Reputacijos valdymo ekspertė: V. Čmilytės-Nielsen žodžiai labiausiai pakenks ne jai pačiai

Publikuota: 2022-04-20
Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Po Vilniaus apygardos teismo sprendimo išteisinti visus kaltinamuosius vienoje didžiausių ir garsiausių politinės korupcijos bylų ne ką mažiau reakcijų, nei pats teismo sprendimas, sulaukė Seimo pirmininkės, Liberalų sąjūdžio vadovės Viktorijos Čmilytės-Nielsen įrašas „Facebook“, kurį politikei teko ir taisyti, ir už jį atsiprašyti.

Neapdairių politikės žodžių pasekmių ratilai gali nusiristi ir toliau, teigia viešojo sektoriaus reputacijos valdymo ekspertė Inga Tarakavičiūtė.

„Tokio teismo sprendimo ir tikėjausi“, – feisbuke antradienį po sprendimo „MG grupės“ (anksčiau – „MG Baltic“) byloje parašė V. Čmilytė-Nielsen. 

Sulaukusi kritikos lavinos, politikė suskubo patikslinti, kad taip ji įvertino tik tą teismo sprendimo dalį, kuri yra susijusi su Liberalų sąjūdžio partijos išteisinimu. Nepaisant to, opozicija ragina Seimo pirmininkę svarstyti apie pasitraukimą iš pareigų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

I. Tarakavičiūtė išplatintame pranešime teigia, kad tokia stipri nepasitenkinimo Seimo pirmininkės pasisakymu banga viešojoje erdvėje labai aiškiai pademonstravo tvirtą žmonių poziciją: dalis visuomenės yra visiškai nepakanti netgi pagalvojimui apie galimą korupcinį veiksmą, tad bet koks to pateisinimas sulauks griežtos reakcijos.

„Ar tai kenkia V. Čmilytės-Nielsen reputacijai? Taip, bet svarbu ir pasakyti, kad ne visi paslydimai negrįžtamai sugriauna turėtą reputaciją. Viskas labai priklauso nuo to, ar iki šiol buvo kaupiami kreditai, ar iki to momento buvo kuriama ir puoselėjama turima reputacija. Susidūrus su reputacine krize išgyvena tie, kurie iki tol atsakingai į tai investavo. Šiuo atveju Seimo pirmininkei skauda ir skaudės, tačiau tikiu, kad tai nebus kritinis pasitikėjimo asmeniškai ja praradimo momentas“, – vertina viešojo sektoriaus reputacijos valdymo ekspertė.

Didesnę reputacinę žalą dėl savo žodžių, I. Tarakavičiūtės nuomone, patirs ne pati V. Čmilytė-Nielsen, bet visas viešasis sektorius. 

„Kalbant apie reputaciją labai svarbu prisiminti, kad tu esi stiprus tiek, kiek yra reputaciškai stiprus sektorius, kuriame veiki. Iššokti institucijai ar įstaigai gerokai aukščiau nei yra jos atstovaujamo sektoriaus reputacija yra labai sudėtinga. Tad tokiais atvejais, kai susvyruoja pasitikėjimas vienu iš svarbiausių šalies pareigūnų, svyruoja ir krenta pasitikėjimas pirmiausiai partijomis, Seimu ir visu viešuoju sektoriumi“, – teigia ekspertė.

Nepasitikėjimas viešuoju sektoriumi gali lemti realią žalą valstybei, įsitikinusi I. Tarakavičiūtė. Tai veda prie būtinų šaliai reformų nepalaikymo, emigracijos, mokesčių vengimo, atsisakymo keisti savo gyvenimo būdą, jeigu to prašo valstybė – pavyzdžiui, taupyti senatvei, renovuoti namus, saugiau vairuoti ir pan.

„Svarbu suprasti, kad viešojo sektoriaus reputacija tiesiogiai lemia šalies atsparumą krizėms ar įvairioms nesėkmėms. Viešuoju sektoriumi pasitikinčiai visuomenei susidūrus su negandomis, šios būna laikomos labiau vienkartiniais įvykiais nei ilgalaike nesėkme. Visuomenė tiki, kad valstybė bus pajėgi išspręsti kylančias problemas ir užtikrinti gyvenimo stabilumą bei gerovę. Dėl šių priežasčių viešojo sektoriaus institucijų reputacija yra svarbi ne tik joms pačioms, bet ir valstybei. Tad V. Čmilytė-Nielsen – kaip Seimo pirmininkė – turėtų ne tik rūpintis savo partija, bet ir jausti atsakomybę už gyventojų pasitikėjimą visa valstybe“, – pabrėžia Rūta Gaudiešienė, konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų įmonės „Civitta“ partnerė, „Customer Centric Consultancy“ vadovė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02
Reklamai pasitelkė šokolado meditaciją

Pastaruosius du mėnesius visas pasaulis gyvena karo Ukrainoje nuotaikomis – tai sekina ir psichologiškai, ir...

Rinkodara
2022.05.01
Didžiųjų komunikacijos agentūrų rodikliai – rekordiniai šuoliai pandemijos metais Premium

Didžiosios komunikacijos agentūros pandemijos metus braukia su optimizmu: žymiai augo ir pardavimai, ir...

Rinkodara
2022.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku