2016-01-23 15:39

Eksportuotojų duomenų bazė: geriau būti matomu

Ernestas Paulauskas, UAB „Suvena“ vadovas ir savininkas.
VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.
Ernestas Paulauskas, UAB „Suvena“ vadovas ir savininkas. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.
Gruodį atnaujinusi elektroninę Eksportuotojų duomenų bazę VšĮ „Versli Lietuva“ skaičiuoja, kad jau 398 potencialūs užsienio partneriai persiuntė Lietuvos įmonių aprašymus galimai partnerystei. Verslo nuomone, juo labiau esi matomas, tuo geriau.

Gintarė Micevičiūtė, „Verslios Lietuvos“ Komunikacijos projektų vadovė praneša, jog šiuo metu duomenų bazėje yra užsiregistravę daugiau nei 1.000 Lietuvos įmonių. Tarp jų daugiausia–medienos, baldų, tekstilės sektorių atstovų.

„Duomenų bazėje pateikiami detalūs Lietuvos įmonių aprašymai, kontaktinė informacija. Įrankis skirtas užsienio kompanijoms, kurios ieško patikimų partnerinių Lietuvoje. Verslo partnerių ieškantys užsieniečiai EDB gali ne tik peržiūrėti Lietuvos įmonių profilius, susisiekti su jomis tiesiogiai, bet ir gali paskelbti viešus bendradarbiavimo pasiūlymus arba pasikonsultuoti su „Verslio Lietuvos“ konsultantais“, –aiškina p. Misevičiūtė

Sėkmingas startas, anot jos, parodė, kad toks įrankis verslui reikalingas. Per pirmą savaitę (pernai gruodžio pradžioje) EDB aplankė 2.275 unikalūs lankytojai, užregistruotos 35 naujos įmonės, o 89 atnaujino savo įmonių aprašymus.

Užsieniečiams toks įrankis naudingas, nes nuolat atnaujinamą informaciją apie potencialius verslo partnerius jie gali patogiai rasti vienoje vietoje.

Naudos negali įvertinti

Įmonių teigimu, sunku įvertinti, kiek toks eksporto skatinimo būdas efektyvus, kadangi su potencialiais partneriais nesiaiškinama, kaip jie surado įmonę.

„Tiesiogiai niekas nepasakė, kad įmonę surado duomenų bazėje, apklausos nedarėme“,– teigia Audronė Matvejeva, Vilniaus UAB Metal4Design“ eksporto vadybininkė.

Tačiau, kadangi užsiregistruoti bazėje nieko nekainuoja, verslininkai svarsto, kad geriau joje būti, nei nebūti,. Taip įmonė gali patvirtinti, kad ji nusiteikusi rimtai dirbti ir nėra vienadienė.

Ernestas Paulauskas, Panevėžio suvenyrų gamybos UAB „Suvena“ savininkas, sako apčiuopiamos naudos iš to, kad įmonė yra eksportuotojų duomenų bazėje nepajutęs. Bet tai viena iš galimybių būti matomu, jeigu nuolat dalyvauti užsienio parodose per brangu..

„Negalėčiau prisiminti, jog kas būtų minėjęs, kad mus rado per šią duomenų bazę, bet kliento paprastai neklausinėjame, iš kur jis apie mus sužinojo. Be to, manau, kad kuo labiau esi matomas, tuo geriau“, – kalba p. Paulauskas.

Keramikos suvenyrus gaminančiai „Suvena“ eksportas labai svarbus – įmonės produkcijos galima rasti įvairiuose šalies kampeliuose, todėl, išnaudojus vidaus rinkos galimybes, eksportui teikiamas prioritetas. Šiuo metu į kitas šalis iškeliauja maždaug trečdalis panevėžiečių gaminių.

„Gerais laikas užsienyje parduodavome iki 60% suvenyrų. Tačiau krizė Rusijoje sumažino šios šalies turistų skaičių, kurie mūsų suvenyrus įsigydavo užsienyje. Sumažėjo ir mūsų pardavimo apimtys Estijoje, į kurią taip pat atvyksta mažiau rusų turistų. Po kiekvienos krizės sumažėjęs pirkimas ta pačia apimtimi neatsistato, atsigavimas būna vangus“, – patirtimi remiasi verslininkas.

Įmonė potencialių pirkėjų ieško teikdama pasiūlymus internetu, lankosi specializuotose parodose.

52795
130817
52791