2015-08-18 11:46

LJL vadovas: išvaduoti laivai leidžia vėl dirbti

Jau išlaisvinti du iš penkių LJL laivų. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Jau išlaisvinti du iš penkių LJL laivų. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Antradienio naktį iš Dakaro Senegalo uosto pajudėjo finansinių sunkumų kamuojamos AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas „Raguva“.

Sigitas Dobilinskas, LJL generalinis direktorius, VŽ teigė, kad „Raguva“ plaukia į Lenkijos uostą, kur turi pristatyti komercinį krovinį.

„Dalį pinigų už krovinį jau esame gavę, kitą dalį gausime, kai krovinys bus pristatytas. Gautas lėšas naudosime kitų laivų skoloms dengti“, – sako jis.

Iš 5 bendrovei priklausančių laivų kol kas išlaisvinti yra du: į Lenkiją plaukianti „Raguva“ ir liepos pabaigoje į Klaipėdą grįžusi „Deltuva“. Kiti 3 LJL laivai vis dar areštuoti užsienio jūrų uostuose: „Voruta“ – Portugalijoje, „Romuva“ – Italijoje, o „Venta“ – JAV.

LJL vadovas teigia, kad „Vorutos“ remontas turėtų būti baigtas šią savaitę, o kitą savaitę laivas su cemento kroviniu turėtų pajudėti Afrikos link. Vis dar neišspręstas ir ginčas su JAV stovinčios „Ventos“ įgula.

Ponas Dobilinskas pažymi, jog šio laivo įgulai atlyginimai sumokėti vienai pirmųjų, tačiau pasitelkę Amerikos advokatus jūrininkai turi papildomų reikalavimų: „Pagal Lietuvos teisę mes jiems nieko neskolingi, o pagal JAV įstatymus įgula dar gali išsireikalauti papildomų pinigų. Šiuo metu vis dar vyksta ginčai dėl tos papildomos sumos“.

Pašnekovas sako, jog išvadavus laivus pamažu vėl pradedama komerciškai dirbti. Dairomasi krovinio Klaipėdoje stovinčiai „Deltuvai“, į Lenkiją plaukiančiai „Raguvai“ bei Italijoje be krovinio stovinčiai „Romuvai“.

LJL vadovas neatskleidžia, kokia dalis iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ suteiktos 3 mln. Eur paskolos jau yra panaudota, tačiau pažymi jog pinigus leidžia itin atsakingai: „Visos sumos dar tikrai neišleidome ir neketiname išleisti, dalį pinigų reikia pasilikti, jog būtume apsidraudę, jei kažkas atsitiks“.

52795
130817
52791