Žieminių padangų bandymai primena „dyzelgeito“ skandalą

Publikuota: 2015-10-09
Specialistų nuomone, geriausiai įvertinamos Centrinėje Europoje padangos ne visada tinkamos lietuviškoms klimato sąlygoms. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Specialistų nuomone, geriausiai įvertinamos Centrinėje Europoje padangos ne visada tinkamos lietuviškoms klimato sąlygoms. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Gilus protektorius, stambūs raštai ir kokybiškas gumos mišinys – tokie svarbiausi patarimai besirenkantiems žiemines padangas.

Tiesa, žiemos naujienas pristatęs Rokas Lipeikis, padangomis prekiaujančios IĮ „Egzotika“ vadovas, akcentuoja, kad lietuviams ne visada tinka itin minkštos gumos padangos, mat šios skirtos Šiaurės šalims, kur žiemos snieguotos, o keliuose gausu ledo. Perspėja jis ir dėl itin kieto mišinio padangų – tokios skirtos Centrinės Europos šalims, kur daugiausia lyja, o vidutinė žiemos temperatūra – teigiama. Lietuviams tinkamiausias aukso vidurys – nemažą protektorių turinčios vidutinio minkštumo gumos padangos.

Iš ko pagamintos

Ponas Lipeikis skaičiuoja, kad žieminė padanga saugi tuomet, kai jos protektorius – ne mažesnis nei 4 mm. „Premium“ segmento padangų protektorius siekia 8-8,5 mm, tačiau lietuvius „Egzotikos“ vadovas ragina pasižvalgyti daugiau, mat, sako jis, yra gamintojų, kurių lengviesiems automobiliams skirtų žieminių padangų protektorius siekia ir 10 mm.

Iškantiems padangų, tinkamų ypač snieguotiems, ledu padengtiems keliams, p. Lipeikis pataria pasidomėti mišiniu, iš kurių automobilio „batai“ pagaminti. Pavyzdžiui, gumos mišinys su siliciu tinkami važinėti tuomet, kai vyrauja itin žemos temperatūros. Padangos, kurių mišinys su mikroporomis, tinkamos važiuoti ledu, mat mikroporos tarsi nedideli siurbtukai prisisiurbia prie kelio paviršiaus ir trumpina stabdymo kelią. Pašnekovas skaičiuoja, kad mikroporų turintis gumos mišinys automobilio stabdymo kelią sutrumpina iki 10%.

„Žinoma, turint omenyje lietuviškas žiemas, kartais žmonės nori, kad jų įsigytos padangos gerai važiuotų visus metus. Tokiu atveju reikėtų rinktis kiek kietesnio mišinio padangas, kurios bus gana saugios šaltu metu laiku ir neblogai tarnaus vasarą, – pataria p. Lipeikis ir perspėja: – Tiesa, vasarą jos gerai tarnaus važinėjant įprastais režimais, ne sportiniais.“

Anot padangų eksperto, dažniausiai gerų žieminių padangų prireikia vos vieną kartą, tačiau būtent tą kartą ir paaiškėja, ar investicija perkant ratus buvo tinkama.

Bandymai – kaip „dyzelgeitas“

Kalbėdamas apie žiemos sezono naujienas ir tinkamiausias padangas lietuviams, p. Lipeikis įgėlė ir standartizuotų padangų testų organizatoriams. Anot jo, stebint padangų rinką panašu, kad vienas madingiausių dalykų dabar – manipuliuoti Europos Sąjungoje (ES) patvirtintu padangų ženklinimu.

„Toks jausmas, kad dabar parduodamos ne padangos, o A raidės ir pirmos vietos testuose“, – kalba ekspertas.

Pasak jo, standartizuotą padangų bandymą privaloma atlikti pasirinkti 2-20 laipsnių šilumos temperatūroje.

„Pavyzdžiui, yra gamintojų, kurie padangas bando 7 laipsnių šilumos temperatūroje. Tai kada gi Lietuvoje žiemą tokia temperatūra būna? O kiti gi dar šiltesnėje temperatūroje daro bandymus, tad tokios žieminės padangos yra kone vasarinės. Ant ledo, net nereikia sakyti, tokios padangos elgiasi apgailėtinai“, – kritikuoja p. Lipeikis.

Pasak jo, neretais atvejais žieminių padangų savybės nė nebandomos ant ledo, apsiribojama tik sniegu.

„Tad ženklinimas, nurodantis, kaip padanga stoja ant šlapios dangos, neretai nepasako nieko, mat stabdoma pliusinėje temperatūroje. Tad renkantis padangas mūsų regione toks rodiklis, galima sakyti, nepasako nieko“, – pabrėžia specialistas.

Jis tikina, kad Centrinei Europai skirtų padangų svarbiausia paskirtis – būti saugiomis kai važiuojama itin dideliais greičiais, o ledui ir sniegui teikiama tik 5-10% dėmesio. Ne kitaip atrodo ir akvaplanavimo bandymai: padanga tikrinama, kai ant kelio 0,5-1,5 mm vandens.

„Tokį sluoksnį vandens išstumti gebėtų net ir visiškai protektoriaus neturinčios padangos. Tačiau kai išvažiuojama į realius kelius, savaime aišku, kad rezultatai visiškai kitokie nei ant etiketės“ – nesistebi p. Lipeikis.

Anot jo, tai, kaip skiriasi žieminių padangų bandymų testų rezultatai nuo to, kas gaunama realiomis sąlygomis, galėtų tapti kažkuo panašiu į „Volkswagen“ sukeltą „dyzelgeito“ skandalą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
SEB: vežėjų augimas lėtėja, bet metai bus šviesūs 3

Krovininio transporto sektoriaus plėtra pernai buvo triskart lėtesnė nei 2017-aisiais, bet Lietuvos vežėjų...

Logistika
2019.02.22
Keičiasi rinka – turi keistis ir tiekimo grandinė Premium

Kiekvienos įmonės tiekimo grandinė turi atitikti konkretų jos raidos etapą, tačiau sparčiai besikeičiančioje...

Logistika
2019.02.22
„Rail Baltica“ projektas Latvijoje gali vėluoti maždaug 2,5 metų  4

Kaimyninės šalies ministras tvirtina, kad 2020 metais planuoti statybos darbai gali būti nepradėti.

Logistika
2019.02.22
Eksportuojančios įmonės trūkumus glaisto lankstumu ir sparta Verslo tribūna

Lietuvos prekių ir paslaugų eksportas apimtis auga kasmet, tačiau, „Verslios Lietuvos“ ekspertų vertinimu,...

Logistika
2019.02.22
Klaipėdoje – 6,3 mln. Eur vertės sienelės nuo traukinių triukšmo

Klaipėdoje, Vitės bei geležinkelio stoties kvartale ir Giruliuose už 6,29 mln. Eur planuojama įrengti...

Logistika
2019.02.21
EP komitetas pritarė gyvybes gelbstinčioms technologijoms automobiliuose 

Visuose naujuose automobiliuose ketinama įdiegti tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio palaikymo...

Automobiliai
2019.02.21
„Lietuvos geležinkeliai“ pirks bėgių už 36,5 mln. Eur 

Pranešama apie jau pasirašytą pirmąją 11,5 mln. Eur vertės sutartį su Latvijos bėgių tiekėja „Sigmen“.

Logistika
2019.02.21
„Girteka Logistics“ atidarė dar vieną padalinį, šįkart – Lenkijoje 4

Lietuvos kapitalo Europos transporto milžinas plečiasi naujose Europos šalyse: dabar grupė praneša apie...

Logistika
2019.02.21
Viešieji Kauno ir Vilniaus logistikos centrai išdygs per dešimtmetį 2

Vilniaus ir Kauno viešuosius logistikos centrus Vyriausybė pripažino valstybei svarbiais projektais, taip pat...

Logistika
2019.02.20
Kritikos sulaukęs M. Grigelis traukiasi iš „Kauno autobusų“ 23

Kauno miesto valdžios raginimų trauktis dėl autobusų įsigijimo iš jo sūnaus vadovaujamos įmonės sulaukęs...

Logistika
2019.02.19
Dėl gaisro oro uoste atšaukti „Ryanair“ skrydžiai iš Romos 

Dėl maždaug 8 valandą ryte kilusio gaisro antradienį buvo uždarytas Romos Čampino oro uostas, visi keleiviai...

Logistika
2019.02.19
Pokyčiai muitinės procedūrose: neatlikusieji namų darbų stos į eilės galą   Premium

Nuo gegužės įsigalios naujos Sąjungos muitų kodekso (SMK) nuostatos, kurios apribos muitinės formalumų...

Logistika
2019.02.19
„Regitra“ paaiškina apie JK išduotų vairuotojo pažymėjimų keitimą 1

Kovo 29 d. numatytas Jungtinės Karalystės (JK) išstojimas iš Europos Sąjungos (ES), tačiau dėl konkrečių...

Automobiliai
2019.02.19
„Trafi“ transporto platformos programėlė startuoja Berlyne 2

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis viešuoju...

Technologijos
2019.02.18
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 19

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Technologijos
2019.02.18
Į Lietuvą įžengusi „Mail Boxes Etc.“ koncentruosis į nišas  Premium 2

Amerikietiškos kilmės Italijos logistikos tinklas Lietuvoje tvirtina neturintis tiesioginių konkurentų ir...

Logistika
2019.02.18
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas 3

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
2019.02.17
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau