Po „Brexit“ kylančios kainos kanda JK vartotojams

Prancūzijos „PSA Group“ vidutiniškai 2% pabrangino „Peugeot“, „Citroen“ ir DS markių automobilius. Kainos pakėlimas turėtų kompensuoti svaro sterlingo vertės smukimą, kuris po „Brexit“ referendumo euro atžvilgiu nuvertėjo maždaug 10%.
„Mes ėmėmės tokių priemonių, atsižvelgdami į valiutos svyravimus“, – „Bloomberg“ cituoja „Peugeot“ atstovę.
Kai kuriuose sektoriuose, kaip itin konkurencinga JK mažmeninės prekybos maisto produktais rinka, bendrovės siekia išlaikyti stabilias kainas, nerimaudamos dėl rinkos dalies. Tačiau kituose sektoriuose stengiamasi apeiti smegduobes, atsiradusias po valiutos nuopuolio. Kainų didinimas patvirtina prognozes, kad šalyje, kuri pernai balansavo ties defliacijos slenksčiu, šiemet laukiama infliacijos augimo.
Po JK referendumo kompiuterių gamintoja „Asustek Computer“ paskelbė gaminių kainas didinsianti 9%, apie pabrangimą perspėja „Dell“.
Išmaniųjų telefonų gamintoja „OnePlus“ pagrindinio modelio įkainį nuo 309 GBP (361 Eur) pakėlė iki 329 GBP (384 Eur) o HTC nuo rugpjūčio 1 dienos 70 GBP, iki 759 GBP (886 Eur) pabrangino virtualios realybės įrangą „Vive“.
JK įsikūrusi grindų dangos bendrovė „Headlam Group“, amerikiečių kilimų gamintoja „Mohawk Industries“ ir Švedijos popieriaus įmonė „Svenska Cellusa“ taip pat patvirtino žinias apie kilsiančias kainas.
„Turime palūkėti, kol paaiškės, ar vartotojai pirks pabrangusius produktus – gali būti, jog bus laukiama nuolaidų“, – komentuoja Alanas Clarke‘as, „Scotiabank Europe“ analitikas, jį cituoja „Bloomberg“.
Anot jo, gana neįprasta, kad kompanijos jau dabar savo sprendimų didinti kainas priežastimi įvardija „Brexit“ – tradiciškai praeina nuo šešių iki devynių mėnesių, kol valiutų svyravimai persikelia į vartojimo kainas.
Nuožmi didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų konkurencija neleidžia didinti maisto kainų. Spaudžiamas didesnių „Tesco“ ir „Sainsbury“ bei pigesnių „Aldi“ ir „Lidl“, „Grocer Wm Morrison Supermarkets“ tinklas praėjusią savaitę paskelbė 18 mažinąs 1.045 produktų kainass.
Nors maisto prekės nebrangsta, kassavaitinio britų šeimos apsipirkimo išlaidos išaugo 1%, praneša „mysupermarket.com“, kainų lyginimo svetainė.
Priklausomai nuo JK derybų dėl išėjimo iš ES, šalis gali pradėti taikyti tarifus importuojamoms prekėms, o JK darbdaviai ruošiasi galimam minimalios algos didinimui.
Kai kurios ūkio šakos, tarp jų – turizmas, yra ypač jautrios pokyčiams valiutos kurse: britų keliautojams, keičiantiems svarus į eurus prieš rudens išvyką į Ispaniją ar Italiją, teks prisitaikyti prie plonesnių nei įprastai piniginių.