Verslo dovanos: dominuoja pigi masinė produkcija

Publikuota: 2015-09-30
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Populiariausios verslo dovanos Lietuvoje – tušinukai, puodeliai, USB laikmenos ir kiti daiktai su įmonės logotipu. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išskirtinės lietuvių gaminamos verslo dovanos keliauja į užsienio parduotuves. Lietuvoje verslininkai vis dar mieliau renkasi logotipais paženklintus tušinukus, puodelius ar alkoholinius gėrimus.

Originalias verslo dovanas gaminanti UAB „Rio Lindo“ pasirašė metines eksporto sutartis su Kanados ir Vokietijos-Šveicarijos prekybos tinklais bei parduotuvėmis Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.

Audrius Šekštelis, UAB „Rio Lindo“ plėtros vadovas, pastebi, kad užsienyje originaliomis verslo dovanomis besidominčių klientų rasti yra lengviau nei Lietuvoje.

„Lietuvoje daugeliu aspektų verslo dovanų rinka atsilieka nuo Vakarų. Pastebėjome, kad išlavintą skonį ir požiūrį į verslo dovanas, kaip į svarbią įvaizdžio komunikacijos dalį, dažniau turi tarptautinės įmonės. Jos vertina idėjas ir menininkų kūrybą“, – patirtimi dalinasi p. Šekštelis.

Klientus reikia užsiauginti

„Dauguma įmonių, turinčios lietuviškas ar rusiškas šaknis, dar vis mėgsta kinišką produkciją - logotipu paženklintus tušinukus, puodelius, įvairius masinės gamybos suvenyrus“, – mano p. Šekštelis.

Jis yra pastebėjęs, kad klientų Lietuvoje rasti nėra labai sudėtinga, tačiau prireikia nemažai laiko, kad šie apsispręstų rinktis originalesnes verslo dovanas.

„Klientus reikia skatinti ir užsiauginti. Yra įmonių, su kuriomis dirbame jau kelerius metus, ir jeigu prieš tris metus jie pirko tik paprasčiausius puodelius, šiandien jau ieško kažko originalaus ir nekasdieniško. Tiesa, rinktis kažką įdomesnio vis dar tenka įkalbinėti“, – teigia p. Šekštelis.

Jis stebisi tuo, kad Lietuvos verslininkai, atrodo, geriausiai jaučiasi dovanodami alkoholinius gėrimus.

„Vis dėlto manau, kad šita mada pasikeis. Jau dabar atsiranda vis daugiau įmonių, kurios griežtai pasisako prieš alkoholio dovanojimą ar tradicinius, visiems pabodusius suvenyrus“, – tiki p. Šekštelis.

Linksta į tai, kas pigiausia

Nepaisant augančio susidomėjimo netradicinėmis dovanomis, populiariausios išlieka visiems gerai pažįstamos verslo dovanos.

„Dažniausiai tai atšvaitai, rašikliai, kaklajuostės ir puodeliai“, – vardina Ugnė Umbraitė, UAB „Mama reklama“ pardavimų vadybininkė.

Jos teigimu, dažniausiai originalesnių dovanų paieškos baigiasi prakalbus apie jų kainą. „Dauguma įmonių nežiūri rimtai į verslo dovanas ir užsakinėja tiesiog tai, kas yra pigiausia“, – pastebi p. Umbraitė.

Sonata Borisienė, UAB „Officeday“ reklamos paslaugų skyriaus vadovė, taip pat teigia, kad dažniausiai sprendimai dėl verslo dovanų priimami atsižvelgiant pirmiausia į išlaidas.

„Yra du tipai įmonių: vienos sako, kad „turim tokį biudžetą dovanoms ir siūlykite ką norite“, o kitos atvirkščiai, pasako apie tai, ko norėtų ir kokią sumą galėtų tam skirti. Bet kuriuo atveju labai daug priklauso nuo finansų“, – pasakoja p. Borisienė.

Ji pastebi, kad populiarėjanti verslo dovana – įvairūs maisto produktai. „Pradėta vertinti ne išliekamoji, o „išvartojamoji“ vertė – dovanos, kuriomis galima smaguriauti ar apsidalinti su kolegomis“, – pastebi p. Borisienė.

Dovanų mados

Dovanų originalumas dažniausiai siejamas su jų įpakavimu. „Visi klientai ieško kažko netradiciško, tačiau dažniausiai tai būna tos pačios tradicinės dovanos – puodeliai, darbo knygos, USB laikmenos – įpakuotos kažkaip įdomiai“, – teigia Jolanta Stakelskienė, UAB „Stampline“ komercijos direktorė.

Anot p. Stakelskienės, vyrauja du požiūriai į tai, kokios verslo dovanos yra geriausios. Vienos įmonės orientuojasi į inovacijas, ieško būtinai kompiuterizuotų dovanų, o kitos labiau orientuojasi į jaukumą ir dovanoja asmeniškesnes, namams skirtas dovanas – puodelius, saldumynus ir panašiai.

Ponia Stakelskienė pasakoje, kad egzistuoja ir verslo dovanų mados. „Kiekvienais metais yra kažkokia dovana, kurios visi nori ir visiems reikia. Praėjusiais metais populiariausia verslo dovana buvo nešiojamos energijos talpyklos“, – prisimena p. Stakelskienė.

Ji nesiryžta prognozuoti kokios verslo dovanos bus populiariausios šiemet , bet teigia, kad įmonės jau pradeda galvoti apie tai, ką Kalėdų proga dovanos savo darbuotojams, klientams ar partneriams.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 1

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
Žongliravo Šiaulių banku, išpardavė „Baltiką“ Premium 1

Baltijos akcijų biržose penktadienį išskyrė prekyba Šiaulių banko akcijomis, kuriomis, kaip sako makleriai,...

Rinkos
2019.03.15
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Vilniaus prekyboje“ – naujas vadovas ir valdybos pirmininkė 12

Nuo penktadienio „Vilniaus prekybos“ valdybos pirmininke tapo Meri Navickė, o bendrovės vadovu Mantas...

Vadyba
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau