2015-09-30 22:05

Verslo dovanos: dominuoja pigi masinė produkcija

Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Išskirtinės lietuvių gaminamos verslo dovanos keliauja į užsienio parduotuves. Lietuvoje verslininkai vis dar mieliau renkasi logotipais paženklintus tušinukus, puodelius ar alkoholinius gėrimus.

Originalias verslo dovanas gaminanti UAB „Rio Lindo“ pasirašė metines eksporto sutartis su Kanados ir Vokietijos-Šveicarijos prekybos tinklais bei parduotuvėmis Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.

Audrius Šekštelis, UAB „Rio Lindo“ plėtros vadovas, pastebi, kad užsienyje originaliomis verslo dovanomis besidominčių klientų rasti yra lengviau nei Lietuvoje.

„Lietuvoje daugeliu aspektų verslo dovanų rinka atsilieka nuo Vakarų. Pastebėjome, kad išlavintą skonį ir požiūrį į verslo dovanas, kaip į svarbią įvaizdžio komunikacijos dalį, dažniau turi tarptautinės įmonės. Jos vertina idėjas ir menininkų kūrybą“, – patirtimi dalinasi p. Šekštelis.

Klientus reikia užsiauginti

„Dauguma įmonių, turinčios lietuviškas ar rusiškas šaknis, dar vis mėgsta kinišką produkciją - logotipu paženklintus tušinukus, puodelius, įvairius masinės gamybos suvenyrus“, – mano p. Šekštelis.

Jis yra pastebėjęs, kad klientų Lietuvoje rasti nėra labai sudėtinga, tačiau prireikia nemažai laiko, kad šie apsispręstų rinktis originalesnes verslo dovanas.

„Klientus reikia skatinti ir užsiauginti. Yra įmonių, su kuriomis dirbame jau kelerius metus, ir jeigu prieš tris metus jie pirko tik paprasčiausius puodelius, šiandien jau ieško kažko originalaus ir nekasdieniško. Tiesa, rinktis kažką įdomesnio vis dar tenka įkalbinėti“, – teigia p. Šekštelis.

Jis stebisi tuo, kad Lietuvos verslininkai, atrodo, geriausiai jaučiasi dovanodami alkoholinius gėrimus.

„Vis dėlto manau, kad šita mada pasikeis. Jau dabar atsiranda vis daugiau įmonių, kurios griežtai pasisako prieš alkoholio dovanojimą ar tradicinius, visiems pabodusius suvenyrus“, – tiki p. Šekštelis.

Linksta į tai, kas pigiausia

Nepaisant augančio susidomėjimo netradicinėmis dovanomis, populiariausios išlieka visiems gerai pažįstamos verslo dovanos.

„Dažniausiai tai atšvaitai, rašikliai, kaklajuostės ir puodeliai“, – vardina Ugnė Umbraitė, UAB „Mama reklama“ pardavimų vadybininkė.

Jos teigimu, dažniausiai originalesnių dovanų paieškos baigiasi prakalbus apie jų kainą. „Dauguma įmonių nežiūri rimtai į verslo dovanas ir užsakinėja tiesiog tai, kas yra pigiausia“, – pastebi p. Umbraitė.

Sonata Borisienė, UAB „Officeday“ reklamos paslaugų skyriaus vadovė, taip pat teigia, kad dažniausiai sprendimai dėl verslo dovanų priimami atsižvelgiant pirmiausia į išlaidas.

„Yra du tipai įmonių: vienos sako, kad „turim tokį biudžetą dovanoms ir siūlykite ką norite“, o kitos atvirkščiai, pasako apie tai, ko norėtų ir kokią sumą galėtų tam skirti. Bet kuriuo atveju labai daug priklauso nuo finansų“, – pasakoja p. Borisienė.

Ji pastebi, kad populiarėjanti verslo dovana – įvairūs maisto produktai. „Pradėta vertinti ne išliekamoji, o „išvartojamoji“ vertė – dovanos, kuriomis galima smaguriauti ar apsidalinti su kolegomis“, – pastebi p. Borisienė.

Dovanų mados

Dovanų originalumas dažniausiai siejamas su jų įpakavimu. „Visi klientai ieško kažko netradiciško, tačiau dažniausiai tai būna tos pačios tradicinės dovanos – puodeliai, darbo knygos, USB laikmenos – įpakuotos kažkaip įdomiai“, – teigia Jolanta Stakelskienė, UAB „Stampline“ komercijos direktorė.

Anot p. Stakelskienės, vyrauja du požiūriai į tai, kokios verslo dovanos yra geriausios. Vienos įmonės orientuojasi į inovacijas, ieško būtinai kompiuterizuotų dovanų, o kitos labiau orientuojasi į jaukumą ir dovanoja asmeniškesnes, namams skirtas dovanas – puodelius, saldumynus ir panašiai.

Ponia Stakelskienė pasakoje, kad egzistuoja ir verslo dovanų mados. „Kiekvienais metais yra kažkokia dovana, kurios visi nori ir visiems reikia. Praėjusiais metais populiariausia verslo dovana buvo nešiojamos energijos talpyklos“, – prisimena p. Stakelskienė.

Ji nesiryžta prognozuoti kokios verslo dovanos bus populiariausios šiemet , bet teigia, kad įmonės jau pradeda galvoti apie tai, ką Kalėdų proga dovanos savo darbuotojams, klientams ar partneriams.

52795
130817
52791