Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2021-02-14 11:30

Prekyba socialiniuose tinkluose: pirkėją reikia įtikinti

Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, „Su meile, Braškė“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.
Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, „Su meile, Braškė“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.
Pandemija bei karantinai privertė smulkųjį verslą pasukti sukti galvą, kaip išlikti matomam ir nepamirštam klientų. Todėl aktyvūs pardavimai pradėjo vykti socialiniuose tinkluose: čia siūloma daugybė įvairių nuolaidų ar konkursų. Tačiau tai nėra pagrindinis ir ilgalaikis raktas sėkmei pasiekti.

Rankų darbo auskarais, apyrankėmis, segėmis ir kaklo papuošalais prekiaujanti Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, socialiniuose tinkluose geriau pažįstama kaip „Su meile, Braškė“, sako, kad karantino metu jos verslas paaugo, o ir sulaukė dar daugiau sekėjų.

Vasarį „Su meile, Braškė“ „Instagram“ turėjo daugiau nei 6.000 sekėjų, o „Facebook“– beveik  17.000. Abejose paskyrose I. Briškaitė-Vyšniauskienė dalijasi ne tik gaminių nuotraukomis, bet ir vykstančiomis akcijos ar klientų atsiliepimais.

Prieš karantiną mugėse dalyvavusi verslininkėpastebėjo, kad moterys karantino metu labai domisi papuošalais ir juos perka.

„Manau, mano klientėms svarbu komunikuoti su pačia aksesuarų kūrėja, taip užsimezga glaudus ryšys , atsiranda lojalumas,“ – VŽ pasakoja  įkūrėja. – Sekėjus domina viskas, kas susiję su jų mėgstamu produktu – nuo žaliavų parinkimo, gamybos proceso. Dažnai klausiu jų nuomonės, kas labiau patiktų – kokios spalvos, modelis, ilgis ir pan.“

Leido bent šiek tiek uždirbti 

Rasa Koženiauskienė, natūralių gaminių iš vilnos prekės ženklo „Avelės kerai“ savininkė, atvira – jei ne socialiniai tinklai, karantino metu būtų visiškai nieko neuždirbusi.

„Mums pasakė, kad kalėdinių mugių nebus, griebėmės šiaudo ir pradėjome dirbti socialiniuose tinkluose,“ – sako pašnekovė.

Ir nors prekybos mastas neprimena prieškarantininio lygio, o sandėlyje dar daugybė neišparduotų prekių, verslininkė pasidžiaugė, kad pavyksta bent šiek tiek užsidirbti.

Su komunikacija socialiniuose tinkluose R. Koženiauskienė buvo susidūrusi ir anksčiau, todėl ši sfera nebuvo visiškai nepažįstama. Be to, daug naudingų patarimų gavo ir iš draugų bei pažįstamų.

Rasa Koženiauskienė, „Avelės kerai“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.

Pasitarnavo ir socialiniuose tinkluose sekami rinkodaros specialistai, kurie dalijasi patarimais, kaip patraukti potencialių klientų dėmesį. Tiek „Avelės kerų“ „Instagram“, tiek ir „Facebook“ paskyrose yra daugybė kokybiškų gaminių nuotraukų, video ir prekių aprašymų, kuriuose pasakojama, kuo yra naudingi velti drabužiai arba kaip juos prižiūrėti, kad ilgai tarnautų.

Nors „Avelės kerai“ „Instagram“ turi tik 236 sekėjus, o „Facebook“– 2.286, pašnekovė džiaugiasi, kad užsakymų sulaukia iš abiejų.

Abi pašnekovės paminėjo, kad sekėjų dėmesį bando pritraukti įvairiomis akcijomis. I. Briškaitė-Vyšniauskienė savo „Instagram“ paskyroje dalijasi nuolaidos kodais, kuriuos vėliau klientai galia panaudoti apsiperkant elektroninėje parduotuvėje.

„Porą kartų padarėme akcijas, tai pritraukė labai daug žmonių. Jie iš tiesų mėgsta apsipirkinėti su nuolaidomis, užsakymų tuo metu žymiai padaugėjo, – pastebėjimais dalijasi R. Koženiauskienė. – Kai nėra akcijų, negalėčiau patvirtinti, kad labai daug būtų susidomėjusių.“

Atrado socialinius tinklus

Rinkodaros specialistė Kristina Dambrauskienė, padedanti smulkaus verslo atstovams komunikuoti socialiniuose tinkluose, pastebi, kad čia jie praleidžia vis daugiau laiko. Anksčiau smulkieji turėjo paskyras socialiniuose tinkluosetik dėl to, kad klientai atrastų jų prekinį ženklą, betneskyrė tam didelio dėmesio. Viskas pasikeitė prasidėjus pandemijai.

Kristina Dambrauskienė, rinkodaros specialistė. Asm. archyvo nuotr.

„Verslas suprato, kad socialiniai tinklai yra tas kanalas, kuriame gali parduoti ir atrasti savo auditoriją, kuriai aktualu jų prekė ar paslauga. Smulkieji prekybininkai, kurie anksčiau neįvertino socialinių tinklų galios, kurie mąstė, kad galbūt pats geriausias reklamos būdas yra iš lūpų į lūpas, per pažįstamus ar kažkaip kitaip, dabar atrado socialinius tinklus,“ – sako K. Dambrauskienė.

Ne tiesioginė reklama, o pritraukiantis turinys

Įvairios akcijos nepritrauks didelės auditorijos, kuri atneš didžiulį pelną, teigia rinkodaros specialistė. Tai nėra pati didžiausia klaida, kurią daro smulkusis verslas, tačiau, kaip pabrėžė pašnekovė, šią dieną socialiniuose tinkluose reikėtų sukurti vertingą turinį, kuris ir pritrauktų potencialius klientus.

Be akcijos ar kokio nors specialaus pasiūlymo, reikėtų įvertinti, ką dar būtų galima pasiūlyti savo sekėjams.

„Kai smulkusis verslas tikslingai įgyvendinina numatytus veiksmus, strategiją, kai gali duoti ne tik nuolaidą ar kažką, jie tiesiog ima kurti turinį, kuris būna aktualus vartotojui. Ne tik tam, kuris būtent šią akimirką nori pirkti, bet ir savo kitiems, būsimiems klientams,“ – sako K. Dambrauskienė, pridurdama, kad tokiu būdu verslas parduoda daug sėkmingiau.

Jos patarimai, kaip pritraukti klientų dėmesį socialiniuose tinkluose:

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

  • Suprasti, ar pasirinktame socialiniame tinkle, kuriame save pristato smulkusis verslas, yra jo tikslinė auditorija ir pagrindinis pirkėjas;

  • žinoti, kokią vertę kuriate savo ateities klientui, kodėl jie turėtų pasilikti jūsų socialiniuose tinkluose, būti aktyvūs net jeigu dabar neketina nieko pirkti;

  • žmonės socialiniuose tinkluose mato daug reklamų, ypač karantino metu, tad smulkiųjų verslų komunikacijoje tik „parduodančio“ turinio, akcijų nepakanka;

  • turi būti naudingos informacijos, kuri edukuoja vartotoją ir leidžia suprasti, kodėl jam to daikto ar paslaugos reikia;

  • investuoti į savo prekės ženklo komunikacijos strategiją, vizualinį atpažįstamumą bei sklaidos priemones.

52795
130817
52791