Žieminių padangų bandymai primena „dyzelgeito“ skandalą

Publikuota: 2015-10-09
Specialistų nuomone, geriausiai įvertinamos Centrinėje Europoje padangos ne visada tinkamos lietuviškoms klimato sąlygoms. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Specialistų nuomone, geriausiai įvertinamos Centrinėje Europoje padangos ne visada tinkamos lietuviškoms klimato sąlygoms. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Gilus protektorius, stambūs raštai ir kokybiškas gumos mišinys – tokie svarbiausi patarimai besirenkantiems žiemines padangas.

Tiesa, žiemos naujienas pristatęs Rokas Lipeikis, padangomis prekiaujančios IĮ „Egzotika“ vadovas, akcentuoja, kad lietuviams ne visada tinka itin minkštos gumos padangos, mat šios skirtos Šiaurės šalims, kur žiemos snieguotos, o keliuose gausu ledo. Perspėja jis ir dėl itin kieto mišinio padangų – tokios skirtos Centrinės Europos šalims, kur daugiausia lyja, o vidutinė žiemos temperatūra – teigiama. Lietuviams tinkamiausias aukso vidurys – nemažą protektorių turinčios vidutinio minkštumo gumos padangos.

Iš ko pagamintos

Ponas Lipeikis skaičiuoja, kad žieminė padanga saugi tuomet, kai jos protektorius – ne mažesnis nei 4 mm. „Premium“ segmento padangų protektorius siekia 8-8,5 mm, tačiau lietuvius „Egzotikos“ vadovas ragina pasižvalgyti daugiau, mat, sako jis, yra gamintojų, kurių lengviesiems automobiliams skirtų žieminių padangų protektorius siekia ir 10 mm.

Iškantiems padangų, tinkamų ypač snieguotiems, ledu padengtiems keliams, p. Lipeikis pataria pasidomėti mišiniu, iš kurių automobilio „batai“ pagaminti. Pavyzdžiui, gumos mišinys su siliciu tinkami važinėti tuomet, kai vyrauja itin žemos temperatūros. Padangos, kurių mišinys su mikroporomis, tinkamos važiuoti ledu, mat mikroporos tarsi nedideli siurbtukai prisisiurbia prie kelio paviršiaus ir trumpina stabdymo kelią. Pašnekovas skaičiuoja, kad mikroporų turintis gumos mišinys automobilio stabdymo kelią sutrumpina iki 10%.

„Žinoma, turint omenyje lietuviškas žiemas, kartais žmonės nori, kad jų įsigytos padangos gerai važiuotų visus metus. Tokiu atveju reikėtų rinktis kiek kietesnio mišinio padangas, kurios bus gana saugios šaltu metu laiku ir neblogai tarnaus vasarą, – pataria p. Lipeikis ir perspėja: – Tiesa, vasarą jos gerai tarnaus važinėjant įprastais režimais, ne sportiniais.“

Anot padangų eksperto, dažniausiai gerų žieminių padangų prireikia vos vieną kartą, tačiau būtent tą kartą ir paaiškėja, ar investicija perkant ratus buvo tinkama.

Bandymai – kaip „dyzelgeitas“

Kalbėdamas apie žiemos sezono naujienas ir tinkamiausias padangas lietuviams, p. Lipeikis įgėlė ir standartizuotų padangų testų organizatoriams. Anot jo, stebint padangų rinką panašu, kad vienas madingiausių dalykų dabar – manipuliuoti Europos Sąjungoje (ES) patvirtintu padangų ženklinimu.

„Toks jausmas, kad dabar parduodamos ne padangos, o A raidės ir pirmos vietos testuose“, – kalba ekspertas.

Pasak jo, standartizuotą padangų bandymą privaloma atlikti pasirinkti 2-20 laipsnių šilumos temperatūroje.

„Pavyzdžiui, yra gamintojų, kurie padangas bando 7 laipsnių šilumos temperatūroje. Tai kada gi Lietuvoje žiemą tokia temperatūra būna? O kiti gi dar šiltesnėje temperatūroje daro bandymus, tad tokios žieminės padangos yra kone vasarinės. Ant ledo, net nereikia sakyti, tokios padangos elgiasi apgailėtinai“, – kritikuoja p. Lipeikis.

Pasak jo, neretais atvejais žieminių padangų savybės nė nebandomos ant ledo, apsiribojama tik sniegu.

„Tad ženklinimas, nurodantis, kaip padanga stoja ant šlapios dangos, neretai nepasako nieko, mat stabdoma pliusinėje temperatūroje. Tad renkantis padangas mūsų regione toks rodiklis, galima sakyti, nepasako nieko“, – pabrėžia specialistas.

Jis tikina, kad Centrinei Europai skirtų padangų svarbiausia paskirtis – būti saugiomis kai važiuojama itin dideliais greičiais, o ledui ir sniegui teikiama tik 5-10% dėmesio. Ne kitaip atrodo ir akvaplanavimo bandymai: padanga tikrinama, kai ant kelio 0,5-1,5 mm vandens.

„Tokį sluoksnį vandens išstumti gebėtų net ir visiškai protektoriaus neturinčios padangos. Tačiau kai išvažiuojama į realius kelius, savaime aišku, kad rezultatai visiškai kitokie nei ant etiketės“ – nesistebi p. Lipeikis.

Anot jo, tai, kaip skiriasi žieminių padangų bandymų testų rezultatai nuo to, kas gaunama realiomis sąlygomis, galėtų tapti kažkuo panašiu į „Volkswagen“ sukeltą „dyzelgeito“ skandalą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
12:54
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
10:10
Tęsiantis ginčui su Rusija, Baltarusija importuos naftos per Lietuvą 1

Baltarusija importuos naftos iš Norvegijos per Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius“, tęsiantis Minsko...

Pramonė
2020.01.20
„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Sankt Peterburgą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo birželio skraidins iš Vilniaus į Sankt Peterburgą Rusijoje.

Analitikas: į užsienį iškeliamo verslo apmokestinimas vežėjų nesustabdys 1

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis netaps rimta...

„Skinest“ ir Vyriausybės ginčą nagrinės Konstitucinis Teismas

Konstitucinis Teismas (KT) priėmė nagrinėti bendrovių „Skinest Grupp“, „Skinest Rail“ ir verslininko Olego...

Estų vienaragis žada lietuvius persodinti į elektromobilius  Premium

Pavėžėjimo paslaugas Lietuvoje teikianti estų bendrovė „Bolt“ per keletą metų planuoja investuoti bent 10...

Finansai
2020.01.20
Dėl techninių kliūčių į Vilnių grįžo į Egiptą skridęs lėktuvas 1

Dėl techninių kliūčių sekmadienio rytą į Vilniaus oro uostą grįžo iš jo į Egiptą skridęs „GetJet Airlines“...

VŽ bando: „Ford Ranger Raptor“  Premium

Europos rinkai pasiūlytas neeilinis „Ford“ pikapo modelis vargu ar suvilios daug pirkėjų. Bet tai nė kiek...

Vilnius analizuos, kaip atnaujinti viešąjį transportą

Vilniui sparčiai plečiantis ir daugėjant gyventojų bei griežtėjant taršos reikalavimams, miesto valdžia...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

JAV eismo saugos agentūra nagrinėja skundą dėl savaime greitėjančių „Tesla“ automobilių

JAV vyriausybės eismo saugos agentūra pranešė šiuo metu nagrinėjanti skundus, susijusius su įtarimais, jog...

1,2 mln. Eur subsidijų elektromobiliams estai išgraibstė per kelias valandas

Estijos Ekologinių investicijų centras, penktadienio rytą pradėjęs paraiškų dėl paramos elektromobiliui...

Verslo aplinka
2020.01.18
Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
2020.01.18
„Fiat Chrysler“ ir „Foxconn“ derasi dėl bendros elektromobilių gamybos įmonės įkūrimo

Italijos ir JAV automobilių koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) bei didžiausia pasaulyje elektronikos...

Pristatymų dronais progresą skatina farmacijos logistika Premium

Siuntų bendrovė UPS pradėjo vykdyti komercinius medikamentų pristatymus į namus nepilotuojamomis...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
„Linavos“ draudimo bendrovės nebus Premium

Vežėjų asociacija „Linava“ stabdo keletą metų bandytos įsteigti draudimo bendrovės projektą. Tai VŽ...

„airBaltic“ keleivių skaičius Lietuvoje pernai augo 18%

Oro bendrovė „airBaltic“ per 2019 m. Lietuvoje skraidino 520.000 keleivių. Tai yra 18% daugiau nei...

Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau