Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2020-01-05 14:59

Verslai, kurie gimė ne iš svajonės

Verslą galima sukurti iš veiklos, prie kurios linksta širdis, bet nebūtinai tai turi būti svajonė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Verslą galima sukurti iš veiklos, prie kurios linksta širdis, bet nebūtinai tai turi būti svajonė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Jei prekiaujama segmente, kur ypač didelė konkurencija, verta ne veltis į kainų karą, o pasitelkti originalumą – taip galima susirinkti brangiau linkusius mokėti klientus ir atrasti širdžiai mielą darbą.

Tie, kas galvoja apie savo verslą, dažniausiai iš pradžių imasi prekybos greito apyvartumo prekėmis. Gėlės priklauso šiai kategorijai, todėl ir prekiaujančių jomis apstu. Vis dėlto tai nėra lengvas verslas, nes gėlės nėra būtiniausia vartojimo prekė, nors dažnai būna ir impulsyvus pirkinys. O jei vadovaujamasi „perku–parduodu“ logika, belieka tokiais atsitiktiniais pirkėjais ir pasikliauti.

Tačiau jei norima klientų, kurie užsisakytų puokščių išskirtinėms progoms, reikia kuo nors į save atkreipti dėmesį. Kad ir originalumu, kitokiu požiūriu į floristiką.

Ne iš romantikos

„Neturime romantiškos istorijos, kodėl ėmėmės gėlių verslo. Nesame baigusios ir specialių floristikos mokslų. Paprasčiausiai pradėjome daryti tokias puokštes, kaip pačios matome gėles, o ne vadovaudamosi kokiais nors standartais. Ir tai pasiteisino“, – VŽ yra sakiusi Aurimė Aleksandravičiūtė, su sese Igne jau ne vienus metus pagal individualios veiklos pažymą užsiimanti floristikos verslu.

Seserys, gėlių dirbtuvių „Buketai“ įkūrėjos, verslą pradėjo pirmiausia nuo tradicinės parduotuvės, tačiau po kurio laiko nusprendė, kad geriau bus dirbti be jos, nes parduotuvę ne tik reikia išlaikyti – ji netgi ėmė kenkti verslui. Merginos, dar turėdamos parduotuvę sostinės centre, ėmė gauti vis daugiau užsakymų puošti patalpas asmeninėms ar įmonių šventėms, todėl dažnai tekdavo išvykti, ant parduotuvės durų pakabinus raštelį, kad ji bus atidaryta po valandos ar dviejų.

Šiuo metu moterys sostinės Naujamiestyje yra įkūrusios gėlių dirbtuves, kur kuria užsakymus. Jų gauna internetu ar telefonu. Į „garažą“ – taip meiliai gėlininkės vadina dabartinę darbo vietą – klientai nėra kviečiami, ten vyksta kūrybos ir gamybos procesai. Moterys pačios puokštes ir išvežioja, todėl iš karto mato, kokia užsakovo reakcija.

Rado, juo norėtų užsiimti

Panašiu metodu dirba Asta Ramelytė-Hauf, studijos „Botanic Affairs“ Berlyne įkūrėja. Moteris savo verslo ėmėsi tik šiemet. Ji taip pat netvirtina, kad dirbti su gėlėmis buvo jos svajonė.

„Kai Berlyne pradėjau lankyti moterų verslumo kursus, kitos jų klausytojos jau puikiai žinojo, kokio verslo imsis, – tik aš viena ne. Bet sykį akis internete užkliuvo už įdomių floristinių sprendimų. Pamaniau, kad gamtą, augalus mėgstu nuo pat vaikystės, o apie interjerą irgi išmanau, nes daug metų dirbau interneto stiliste. Taip kilo idėja imtis gėlių verslo“, – pasakoja ji.

Šiuo metu moteris dirba namie, bet dairosi patalpų studijai, kur galėtų kurti puokštes ir kitus floristikos kūrinius. Bet tai šiukštu nebus įprasta gėlių parduotuvė.

„Aš neketinu būti gėlių pardavėja – tam pilna vietnamiečių, kitų atvykėlių, kurie dirba šiame segmente ir pritraukia pirkėjų mažomis kainomis. Aš kuriu kitokias puokštes. Manau, būtent dėl to ir mano verslo pradžia yra gana sėkminga“, – sako Berlyne gyvenanti lietuvė.

Taigi verslą galima sukurti iš veiklos, prie kurios linksta širdis, bet nebūtinai tai turi būti svajonė.

52795
130817
52791