2015-08-21 13:52

LJL planus jaukia jūrininkų ieškiniai

Klaipėdos uoste stovinčiai „Deltuvai“ jau rastas krovinys, tačiau, jei algų negaunantiems jūrininkams pavyks pasiekti, jog laivas būtų sulaikytas, išplaukti iš uostamiesčio ji negalės. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Klaipėdos uoste stovinčiai „Deltuvai“ jau rastas krovinys, tačiau, jei algų negaunantiems jūrininkams pavyks pasiekti, jog laivas būtų sulaikytas, išplaukti iš uostamiesčio ji negalės. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Finansinių sunkumų kamuojamos AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ gelbėjimo istorija klostosi ne taip sklandžiai, kaip tikėjosi jos gelbėtojai.

Dar savaitės pradžioje Sigitas Dobilinskas, LJL generalinis direktorius, kalbėdamas su VŽ džiaugėsi, jog išlaisvinus dar vieną laivą – Senegale įstrigusią „Raguvą“ – vėl pradedama pamažu komerciškai dirbti. Tada jis teigė, jog krovinių dairomasi „Raguvai“ ir Klaipėdos uoste stovinčiai „Deltuvai“.

Deja, džiaugsmas buvo trumpas. Liepos pabaigoje išlaisvinta ir iš Lenkijos į Klaipėdą parplaukusi „Deltuva“ vėl areštuota. Šįkart areštą inicijavo nesumokėtų atlyginimų reikalaujantys jūrininkai. Bendras „Deltuvos“ įgulos civilinis ieškinys siekia per 100.000 Eur.

Ponas Dobilinskas šįryt VŽ sakė, jog „Deltuvos“ areštą inicijavo LJL jau nebedirbantys jūrininkai: „Su tais įgulos nariais, kurie dirba, mes atsiskaitysime šiandien. Tai bus paskutinė skola dirbantiems jūrininkams, visiems kitiems jau esame sumokėję. Tačiau šiuo metu daugiausiai pretenzijų turime iš įmonėje jau nebedirbančių žmonių, kurie reikalauja sumokėti atlyginimus. Nesakau, jog skolų nereikia atiduoti, bet, kad tai galėtume padaryti, turime dirbti, o to negalėsime daryti, jei laivai bus areštuoti“.

Petras Bekėža, Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas, situaciją dėl jūrininkų pretenzijų LJL komentuoti atsisakė.

Inicijuoja areštus

Ponas Dobilinskas akcentuoja, kad dėl jūrininkų reikalavimų antstoliai „Deltuvą“ areštavo kaip turtą, tačiau kol kas neapribotas jos judėjimas, todėl laivas dirbti gali. Tačiau aktyvūs bandymai sulaikyti laivą, jog jis negalėtų išplaukti iš Klaipėdos, tebevyksta.

„Tokie jūrininkų veiksmai desperatiški ir nieko gero neduos nei jiems, nei mums. Stovintys laivai neša tik nuostolius, jei norime uždirbti, privalome ieškoti krovinių ir plaukti, tik taip yra galimybė išlipti iš duobės“, – pažymi p. Dobilinskas.

Jis sako, jog „Deltuvai“ jau rastas ir krovinys, jei niekas nesikeis ir laivas nebus sulaikytas, iš Klaipėdos uosto „Deltuva“ turėtų pajudėti kitos savaitės pradžioje. Pašnekovas kol kas neatskleidžia, kokį krovinį ir iš kur laivas gabens.

LJL vadovas pripažįsta, jog krante esantys jūrininkai, su kuriais neatsiskaityta už jų darbą, bando inicijuoti ir kitų LJL areštus. Kovo 31 d. duomenimis, su darbo santykiais susijusios LJL skolos siekė 1,6 mln. Eur, anot p. Dobilinsko, dabar ši suma šiek tiek sumažinta, tačiau, kiek tiksliai, jis atsisako įvardyti.

Savaitės pradžioje išlaisvinta „Raguva“ šiuo metu plaukia į Lenkiją, kurią turėtų pasiekti per dvi savaites. „Voruta“ vis dar remontuojama Portugalijoje, „Romuva“ stovi Italijoje, o „Venta“ – JAV. Vis dar tebevyksta ginčas su jos įgula. Pasitelkę Amerikos advokatus jūrininkai iš LJL reikalauja 600.000 USD (530.000 Eur).

Ponas Dobilinskas pažymi, jog šio laivo įgulai atlyginimai sumokėti vienai pirmųjų, tačiau pasitelkę advokatus jūrininkai turi papildomų reikalavimų: „Pagal Lietuvos teisę mes jiems nieko neskolingi, o pagal JAV įstatymus įgula dar gali išsireikalauti papildomų pinigų. Iš pradžių reikalauta 1 mln. USD, dabar šią sumą pavyko kiek sumažinti“.

52795
130817
52791