Lietuvos bankui užkliuvo „Edrauda“ paslaugos
 
                                                                                            
                                                                                    Lietuvos banko specialistai iš atrankos būdu pasirinktų 46-ių draudimo sutarčių nustatė 7-is atvejus, kai bendrovė sutartyje pateikė didesnę paslaugų kainą nei pirminiame pasiūlyme, iš jų 4-iais atvejais iš klientų buvo reikalaujama priemokos.
Tiesa, taip pat nustatyti 2 atvejai, kai draudiko sudarytoje draudimo sutartyje nurodyta kaina buvo mažesnė, nei sumokėjo klientas.
„Bendrovė, nesuteikdama teisingos informacijos apie draudimo kainą, nusižengė įstatymo reikalavimams“, – konstatuoja Lietuvos bankas.
Teigiama, kad Lietuvos banko specialistai nustatė spragų ir „Edrauda“ produktų platinimo tvarkoje. Esą pagal ES reikalavimus, joje turi būti aiškiai, išsamiai ir aktualiai surašyti konkretūs bendrovės platinami draudimo produktai, pagrindinės jų savybės, tikslinė rinka, kiekviena konkreti platinimo strategija ir visos aplinkybės, procesai, kuriais būtų siekiama užtikrinti, kad būtų deramai atsižvelgiama į klientų tikslus, interesus ir ypatybes.
Lietuvos bankas teigia, kad atsižvelgęs į visas aplinkybes, įskaitant ir tai, kad 2019 m. rudenį Lietuvos bankas skyrė bendrovei „Edrauda“ 8.000 Eur baudą, po kurios bendrovė nedelsdama ėmėsi priemonių nurodytiems sisteminiams pažeidimams ištaisyti ir pateikė tai įrodančius dokumentus, šį kartą Lietuvos bankas įmonei skyrė tik įspėjimą.
Įmonė turi savo paaiškinimą
Rima Kazlauskaitė, „Edraudos“ direktorė, VŽ sako, kad kartais kaina preliminariame ir galutiniame pasiūlyme klientams skiriasi dėl pasenusių draudimo įmonių IT sistemų.
„Mūsų bendrovė draudimo pasiūlymus klientams pateikia remdamasi draudiko suteiktos programinės įrangos pagalba apskaičiuota kaina, tačiau būna atvejų, kad jungiantis tiesiogiai prie draudikų sistemos kai kada nepavyksta sugeneruoti draudimo sutarties su ta pačia kaina, kuri buvo nurodyta klientui teikiant draudimo pasiūlymą“, – aiškina R. Kazlauskaitė.
Anot jos, taip nutinka dėl to, kad ne visi Lietuvoje veikiantys draudikai naudojasi naujausiais „fintech“ ir „insurtech“ IT sprendimais.
„Dėl to tokie draudikai elektroniniu būdu bendrovei pateikdami draudimo sutarties pasiūlymą negali užtikrinti, kad draudimo kaina nesikeis iki to momento, kol bus sudaryta draudimo sutartis“, – aiškina pašnekovė.
Jos teigimu, kad kai kuriais atvejais draudikų informacinė sistema gali pasiūlyti kainą tik „realiuoju laiku“, tačiau draudikų sistema neturi galimybės šios kainos rezervuoti bent keletui valandų ar parai.
„Dėl to buvo atvejų, kai bendrovė pasiūlė draudėjams iš draudikų gautą kainą, tačiau kol draudėjai po kelių valandų sudarė draudimo sutartį, draudikų sistemoje kaina jau buvo pakitusi“, – aiškina R. Kazlauskaitė.
Teigiama, kad „Edrauda“ jau inicijavo bendradarbiavimo su draudikais sutarčių pakeitimus.
„Bendrovė jau pradėjo šiuos veiksmus, taip pat įgyvendino kitus nuo savęs priklausančius IT sprendimus, kurie leidžia vartotojams išvengti nepatogumų. Šiuos bendrovės veiksmus palankiai įvertino Lietuvos bankas, apsiribodamas tik įspėjimo skyrimu“, – sako R. Kazlauskaitė.
„Edrauda“ automobilių, gyventojų turto, kelionių ir gyvybės draudimo paslaugas siūlo per „Edrauda.lt“ tinklapį.
 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                     
                     
                    