verslas tikslingai įgyvendinina numatytus veiksmus, strategiją, kai gali duoti ne tik nuolaidą ar kažką, jie tiesiog ima kurti turinį, kuris būna aktualus vartotojui. Ne tik tam, kuris būtent šią akimirką nori pirkti, bet ir savo kitiems, būsimiems klientams,“ – sako K. Dambrauskienė, pridurdama, kad tokiu būdu verslas parduoda daug sėkmingiau.

Jos patarimai, kaip pritraukti klientų dėmesį socialiniuose tinkluose:

  • Suprasti, ar pasirinktame socialiniame tinkle, kuriame save pristato smulkusis verslas, yra jo tikslinė auditorija ir pagrindinis pirkėjas;
  • žinoti, kokią vertę kuriate savo ateities klientui, kodėl jie turėtų pasilikti jūsų socialiniuose tinkluose, būti aktyvūs net jeigu dabar neketina nieko pirkti;
  • žmonės socialiniuose tinkluose mato daug reklamų, ypač karantino metu, tad smulkiųjų verslų komunikacijoje tik „parduodančio“ turinio, akcijų nepakanka;
  • turi būti naudingos informacijos, kuri edukuoja vartotoją ir leidžia suprasti, kodėl jam to daikto ar paslaugos reikia;
  • investuoti į savo prekės ženklo komunikacijos strategiją, vizualinį atpažįstamumą bei sklaidos priemones.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Financial Times“ sparčiausiai augančių Europos įmonių sąraše liko tik 3 iš Lietuvos Premium 3

Į pirmą vietą TOP 1.000 sąraše, sudaromame pagal pajamų augimą, šiemet užkopė Jungtinės Karalystės (JK)...

Technologijos
2021.03.02
Tik nereikia pasakų, kad pavertus hobį verslu nebeteks dirbti Premium

Verslas dažnai gimsta iš pomėgio, tačiau yra keli esminiai kriterijai, kada hobis gali virsti sėkmingai...

Gazelė
2021.03.02
ES bręsta mintys apie e. platformų samdinių darbo sąlygų gerinimą

Europos Komisija (EK) pradėjo viešas konsultacijas, ar laisvai samdomiems darbuotojams suteikti tokias pat...

Vadyba
2021.03.01
Per kelias valandas – po 200 užsakymų, reikėjo tik naujo telefono ir lempos   Premium

Smulkieji verslininkai viltingai įkvėpė, galėdami atidaryti parduotuves. Tačiau kai kurie savanoriškai dienai...

Gazelė
2021.03.01
Planuojama naikinti kliūtis įmonių pavadinimuose naudoti angliškus žodžius

Ekonomikos ir inovacijų ministerija norėtų leisti Lietuvoje be jokių kliūčių registruoti angliškus įmonių...

Gazelė
2021.02.28
Laukia, kol patys darbuotojai pasakys: ir nereikia tų „vokelių“ Premium 1

Kol darbuotojai neatsisakys paimti „vokelio“, tol dalis verslo taip ir liks šešėlyje. Tačiau pandemija...

Gazelė
2021.02.28
Smulkieji persikraustė į internetą ir šių durų jau nebeužvers 

Ypač skaudžiai nuo pandemijos nekentėjo smulkieji – atšauktos mugės, ribojamas turgaviečių darbas.

Gazelė
2021.02.27
Ko nuo darbuotojų neslėpti, kad „pingpongas“ nesupykdytų ir klientų Premium

Verslą dairytis skaitmenizavimo galimybių dar labiau sukrutino pandemija. Toks virsmas dažnai naujiena...

Gazelė
2021.02.26
Susijusios įmonės jau gali kreiptis subsidijų 1

Nuo penktadienio, vasario 26 d., paraiškas gauti subsidiją gali teikti ir susijusios įmonės – kontroliuojamos...

Gazelė
2021.02.26
Grožio sektoriaus atstovai gaus nedideles subsidijas, nes 2019 m. sumokėjo nedaug GPM 1

Valdžiai nutarus labiausiai nuo karantino nukentėjusio grožio sektoriaus darbuotojams skirti subsidijas,...

Paslaugos
2021.02.26
Kaip sėdėjimą prie kompiuterio paversti augančiu verslu Premium

Imkis daryti tai, kas patinka, gauk už tai pinigų, tuomet neteks dirbti: tereikės mėgautis mylima veikla. Vis...

Gazelė
2021.02.26
Ministrė A. Armonaitė ragina įmones testuoti darbuotojus

Ekonomikos ir inovacijų ministrė dar kartą paragino įmones, kurių veikla pastaruoju metu buvo atlaisvinta,...

Gazelė
2021.02.25
Vyriausybė patikslino paramos kriterijus, nes kreipiasi ir nenukentėjusios įmonės

Vyriausybė trečiadienį patikslino paramos skirstymo sąlygas nuo koronaviruso pandemijos nukentėjusiam verslui.

Gazelė
2021.02.24
Vyriausybė perpus sumažino subsidijos savarankiškai dirbantiems lubas 2

Vyriausybė trečiadienį perpus sumažino valstybės paramos savarankiškai dirbantiems ir nuo koronaviruso krizės...

Gazelė
2021.02.24
Kaip verslas pradirba pinigus, kurių nėra  Premium

Darbuotojai prastovoje, įmonės durys jau keli mėnesiai kaip užvertos dėl karantino, o sąnaudų skaitiklis vis...

Gazelė
2021.02.24
Į „CGTrader“ – 9,5 mln. USD investicija, prie įmonės jungiasi vienas „Angry Birds“ kūrėjų Premium 1

Trimačių (3D) modelių prekybos platformą valdanti lietuvių bendrovė „CGTrader“ pritraukė 9,5 mln. USD...

Technologijos
2021.02.24
Pirma darbo savaitė: visur neplūsta, bet kai kur užsidaro anksčiau, kad spėtų prekiauti Premium

Po pirmosios darbo savaitės, kai mažos parduotuvės atvėrė duris, smulkieji sako, kad klientai parduotuvių...

Gazelė
2021.02.24
Briketai baigėsi anksčiau negu žiema: pardavėjai vėl trina rankas Premium

Paradoksas – nors pjuvenų briketų paklausa auga, tačiau vis mažiau Lietuvos įmonių juos gamina. Šalta žiema...

Gazelė
2021.02.23
Susijusios įmonės subsidijų galės kreiptis nuo penktadienio

Nuo karantino suvaržymų nukentėjusios susijusios įmonės – kontroliuojamos kitos bendrovės, arba pačios...

Gazelė
2021.02.23
20 mln. Eur parama SVV prekių ženklams: Lietuva tarp aktyviausių Premium

Kovo 1 d. prasidės antrasis Europos Komisijos ir ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) bandomojo...

Rinkodara
2021.02.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku