Dinamiškai augantis Šiaulių bankas sulaukė tarptautinio pripažinimo

„The Banker“ ekspertai bankus vertino atsižvelgdami į pagrindinius finansinius veiklos rezultatus nuo 2012-ųjų. Analizuoti konkretūs kiekvieno banko veiksmai ir priemonės, kurių imtasi per paskutinius pusantrų metų, siekiant sėkmingų rezultatų ar išskirtinumo šalies finansų rinkoje. Pavyzdžiui, susijungimai, technologijos, į klientus orientuotos iniciatyvos. Priimant sprendimą, daug dėmesio buvo skiriama vertinant banko naudojamus klientų aptarnavimo kanalus: padalinius, interneto svetaines, mobiliąsias programėles. Svarbi buvo ir daugiakanalė klientų aptarnavimo strategija. Kitas reikšmingas kriterijus – banko išskirtinumas skatinant smulkųjį ir vidutinį verslą.
Nepriklausomi „Global Finance“ komisijos ekspertai bankų veiklą vertino pagal turto augimą, pelningumą, strateginės partnerystės ryšius, klientų aptarnavimo kokybę, kainodaros konkurencingumą ir produktų bei paslaugų inovatyvumą.
Nominavo dar kartą
Pasak Šiaulių banko atstovų, „The Banker“ tarptautinio įvertinimo bankas sulaukė jau antrą kartą. Pirmąkart išskirtinį žurnalo įvertinimą ir „Geriausio banko Lietuvoje“ apdovanojimą Šiaulių bankas pelnė 2013 m. Reikšmingas įvertinimas Šiaulių bankui skirtas ir 2014 m., kai žurnalas „Global Finance“ jį pripažino saugiausiu 2014 metų banku šalyje.„Beveik per ketvirtį amžiaus veiklos turėjome nemažai iššūkių, daug dirbome, tobulėjome. Visą tą laiką mūsų klientai buvo greta. Jie taip pat keitėsi, drauge augo, skatino mus siekti užsibrėžtų tikslų, kartais buvo reiklūs, kartais atlaidūs, bet visada gebantys suprasti, palaikantys, įkvepiantys. Esame dėkingi, kad ilgą kelią iki bankui reikšmingų apdovanojimų klientai ėjo kartu su mumis“, – sako Vytautas Sinius, Šiaulių banko administracijos vadovas.
Anot jo, darbas su klientais įprasmina lietuviško banko misiją: „Mūsų vienos šaknys. Teikdami finansines paslaugas, kuriame Lietuvos žmonių ir verslo gerovę bei augame kartu“.
V. Siniaus žodžiais, aukšta aptarnavimo kokybė pasiekta įgyvendinus kompleksinius pokyčius – pertvarkius ir optimizavus banko struktūrą, taip pat diegiant klientų aptarnavimo kokybės standartą, kurio tikslas – sukurti vieningą klientų pasitenkinimą didinančią aptarnavimo kultūrą, ugdyti kokybiškus darbuotojų bendravimo ir darbo su klientais įgūdžius. „Buvo rengiami specialūs darbuotojų mokymai, išleista standarto knyga „Mes ir mūsų klientai“, sukurta ir intensyviai diegiama savo veiklos vertinimo, matavimo bei skatinimo sistema“, – pateikia pavyzdį V.Sinius.
Tokios banko politikos vaisiai greitai sunoko: tyrimų bendrovės „Dive Lietuva“ bankų sektoriaus klientų aptarnavimo kokybės tyrimas, į kurį 2015-aisiais buvo įtraukti visi septyni komerciniai bankai, parodė, kad per praėjusius metus Šiaulių banko bendrasis klientų aptarnavimo kokybės rodiklis, viršijęs 87,6 proc. viso bankų sektoriaus vidurkį, pasiekė 90,3 proc. –aukščiausią klientų aptarnavimo kokybės lygį. Palyginti su kitais Lietuvoje veikiančiais bankais, Šiaulių bankas per praėjusius metus padarė didžiausią pažangą – klientų aptarnavimo kokybę bankas pagerino 5,5 proc.
Stiprindamas prekės ženklo įvaizdį, Šiaulių bankas atnaujino logotipą ir pristatė naują įvaizdžio strategiją, kuriančią banko išskirtinumą, didinančią konkurencingumą ir žinomumą.
Sustiprino pozicijas
Įsigydamas AB banką „Finasta“ ir finansų maklerio įmonę „Finasta“, Šiaulių bankas sustiprino savo potencialą – banko darbuotojų komandą papildė žinomi investicinių paslaugų srities profesionalai. Jau dabar banko klientai gali naudotis daugiau, įvairesnių, labiau individualizuotų investicinių paslaugų. Jiems teikiamos investavimo konsultacijos, individualaus portfelio sudarymo ir valdymo paslaugos, taip pat siūlomos įvairių vertybinių popierių prekybos bei sandorių sudarymo galimybės. Bankas suteikia galimybę kaupti pensiją privačiuose pensijų fonduose.
Šiaulių bankas aktyviai tobulina ir plečia elektroninės bankininkystės paslaugas, klientus aptarnauja 70 teritorinių padalinių, priklauso bendram bankų bankomatų tinklui, turinčiam per 200 bankomatų visoje Lietuvoje. Banko paslaugomis naudojasi beveik 390 tūkst. Šalies gyventojų ir įmonių. Dar vienu reikšmingu praėjusių metų įvykiu banko vadovas įvardija bendros mokėjimo eurais erdvės, vadinamos SEPA, pokyčių diegimo projektą. Įgyvendinus reikiamus pokyčius, pervesti ir gauti pinigus iš vienos SEPA erdvei priklausančios valstybės į kitą galima taip pat paprastai bei greitai kaip ir šalies viduje.
Aktyviai finansuoja būstų renovaciją
Pasak V.Siniaus, atsižvelgiant į pastaruoju metu didėjantį gyventojų poreikį mažinti senų daugiabučių namų šildymo išlaidas, pernai daug dėmesio buvo skirta būsto renovavimo projektams finansuoti. Bankui svarbu, kad, įgyvendinant daugiabučių namų renovavimo programą, sudaromos sutartys su projektus administruojančiomis įmonėmis bei statybų rangovais, sukuriama naujų darbo vietų. 2014–2015 m. ypač daug šių kreditavimo sutarčių sudaryta mažesniuose miestuose, tad ši veikla leido gerinti ekonominę situaciją regionuose.
Banko vadovas atskleidžia, jog bankas planuoja dar labiau efektyvinti procesus ir skirti išimtinį dėmesį aptarnavimo bei paslaugų kokybei. „Bus investuojama ir intensyviai dirbama teikiant vertybinių popierių veiklos paslaugas, tobulinant ir kuriant investicinius produktus, dirbant su smulkiuoju ir vidutiniu verslu, –teigia V.Sinius, – Augant technologijų svarbai, daug dėmesio sutelksime į informacines technologijas, banko pasiekiamumą įvairiais kanalais, elektroninių paslaugų patogumą ir kokybę“.
Ketinama toliau bendradarbiauti su smulkiuoju ir vidutiniu verslu visuose šalies regionuose. Bus tęsiamas sėkmingas ilgametis dalyvavimas daugiabučių namų renovacijos programoje.