2020-04-24 14:17

Bankiniam mokėjimui užteks telefono numerio: tikimasi naudos ir verslui

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dviejų didžiausių Lietuvos bankų SEB ir „Swedbank“ klientai jau gali naudotis itin greitais ir patogiais mokėjimais – lėšas pervesti į kitą banką vien žinodami pinigų gavėjo telefono numerį.

Tokiai paslaugai kelią atvėrė Lietuvos banko (LB) sukurta ir valdoma telefono numerio susiejimo su mokėjimo sąskaitos numeriu sistema, kuri, tikimasi, bus naudinga ir verslui, ypač smulkiajam. Ji yra atvira ir naujiems dalyviams – mokėjimo paslaugų teikėjams, teigia LB.

„Sveikiname SEB, „Swedbank“ ir LB komandas, kurios net ir šiuo sudėtingu karantino metu kantriu ir bendru darbu baigė įgyvendinti itin greitų ir patogių mokėjimų iniciatyvą. Tai leis dar geriau panaudoti momentinių mokėjimų privalumus. Tokie pervedimai yra puiki alternatyva atsiskaitymams grynaisiais pinigais, nes leis sumokėti čia ir dabar bet kuriuo paros metu vienu ekrano prilietimu – lėšos iš karto įkris į gavėjo sąskaitą“, – pranešime spaudai sako Lietuvos banko valdybos narys Marius Jurgilas. 

Galimybės smulkiam verslui

M. Jurgilas pabrėžia, kad mokėjimai pagal telefono numerį galėtų būti naudingi ir verslui, ypač smulkiajam.

„Mokėjimo pagal telefono numerį paslaugai nereikia jokių papildomų investicijų ir ji galėtų būti puiki alternatyva kitoms atsiskaitymo priemonėms, pavyzdžiui, mažose parduotuvėse, kirpyklose ar pan.“, – teigia jis.

Jis tikisi, kad bankai įvertins šią galimybę ir netolimoje ateityje pritaikys paslaugą verslo poreikiams.

Mantas Zalatorius, Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas, VŽ sako, kad bankai jau sudarė sąlygas smulkiam verslui naudotis pervedimų pagal mobiliojo ryšio numerį galimybės, o ar jis naudosis, priklausys nuo jo paties.

„Pats smulkusis verslas spręs, ar naudotis inovatyviais pervedimais pagal mobiliojo ryšio numerį, ar toliau likti su atsiskaitymais grynaisiais. Tik supraskite teisingai – pervedimų pagal mobiliojo ryšio numerį paslauga nėra aktuali stambesniam verslui, mažmeninei prekybai, nes ten pirmiausiai paplitę tradiciniai klientų atsiskaitymo būdai mokant kortelėmis, vykdant pervedimus ir pan.“, – sako M. Zalatorius.

Jis tikisi, kad ilgainiui prie atsiskaitymų pagal mobiliojo ryšio numerį sistemos prisijungs ir kiti bankai.

Pirmas buvo SEB

Beje, pirmasis prie specialios LB infrastruktūros, leidžiančios susieti telefono numerį su savo banko sąskaita, prieš kelias savaites prisijungė SEB bankas, bet dabar tą padarė ir „Swedbank“.

Pasak LBA atstovų, naujovė ir yra ta, kad atsiskaitymai pagal mobiliojo ryšio numerį dabar judės ne tik bankų viduje, bet ir tarp jų.

„Prieš kelias savaites pirmieji Lietuvoje prisijungėme prie specialios LB infrastruktūros, leidžiančios susieti telefono numerį su savo banko sąskaita, ir matome, kad klientai aktyviai sieja savo telefono numerį su sąskaita ir laukia šios paslaugos. Ji itin reikalinga dabar, kai yra ypač svarbu riboti fizinius kontaktus ir kuo mažiau naudoti grynuosius pinigus“, – sako SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.

Daugiau informacijos apie pervedimų pagal telefono numerį paslaugą ir konkrečias sąlygas skelbiama SEB ir „Swedbank“ tinklapiuose.

Kalbėta ne vienerius metus

Mokėjimai pagal telefono numerį yra antras etapas po LB dar 2017 m. pristatytos, bet gerokai vėliau realiai pradėjusios veikti momentinių mokėjimų paslaugos.

Dalinai momentiniai mokėjimai pradėjo veikti 2018 m., o pilna apimtimi – tik 2019 m.

VŽ žiniomis, pusę sistemos, leidžiančios atlikti mokėjimus pagal mobiliojo ryšio numerį, sukūrimo kaštų finansavo patys bankai, o pusę – LB.

Jau paleidžiant momentinius mokėjimus buvo kalbama, kad antras etapas bus atsiskaitymų pagal mobiliojo ryšio numerį paleidimas, tačiau net kelis metus užtruko dialogas tarp bankų ir reguliuotojo.

52795
130817
52791