Verslo dovanos: dominuoja pigi masinė produkcija

Publikuota: 2015-09-30
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išskirtinės lietuvių gaminamos verslo dovanos keliauja į užsienio parduotuves. Lietuvoje verslininkai vis dar mieliau renkasi logotipais paženklintus tušinukus, puodelius ar alkoholinius gėrimus.

Originalias verslo dovanas gaminanti UAB „Rio Lindo“ pasirašė metines eksporto sutartis su Kanados ir Vokietijos-Šveicarijos prekybos tinklais bei parduotuvėmis Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.

Audrius Šekštelis, UAB „Rio Lindo“ plėtros vadovas, pastebi, kad užsienyje originaliomis verslo dovanomis besidominčių klientų rasti yra lengviau nei Lietuvoje.

„Lietuvoje daugeliu aspektų verslo dovanų rinka atsilieka nuo Vakarų. Pastebėjome, kad išlavintą skonį ir požiūrį į verslo dovanas, kaip į svarbią įvaizdžio komunikacijos dalį, dažniau turi tarptautinės įmonės. Jos vertina idėjas ir menininkų kūrybą“, – patirtimi dalinasi p. Šekštelis.

Klientus reikia užsiauginti

„Dauguma įmonių, turinčios lietuviškas ar rusiškas šaknis, dar vis mėgsta kinišką produkciją - logotipu paženklintus tušinukus, puodelius, įvairius masinės gamybos suvenyrus“, – mano p. Šekštelis.

Jis yra pastebėjęs, kad klientų Lietuvoje rasti nėra labai sudėtinga, tačiau prireikia nemažai laiko, kad šie apsispręstų rinktis originalesnes verslo dovanas.

„Klientus reikia skatinti ir užsiauginti. Yra įmonių, su kuriomis dirbame jau kelerius metus, ir jeigu prieš tris metus jie pirko tik paprasčiausius puodelius, šiandien jau ieško kažko originalaus ir nekasdieniško. Tiesa, rinktis kažką įdomesnio vis dar tenka įkalbinėti“, – teigia p. Šekštelis.

Jis stebisi tuo, kad Lietuvos verslininkai, atrodo, geriausiai jaučiasi dovanodami alkoholinius gėrimus.

„Vis dėlto manau, kad šita mada pasikeis. Jau dabar atsiranda vis daugiau įmonių, kurios griežtai pasisako prieš alkoholio dovanojimą ar tradicinius, visiems pabodusius suvenyrus“, – tiki p. Šekštelis.

Linksta į tai, kas pigiausia

Nepaisant augančio susidomėjimo netradicinėmis dovanomis, populiariausios išlieka visiems gerai pažįstamos verslo dovanos.

„Dažniausiai tai atšvaitai, rašikliai, kaklajuostės ir puodeliai“, – vardina Ugnė Umbraitė, UAB „Mama reklama“ pardavimų vadybininkė.

Jos teigimu, dažniausiai originalesnių dovanų paieškos baigiasi prakalbus apie jų kainą. „Dauguma įmonių nežiūri rimtai į verslo dovanas ir užsakinėja tiesiog tai, kas yra pigiausia“, – pastebi p. Umbraitė.

Sonata Borisienė, UAB „Officeday“ reklamos paslaugų skyriaus vadovė, taip pat teigia, kad dažniausiai sprendimai dėl verslo dovanų priimami atsižvelgiant pirmiausia į išlaidas.

„Yra du tipai įmonių: vienos sako, kad „turim tokį biudžetą dovanoms ir siūlykite ką norite“, o kitos atvirkščiai, pasako apie tai, ko norėtų ir kokią sumą galėtų tam skirti. Bet kuriuo atveju labai daug priklauso nuo finansų“, – pasakoja p. Borisienė.

Ji pastebi, kad populiarėjanti verslo dovana – įvairūs maisto produktai. „Pradėta vertinti ne išliekamoji, o „išvartojamoji“ vertė – dovanos, kuriomis galima smaguriauti ar apsidalinti su kolegomis“, – pastebi p. Borisienė.

Dovanų mados

Dovanų originalumas dažniausiai siejamas su jų įpakavimu. „Visi klientai ieško kažko netradiciško, tačiau dažniausiai tai būna tos pačios tradicinės dovanos – puodeliai, darbo knygos, USB laikmenos – įpakuotos kažkaip įdomiai“, – teigia Jolanta Stakelskienė, UAB „Stampline“ komercijos direktorė.

Anot p. Stakelskienės, vyrauja du požiūriai į tai, kokios verslo dovanos yra geriausios. Vienos įmonės orientuojasi į inovacijas, ieško būtinai kompiuterizuotų dovanų, o kitos labiau orientuojasi į jaukumą ir dovanoja asmeniškesnes, namams skirtas dovanas – puodelius, saldumynus ir panašiai.

Ponia Stakelskienė pasakoje, kad egzistuoja ir verslo dovanų mados. „Kiekvienais metais yra kažkokia dovana, kurios visi nori ir visiems reikia. Praėjusiais metais populiariausia verslo dovana buvo nešiojamos energijos talpyklos“, – prisimena p. Stakelskienė.

Ji nesiryžta prognozuoti kokios verslo dovanos bus populiariausios šiemet , bet teigia, kad įmonės jau pradeda galvoti apie tai, ką Kalėdų proga dovanos savo darbuotojams, klientams ar partneriams.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prabangos rinka telkiasi Azijoje Premium

Net 60% pasaulio tūkstantmečio kartos atstovų gyvena Azijoje. Prabangos prekių ir paslaugų rinka jau kurį...

Laisvalaikis
08:15
Lietuvos verslas įžengė į Kinijos socialinį tinklą „WeChat“ 5

Sukurta nacionalinė Lietuvos paskyra Kinijos socialiniame tinkle „WeChat“. Čia prisistato 30 Lietuvos...

Gazelė
2019.08.24
Neparduotas prekes „Amazon“ atiduos labdarai 

JAV technologijų ir prekybos milžinė „Amazon“, iki šiol sulaukusi nemažai kritikos dėl to, kad neparduotas...

Prekyba
2019.08.24
FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes 2

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė...

Rinkodara
2019.08.24
IKEA paskelbė atidarymo Estijoje datą 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA elektroninę parduotuvę bei prekių užsakymo ir atsiėmimo vietą Estijoje atidarys...

Prekyba
2019.08.23
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 2

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
2019.08.23
Turtingųjų gretos Vilniuje ir Kaune auga sparčiau nei Rygoje ir Taline Premium 21

Vilniaus ir kitų Lietuvos didmiesčių turtingųjų gretos auga ir artimiausiais metais gausės sparčiau ne tik...

Finansai
2019.08.23
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 9

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Vinted“ savo programinės įrangos valdymui kuria naują įmonę Premium 5

Lietuviška drabužių mainų ir prekybos UAB „Vinted“ informavo Registrų centrą, kad yra parengtos įmonės...

Paslaugos
2019.08.23
„Kesko Senukai Latvia“ gavo 20.000 Eur baudą už pirkėjų klaidinimą 1

Latvijos vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 20.000 Eur baudą statybos, remonto ir buities prekių...

Prekyba
2019.08.22
„Live Square“ komplekse atidaryta naujos koncepcijos „Rimi“ 1

Vilniuje, Gedimino prospekte esančiame daugiafunkciame komplekse „Live Square“, atidaryta prekybos tinklo...

Prekyba
2019.08.22
Tyrimas: pigiausias maisto krepšelis – „Lidl“, brangiausias – „Rimi“ 9

Rugpjūčio pradžioje 5-iuose didžiausiuose Lietuvos miestuose pigiausiai buvo galima apsipirkti „Lidl“ tinkle,...

Prekyba
2019.08.22
ICA vadovas: „Rimi“ pasirengė „Lidl“ atėjimui Latvijoje Premium 8

Pastaraisiais metais „Rimi Baltic“ sunkiai dirbo ir pasiruošė išaugsiančiai konkurencijai Latvijoje, duodamas...

Prekyba
2019.08.22
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Rimi“ irgi platins sostinės viešojo transporto bilietus 1

Iki šiol tarp prekybininkų sutartį su Vilniaus savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ sutartį dėl bilietų...

Prekyba
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 4

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
„Alibaba“ atidėjo žengimą į Honkongo biržą 2

Kinijos el. prekybos milžinė „Alibaba Group“ atidėjo planus dėl savo akcijų kotiravimo Honkongo biržoje.

Rinkos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Lidl“ rengiasi plėtrai į Estiją 1

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ Estijoje įsigijo kelis sklypus, kuriuose statys parduotuves, o šiuo metu...

Prekyba
2019.08.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau