2016-01-18 10:30

Natūralus, bet spalvotas maistas – sudėtinga misija

„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
Bendrovės „General Mills“ mokslininkai kelis metus savo laboratorijose bandė produktuose naudojamus cheminius dažus pakeisti natūraliais, gaminamais iš įvairiausių vaisių, uogų ir daržovių, tačiau vis dar nesugalvojo, kaip sukurti mėlynai žalią ir turkio spalvas.

Šios spalvos naudojamos vienam populiariausių įmonės produktų, spalvotiems traškučiams „Trix“, gaminti.

Vis dėlto, nors atitikmenų įmonei rasti ir nepavyko, vasarį ji ketina pradėti prekiauti traškučiais, kuriems dažyti naudojamos vien natūraliomis priemonėmis išgautos spalvos. Jau dabar aišku, kad ankstesnių ir naujųjų traškučių spalva skirsis gana žymiai, rašo „The Wall Street Journal“.

Pastaraisiais metais vis daugiau žmonių visame pasaulyje ieško produktų, kuriems gaminti naudojama kuo mažiau cheminių medžiagų, jos keičiamos įvairiomis natūraliomis. Pirkėjai ieško natūraliai išgautų skonių, kvapų.

Tačiau gamintojams tai reiškia ne tik naujas galimybes, bet ir milžiniškus iššūkius, mat natūralumas sunkiai siejamas su maža kaina ir ilgu galiojimo laiku.

„Pirkėjai galvoja, kad įmonės gali tiesiog imti ir chemines medžiagas pakeisti natūraliomis. Tačiau tai nėra taip paprasta, kaip atrodo. Kai tik pradedi žaisti su vienu dalyku, jis tuoj pat padaro įtaką kitam, o tu stengiesi, kad visi būtų patenkinti“, - sako Davidas Garfieldas, konsultacijų įmonės „AlixPartners“ vadovas.

Daugybė nesėkmių

Saldainių gamintoja „The Hershey Company“ neseniai taip pat paskelbė gamyboje ketinanti naudoti daugiau natūralių produktų. Kai kurie pokyčiai buvo nesudėtingi, pavyzdžiui, vietoje genetiškai modifikuotų cukrinių runkelių cukraus naudoti pagamintą iš cukranendrių.

Tačiau E-476 indeksu žymimas poliglicerinas, naudojamos šokolado takumui padidinti, buvo pakeistas didesniu kiekiu kakavos sviesto, o tai padidino produkcijos kainą, joje smarkiai padidėjo riebalų kiekis.

„Viskas šiek tiek sudėtingiau, kai nesi nedidelė šokolado krautuvėlė“, - sako Willas Papa, įmonės tyrimų ir plėtros vadovas.

Kalbant apie spalvas, įmonėms kol kas sunkiausiai sekasi susidoroti su mėlyna ir žalia. Nors šias spalvas iš vaisių ir daržovių išgauti nėra sudėtinga, aukštoje temperatūroje spalva dažniausiai pasikeičia.

Bendrovė „Ferrara Candy“ bandydama sukurti žalią slavą savo gaminamiems guminukams, išbandė 50 skirtingų dažymo formulių, užtruko daugiau kaip aštuonis mėnesius, tačiau galiausiai paaiškėjo, kad sukurtas žalios spalvos ekstraktas pakeičia gaminio konsistenciją.

„Kraft Heinz“ panaudojus Pietų Amerikoje augančios dažinės urlijos medžių sėklas ir paprikas pavyko sukurti norimą makaronų ir sūrio atspalvį. Apklausos parodė, kad klientai jokio skonio ar išvaizdos skirtumo nepastebėjo, tačiau produktų galiojimas atsisakius konservantų sutrumpėjo nuo 10 iki 8 mėnesių.

Spalvų šaltiniai

Vis dėlto po kelis metus trukusių tyrimų daugelis įmonių maisto produktų dažymui dabar naudoja tuos pačius vaisius, daržoves ir uogas. Atrinkti tie produktai, kurie turi daugiausia pigmento, nekeičia skonio ir spalvos aukštoje temperatūroje.

Raudona. Natūralią raudoną spalvą sukurti sudėtinga, mat daugelis daržovių ir vaisių aukštoje temperatūroje pasidaro labai tamsūs, praktiškai rudi. „General Mills“ raudoną išgauna naudodama ridikėlius ir violetinės spalvos morkas. Galėtų pakakti vien šių morkų, tačiau tuomet išgaunama ne itin ryški spalva.

Mėlyna ir violetinė. Paprastai naudojamas raudonasis kopūstas, kuris spalvos praktiškai nekeičia net labai aukštoje temperatūroje, mėlynės, gervuogės ir burokai.

Oranžinė. Šiai spalvai išgauti daugelis įmonių naudoja oranžinės spalvos paprikas ir morkas.

Geltona. Teigiama, kad šią spalvą natūraliomis priemonėmis išgauti lengviausia. Paprastai naudojamos ciberžolės ir dažinės urlijos medžių sėklos.

52795
130817
52791