Verslo dovanos: dominuoja pigi masinė produkcija

Publikuota: 2015-09-30
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išskirtinės lietuvių gaminamos verslo dovanos keliauja į užsienio parduotuves. Lietuvoje verslininkai vis dar mieliau renkasi logotipais paženklintus tušinukus, puodelius ar alkoholinius gėrimus.

Originalias verslo dovanas gaminanti UAB „Rio Lindo“ pasirašė metines eksporto sutartis su Kanados ir Vokietijos-Šveicarijos prekybos tinklais bei parduotuvėmis Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.

Audrius Šekštelis, UAB „Rio Lindo“ plėtros vadovas, pastebi, kad užsienyje originaliomis verslo dovanomis besidominčių klientų rasti yra lengviau nei Lietuvoje.

„Lietuvoje daugeliu aspektų verslo dovanų rinka atsilieka nuo Vakarų. Pastebėjome, kad išlavintą skonį ir požiūrį į verslo dovanas, kaip į svarbią įvaizdžio komunikacijos dalį, dažniau turi tarptautinės įmonės. Jos vertina idėjas ir menininkų kūrybą“, – patirtimi dalinasi p. Šekštelis.

Klientus reikia užsiauginti

„Dauguma įmonių, turinčios lietuviškas ar rusiškas šaknis, dar vis mėgsta kinišką produkciją - logotipu paženklintus tušinukus, puodelius, įvairius masinės gamybos suvenyrus“, – mano p. Šekštelis.

Jis yra pastebėjęs, kad klientų Lietuvoje rasti nėra labai sudėtinga, tačiau prireikia nemažai laiko, kad šie apsispręstų rinktis originalesnes verslo dovanas.

„Klientus reikia skatinti ir užsiauginti. Yra įmonių, su kuriomis dirbame jau kelerius metus, ir jeigu prieš tris metus jie pirko tik paprasčiausius puodelius, šiandien jau ieško kažko originalaus ir nekasdieniško. Tiesa, rinktis kažką įdomesnio vis dar tenka įkalbinėti“, – teigia p. Šekštelis.

Jis stebisi tuo, kad Lietuvos verslininkai, atrodo, geriausiai jaučiasi dovanodami alkoholinius gėrimus.

„Vis dėlto manau, kad šita mada pasikeis. Jau dabar atsiranda vis daugiau įmonių, kurios griežtai pasisako prieš alkoholio dovanojimą ar tradicinius, visiems pabodusius suvenyrus“, – tiki p. Šekštelis.

Linksta į tai, kas pigiausia

Nepaisant augančio susidomėjimo netradicinėmis dovanomis, populiariausios išlieka visiems gerai pažįstamos verslo dovanos.

„Dažniausiai tai atšvaitai, rašikliai, kaklajuostės ir puodeliai“, – vardina Ugnė Umbraitė, UAB „Mama reklama“ pardavimų vadybininkė.

Jos teigimu, dažniausiai originalesnių dovanų paieškos baigiasi prakalbus apie jų kainą. „Dauguma įmonių nežiūri rimtai į verslo dovanas ir užsakinėja tiesiog tai, kas yra pigiausia“, – pastebi p. Umbraitė.

Sonata Borisienė, UAB „Officeday“ reklamos paslaugų skyriaus vadovė, taip pat teigia, kad dažniausiai sprendimai dėl verslo dovanų priimami atsižvelgiant pirmiausia į išlaidas.

„Yra du tipai įmonių: vienos sako, kad „turim tokį biudžetą dovanoms ir siūlykite ką norite“, o kitos atvirkščiai, pasako apie tai, ko norėtų ir kokią sumą galėtų tam skirti. Bet kuriuo atveju labai daug priklauso nuo finansų“, – pasakoja p. Borisienė.

Ji pastebi, kad populiarėjanti verslo dovana – įvairūs maisto produktai. „Pradėta vertinti ne išliekamoji, o „išvartojamoji“ vertė – dovanos, kuriomis galima smaguriauti ar apsidalinti su kolegomis“, – pastebi p. Borisienė.

Dovanų mados

Dovanų originalumas dažniausiai siejamas su jų įpakavimu. „Visi klientai ieško kažko netradiciško, tačiau dažniausiai tai būna tos pačios tradicinės dovanos – puodeliai, darbo knygos, USB laikmenos – įpakuotos kažkaip įdomiai“, – teigia Jolanta Stakelskienė, UAB „Stampline“ komercijos direktorė.

Anot p. Stakelskienės, vyrauja du požiūriai į tai, kokios verslo dovanos yra geriausios. Vienos įmonės orientuojasi į inovacijas, ieško būtinai kompiuterizuotų dovanų, o kitos labiau orientuojasi į jaukumą ir dovanoja asmeniškesnes, namams skirtas dovanas – puodelius, saldumynus ir panašiai.

Ponia Stakelskienė pasakoje, kad egzistuoja ir verslo dovanų mados. „Kiekvienais metais yra kažkokia dovana, kurios visi nori ir visiems reikia. Praėjusiais metais populiariausia verslo dovana buvo nešiojamos energijos talpyklos“, – prisimena p. Stakelskienė.

Ji nesiryžta prognozuoti kokios verslo dovanos bus populiariausios šiemet , bet teigia, kad įmonės jau pradeda galvoti apie tai, ką Kalėdų proga dovanos savo darbuotojams, klientams ar partneriams.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Statybų bendrovės „Alvora“ sėkmės priežastis – itin maža darbuotojų kaita Rėmėjo turinys 2

Viena iš sėkmingiausiai Lietuvoje ir užsienyje dirbančių šalies statybos bendrovių „Alvora“ įgyvendino...

Statyba ir NT
2018.06.18
„Google“ investuoja 550 mln. USD į Kinijos e. prekybos milžinę

JAV technologijų gigantė „Google“ investuoja į stambią Kinijos elektroninės prekybos kompaniją „JD.com“.

Technologijos
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Būsimos Šiaurinės gatvės patrauklumą Vilniuje mažina elektros linija 3

Vilniuje suplanuota stambi transporto arterija – Šiaurinė gatvė – turėtų patraukti prekybininkų ir komercinio...

Statyba ir NT
2018.06.17
Kai kurie Slovėnijos prekybos centrai priims bitkoinus 3

Finansinių technologijų startuolis „Eligma“ keliuose Slovėnijos prekybos centruose, veikiančiuose...

„McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti popieriniais 3

Didžiausias pasaulyje maitinimo tinklas „McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti...

„Zzz.lt“ atsisveikino, bet įmonės nelikvidavo 2

Liepos pradžioje sukaks vieneri metai, kai elektroninės prekybos maisto produktais UAB „Zzz.lt“ nebeteikia...

„Barbora“ iki liepos išsirinks šaldymo įrangos tiekėjus

Tarptautinį konkursą dėl šaldymo įrangos tiekimo surengusi internetinė maisto produktų parduotuvė „Barbora“...

Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

„Microsoft“ kuria technologiją parduotuvėms be kasų

„Microsoft“ kuria technologiją, kurią pritaikiusios parduotuvės galėtų atsisakyti pardavėjų kasininkų ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

Bandoma mažinti įsiskolinimus už žemės ūkio produkciją

Atsiskaitymai už pirktą žemės ūkio produkciją turėtų paspartėti, o rizika dėl vėluojančių atsiskaitymų turėtų...

Verslo aplinka
2018.06.14
„Rimi Lietuva“ patyrė 2,8 mln. Eur nuostolių 16

Vieną didžiausių šalyje mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ valdanti bendrovė „Rimi Lietuva“ praėjusiais metais...

„Lidl“ ir „Aldi“ aktyviau imasi NT plėtotojo vaidmens Vokietijoje Premium 2

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklai „Lidl“ ir „Aldi“ didina žingsnius nekilnojamojo turto (NT) rinkoje.

Į Indijos rinką IKEA ateina su baldų surinkėjų komanda 1

Po daugelį metų užtrukusio pasiruošimo ir atidėliojimų didžiausia pasaulyje baldų gamintoja IKEA kitą mėnesį...

„Huracan Coffee“ atsisako grynųjų, konkurentai nesupranta Premium 23

Kavinių ir kavos parduotuvių tinklas „Huracan Coffee“ netrukus visiškai atsisakys grynųjų pinigų ir priims...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau