Verslo dovanos: dominuoja pigi masinė produkcija

Publikuota: 2015-09-30
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išskirtinės lietuvių gaminamos verslo dovanos keliauja į užsienio parduotuves. Lietuvoje verslininkai vis dar mieliau renkasi logotipais paženklintus tušinukus, puodelius ar alkoholinius gėrimus.

Originalias verslo dovanas gaminanti UAB „Rio Lindo“ pasirašė metines eksporto sutartis su Kanados ir Vokietijos-Šveicarijos prekybos tinklais bei parduotuvėmis Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.

Audrius Šekštelis, UAB „Rio Lindo“ plėtros vadovas, pastebi, kad užsienyje originaliomis verslo dovanomis besidominčių klientų rasti yra lengviau nei Lietuvoje.

„Lietuvoje daugeliu aspektų verslo dovanų rinka atsilieka nuo Vakarų. Pastebėjome, kad išlavintą skonį ir požiūrį į verslo dovanas, kaip į svarbią įvaizdžio komunikacijos dalį, dažniau turi tarptautinės įmonės. Jos vertina idėjas ir menininkų kūrybą“, – patirtimi dalinasi p. Šekštelis.

Klientus reikia užsiauginti

„Dauguma įmonių, turinčios lietuviškas ar rusiškas šaknis, dar vis mėgsta kinišką produkciją - logotipu paženklintus tušinukus, puodelius, įvairius masinės gamybos suvenyrus“, – mano p. Šekštelis.

Jis yra pastebėjęs, kad klientų Lietuvoje rasti nėra labai sudėtinga, tačiau prireikia nemažai laiko, kad šie apsispręstų rinktis originalesnes verslo dovanas.

„Klientus reikia skatinti ir užsiauginti. Yra įmonių, su kuriomis dirbame jau kelerius metus, ir jeigu prieš tris metus jie pirko tik paprasčiausius puodelius, šiandien jau ieško kažko originalaus ir nekasdieniško. Tiesa, rinktis kažką įdomesnio vis dar tenka įkalbinėti“, – teigia p. Šekštelis.

Jis stebisi tuo, kad Lietuvos verslininkai, atrodo, geriausiai jaučiasi dovanodami alkoholinius gėrimus.

„Vis dėlto manau, kad šita mada pasikeis. Jau dabar atsiranda vis daugiau įmonių, kurios griežtai pasisako prieš alkoholio dovanojimą ar tradicinius, visiems pabodusius suvenyrus“, – tiki p. Šekštelis.

Linksta į tai, kas pigiausia

Nepaisant augančio susidomėjimo netradicinėmis dovanomis, populiariausios išlieka visiems gerai pažįstamos verslo dovanos.

„Dažniausiai tai atšvaitai, rašikliai, kaklajuostės ir puodeliai“, – vardina Ugnė Umbraitė, UAB „Mama reklama“ pardavimų vadybininkė.

Jos teigimu, dažniausiai originalesnių dovanų paieškos baigiasi prakalbus apie jų kainą. „Dauguma įmonių nežiūri rimtai į verslo dovanas ir užsakinėja tiesiog tai, kas yra pigiausia“, – pastebi p. Umbraitė.

Sonata Borisienė, UAB „Officeday“ reklamos paslaugų skyriaus vadovė, taip pat teigia, kad dažniausiai sprendimai dėl verslo dovanų priimami atsižvelgiant pirmiausia į išlaidas.

„Yra du tipai įmonių: vienos sako, kad „turim tokį biudžetą dovanoms ir siūlykite ką norite“, o kitos atvirkščiai, pasako apie tai, ko norėtų ir kokią sumą galėtų tam skirti. Bet kuriuo atveju labai daug priklauso nuo finansų“, – pasakoja p. Borisienė.

Ji pastebi, kad populiarėjanti verslo dovana – įvairūs maisto produktai. „Pradėta vertinti ne išliekamoji, o „išvartojamoji“ vertė – dovanos, kuriomis galima smaguriauti ar apsidalinti su kolegomis“, – pastebi p. Borisienė.

Dovanų mados

Dovanų originalumas dažniausiai siejamas su jų įpakavimu. „Visi klientai ieško kažko netradiciško, tačiau dažniausiai tai būna tos pačios tradicinės dovanos – puodeliai, darbo knygos, USB laikmenos – įpakuotos kažkaip įdomiai“, – teigia Jolanta Stakelskienė, UAB „Stampline“ komercijos direktorė.

Anot p. Stakelskienės, vyrauja du požiūriai į tai, kokios verslo dovanos yra geriausios. Vienos įmonės orientuojasi į inovacijas, ieško būtinai kompiuterizuotų dovanų, o kitos labiau orientuojasi į jaukumą ir dovanoja asmeniškesnes, namams skirtas dovanas – puodelius, saldumynus ir panašiai.

Ponia Stakelskienė pasakoje, kad egzistuoja ir verslo dovanų mados. „Kiekvienais metais yra kažkokia dovana, kurios visi nori ir visiems reikia. Praėjusiais metais populiariausia verslo dovana buvo nešiojamos energijos talpyklos“, – prisimena p. Stakelskienė.

Ji nesiryžta prognozuoti kokios verslo dovanos bus populiariausios šiemet , bet teigia, kad įmonės jau pradeda galvoti apie tai, ką Kalėdų proga dovanos savo darbuotojams, klientams ar partneriams.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
11:04
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
09:00
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
09:05
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
05:45
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau