Žieminių padangų bandymai primena „dyzelgeito“ skandalą

Publikuota: 2015-10-09
Specialistų nuomone, geriausiai įvertinamos Centrinėje Europoje padangos ne visada tinkamos lietuviškoms klimato sąlygoms. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Specialistų nuomone, geriausiai įvertinamos Centrinėje Europoje padangos ne visada tinkamos lietuviškoms klimato sąlygoms. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Gilus protektorius, stambūs raštai ir kokybiškas gumos mišinys – tokie svarbiausi patarimai besirenkantiems žiemines padangas.

Tiesa, žiemos naujienas pristatęs Rokas Lipeikis, padangomis prekiaujančios IĮ „Egzotika“ vadovas, akcentuoja, kad lietuviams ne visada tinka itin minkštos gumos padangos, mat šios skirtos Šiaurės šalims, kur žiemos snieguotos, o keliuose gausu ledo. Perspėja jis ir dėl itin kieto mišinio padangų – tokios skirtos Centrinės Europos šalims, kur daugiausia lyja, o vidutinė žiemos temperatūra – teigiama. Lietuviams tinkamiausias aukso vidurys – nemažą protektorių turinčios vidutinio minkštumo gumos padangos.

Iš ko pagamintos

Ponas Lipeikis skaičiuoja, kad žieminė padanga saugi tuomet, kai jos protektorius – ne mažesnis nei 4 mm. „Premium“ segmento padangų protektorius siekia 8-8,5 mm, tačiau lietuvius „Egzotikos“ vadovas ragina pasižvalgyti daugiau, mat, sako jis, yra gamintojų, kurių lengviesiems automobiliams skirtų žieminių padangų protektorius siekia ir 10 mm.

Iškantiems padangų, tinkamų ypač snieguotiems, ledu padengtiems keliams, p. Lipeikis pataria pasidomėti mišiniu, iš kurių automobilio „batai“ pagaminti. Pavyzdžiui, gumos mišinys su siliciu tinkami važinėti tuomet, kai vyrauja itin žemos temperatūros. Padangos, kurių mišinys su mikroporomis, tinkamos važiuoti ledu, mat mikroporos tarsi nedideli siurbtukai prisisiurbia prie kelio paviršiaus ir trumpina stabdymo kelią. Pašnekovas skaičiuoja, kad mikroporų turintis gumos mišinys automobilio stabdymo kelią sutrumpina iki 10%.

„Žinoma, turint omenyje lietuviškas žiemas, kartais žmonės nori, kad jų įsigytos padangos gerai važiuotų visus metus. Tokiu atveju reikėtų rinktis kiek kietesnio mišinio padangas, kurios bus gana saugios šaltu metu laiku ir neblogai tarnaus vasarą, – pataria p. Lipeikis ir perspėja: – Tiesa, vasarą jos gerai tarnaus važinėjant įprastais režimais, ne sportiniais.“

Anot padangų eksperto, dažniausiai gerų žieminių padangų prireikia vos vieną kartą, tačiau būtent tą kartą ir paaiškėja, ar investicija perkant ratus buvo tinkama.

Bandymai – kaip „dyzelgeitas“

Kalbėdamas apie žiemos sezono naujienas ir tinkamiausias padangas lietuviams, p. Lipeikis įgėlė ir standartizuotų padangų testų organizatoriams. Anot jo, stebint padangų rinką panašu, kad vienas madingiausių dalykų dabar – manipuliuoti Europos Sąjungoje (ES) patvirtintu padangų ženklinimu.

„Toks jausmas, kad dabar parduodamos ne padangos, o A raidės ir pirmos vietos testuose“, – kalba ekspertas.

Pasak jo, standartizuotą padangų bandymą privaloma atlikti pasirinkti 2-20 laipsnių šilumos temperatūroje.

„Pavyzdžiui, yra gamintojų, kurie padangas bando 7 laipsnių šilumos temperatūroje. Tai kada gi Lietuvoje žiemą tokia temperatūra būna? O kiti gi dar šiltesnėje temperatūroje daro bandymus, tad tokios žieminės padangos yra kone vasarinės. Ant ledo, net nereikia sakyti, tokios padangos elgiasi apgailėtinai“, – kritikuoja p. Lipeikis.

Pasak jo, neretais atvejais žieminių padangų savybės nė nebandomos ant ledo, apsiribojama tik sniegu.

„Tad ženklinimas, nurodantis, kaip padanga stoja ant šlapios dangos, neretai nepasako nieko, mat stabdoma pliusinėje temperatūroje. Tad renkantis padangas mūsų regione toks rodiklis, galima sakyti, nepasako nieko“, – pabrėžia specialistas.

Jis tikina, kad Centrinei Europai skirtų padangų svarbiausia paskirtis – būti saugiomis kai važiuojama itin dideliais greičiais, o ledui ir sniegui teikiama tik 5-10% dėmesio. Ne kitaip atrodo ir akvaplanavimo bandymai: padanga tikrinama, kai ant kelio 0,5-1,5 mm vandens.

„Tokį sluoksnį vandens išstumti gebėtų net ir visiškai protektoriaus neturinčios padangos. Tačiau kai išvažiuojama į realius kelius, savaime aišku, kad rezultatai visiškai kitokie nei ant etiketės“ – nesistebi p. Lipeikis.

Anot jo, tai, kaip skiriasi žieminių padangų bandymų testų rezultatai nuo to, kas gaunama realiomis sąlygomis, galėtų tapti kažkuo panašiu į „Volkswagen“ sukeltą „dyzelgeito“ skandalą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
12:55
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15
Į Klaipėdos terminalą atplaukė naujas dujų krovinys iš Norvegijos

Į Klaipėdą penktadienį atplaukė naujas didelis suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krovinys iš Norvegijos – jau...

Pramonė
2019.11.15
Lietuvos oro uostai augina neaviacinių pajamų dalį

Per devynis šių metų mėnesius Lietuvos oro uostai gavo beveik 37 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei per tą...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos radijo ryšio sistemą

„Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi modernizuoti prieš dešimtmetį įrengtą radijo ryšio sistemą, kuria naudojasi...

Vietoje mazuto saugyklų prie Gariūnų planuojami sandėliai 1

Su logistikos ir transporto grupe „Girteka“ susijusi įmonė vietoje mazuto saugyklų Vilniuje, šalia Gariūnų,...

Statyba ir NT
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
2019.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau