Koronaviruso komunikacija: nuo sveikatos grėsmių iki verslų išgyvenimo

Publikuota: 2020-05-17
Lauko reklamos stendai Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Lauko reklamos stendai Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Karantino pradžioje koronavirusas sudarė daugiau nei pusę visų naujienų šalies žiniasklaidoje. Pastarosiomis savaitėmis, švelnėjant karantino sąlygoms, tautiečių dėmesys krypsta į kitas aktualijas.

Nuo karantino šalyje pradžios kovo 16 d. iki gegužės 10 d. „Mediaskopas“, analizuodamas 360 žiniasklaidos priemonių, skaičiuoja, kad iš viso šia tema buvo paskelbta beveik 116.000 straipsnių.

„Aktyviausiai informacija apie koronavirusą skelbta pirmomis savaitėmis po karantino įvedimo šalyje. Kovo 16–31 dienomis informacija, susijusi su koronavirusu, sudarė net 55,3% visos žiniasklaidoje skelbiamos informacijos. Gegužės mėnesį ši dalis nukrito iki 35,7% riba“, – teigia Jūratė Stankuvienė, „Mediaskopo“ vadovė.

Akiratyje – medikai ir sveikata

Pasak J. Stankuvienės, itin daug dėmesio skirta medikams ir jų darbui pandemijos metu – apie tai tyrimo periodu kalbėta net 20.000 publikacijų.

Aktyviausiai šia tema diskutuota kovo mėnesio pabaigoje: tuosyk informacinis srautas buvo užtvindytas naujienomis apie COVID-19 užsikrėtusius medikus iš Ignalinos ir Santaros klinikų.

Visą kovo mėnesį akcentuotas ir apsaugos priemonių trūkumas medikams bei jų atlyginimo didinimo klausimas.

Toliau pagal populiarumą dominavo karantino tema, jai aptarti publikuota beveik 14.000 straipsnių. Ypatingo žiniasklaidos dėmesio sulaukė kiekvienas karantino švelninimo etapas.

Tyrimų ir testavimo temai fiksuojama 12.800 pranešimų. Juose kritikuotas ne tik per parą padaromų testų kiekis, jų trūkumas, tačiau ir testavimo tvarka.

Su pesimizmo gaida

Kita tema, sulaukusi didelio žiniasklaidos dėmesio, ypač kovo pradžioje, – koronaviruso grėsmė. Tuo metu „Mediaskopo“ atlikta antraščių analizė parodė, jog žodis „grėsmė“ sudarė 38,77% visų neigiamų antraščių, toliau sekė žodis „mirtis“ (18,33%), „ekstremali“ (17,39%) bei „krizė“ (12,22%).

Balandžio–gegužės mėnesiais apie koronaviruso grėsmę fiksuota apie 50 straipsnių per dieną.

Komunikuojant koronaviruso grėsmių tema, palaipsniui vis daugiau dėmesio imta skirti ekonomikos aktualizavimui.

„Mediaskopo“ duomenimis, šia tema iš viso išleista 7.5000 publikacijų. Stebima, kad karantino švelninimai turėjo įtakos temos intensyvėjimui, tad pastaruoju metu tokių straipsnių pasirodo apie kelis šimtus per dieną.

Ekonomines problemas nagrinėja ne tik ekonomistai ir politologai – daug dėmesio skiriama Vyriausybės, Europos Sąjungos ar kitų šalių gelbėjimo planų komunikacijai, pažymima „Mediaskopo“ pranešime spaudai.

Komunikatorių gretose – politiniai veikėjai

Peržiūrėjus karantino informacinių pranešimų srautą, pastebimi ir dažniausiai juose kalbinami ar cituojami visuomenės veikėjai.

„Mediaskopo“ duomenimis, lyderiaujančias komunikatoriaus pozicijas užima sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga, iš viso cituotas daugiau nei 10.000 straipsnių ir bendrame komunikatorių reitinge užimantis net 35,71% visų pasisakymų.

Antroje vietoje – ministras pirmininkas Saulius Skvernelis (15,24%), toliau – prezidentas Gitanas Nausėda (12,4%).

Likusias pozicijas užima Giedrius Surplys (6,88%) ir Vytautas Grubliauskas (4,94%).

„Mediaskopas“ skaičiuoja, kad Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas citatų skaičiumi per karantiną pralenkė Vilniaus merą Remigijų Šimašių, atsidūrusį 9-oje reitingo vietoje.

Tiesa, ankstesni tyrimai rodo, kad karantino laikotarpiu labiau nei politikų komentarai visuomenę masina gydytojų pasisakymai, todėl šiuo laiku tarp naujų nuomonės formuotojų iškilo prof. Vytautas Kasiulevičius ir jo retorika (1,93%).

„Mediaskopas“ iš viso analizavo 360 žiniasklaidos priemonių, įskaitant nacionalinius ir regioninius leidinius, radijo bei TV laidas, interneto portalus ir naujienų agentūrų skelbiamus pranešimus.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
42 projektai varžosi „Koronaviruso iššūkis“ kategorijoje

Komunikacijos metiniame renginyje „PR Impact Awards 2020“ dėl specialiųjų apdovanojimų „Koronaviruso iššūkis“...

Rinkodara
2020.05.28
Nauji teisiniai reikalavimai slapukams: svetainėms reikia pokyčių Premium 1

Europos duomenų apsaugos valdyba atnaujino gaires dėl sutikimo naudoti slapukus davimo interneto svetainėse...

Rinkodara
2020.05.24
Karantino gniaužtuose: didžiausias pokytis – ne vartotojų piniginėse 11

Karantinas sulėtino žmonių gyvenimo tempą ir pakeitė vartojimo įpročius.

Rinkodara
2020.05.23
„Httpool“ tapo „Snapchat“ atstovais penkiolikoje Europos šalių 1

Agentūra „Httpool“ tapo oficialiu „Snapchat“ reklamos sprendimų pardavimų partneriu penkiolikoje Europos...

Rinkodara
2020.05.22
Vadovų elgsena per krizę: eidami per minų lauką, išlaiko optimizmą Premium 2

Vienos kitoms prieštaraujančios šiandienės situacijos įžvalgos ir totalus ateities scenarijų neapibrėžtumas...

Rinkodara
2020.05.21
Nuo starto su „CityBee“ ir „Varle“ iki šuolio e. komercijoje JAV Premium 8

Nors pasaulinė pandemija skaudžiai kirto ne vienam verslo sektoriui, e. komercijos segmentui ir e. platformas...

Prekyba
2020.05.20
Baltijos „kelionių burbului“ – pasaulio žiniasklaidos dėmesys 2

Gegužės 6 d. pasirodžiusi žinia apie trijų Baltijos valstybių planuojamą kurti išskirtinį „kelionių burbulą“...

Rinkodara
2020.05.19
„Socialus marketingas“ keičia pavadinimą ir plečiasi į kitas rinkas

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Socialus marketingas“ atnaujina prekės ženklą ir nuo šiol vadinsis „SOMA...

Rinkodara
2020.05.19
Reklamos taisykles keis netradicinė vasara

Karantinas pakeitė vartotojų lūkesčius ir elgseną, taip pat nulėmė didžiosios dalies piliečių planus vasarą...

Rinkodara
2020.05.18
Koronaviruso komunikacija: nuo sveikatos grėsmių iki verslų išgyvenimo

Karantino pradžioje koronavirusas sudarė daugiau nei pusę visų naujienų šalies žiniasklaidoje. Pastarosiomis...

Rinkodara
2020.05.17
Šiaulių bankas pratęsė bendradarbiavimą su komunikacijos partneriais

Šiaulių banko skelbtą ryšių su visuomene paslaugų konkursą laimėjo ligšiolinė partnerė komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2020.05.15
„co:agency“ ir „Relevant“ pardavimai augo sparčiau nei tiesioginės pajamos 1

Komunikacijų įmonių grupės, kuriai priklauso komunikacijos agentūra „co:agency“ ir skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2020.05.14
„PR Impact Awards 2020“ varžosi 85 projektai

Daugiausiai projektų šiemet pateikta į integruotos komunikacijos kategoriją, o bendras paraiškų skaičius,...

Rinkodara
2020.05.13
Šiaulių bankas pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Šiaulių bankas pasirašė dviejų metų bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open...

Rinkodara
2020.05.13
Labiausiai lietuviams trūksta saugumo, įprasto gyvenimo ir stabilumo

Tai trys pagrindinės emocinės būsenos, kurių dabar, švelnėjant karantinui, labiausiai trūksta lietuviams.

Rinkodara
2020.05.13
Byrančią reklamos rinką gelbėja telekomunikacijų segmentas Premium

Reklamos rinka Lietuvoje išgyvena gilų nuosmukį, o dar giliau jai smukti neleidžia telekomunikacijų verslai,...

Rinkodara
2020.05.13
Koronaviruso krizės išgyvenimo raktas kitoks Premium 3

Per ankstesnes klasikines ekonomikos krizes svarbiausias išgyvenimo raktas būdavo efektyvumas, saugūs...

Rinkodara
2020.05.12
„Camelia“ pasirinko komunikacijos partnerius

Vaistinių tinklo „Camelia“ komunikacijos partneriais tapo ryšių su visuomene agentūra „co:agency“.

Rinkodara
2020.05.12
Komunikacija per krizę: „Eurovaistinė“ pandemijos metu įsivedė 3 naujus scenarijus Premium

Krizės akivaizdoje svarbu yra tai, ką esi susikūręs iki jos: nuo scenarijų, kuriuos atrodė turi be reikalo,...

Rinkodara
2020.05.11
Skirtingas Baltijos šalių įvaizdis užsienio žiniasklaidoje

Užsienio žiniasklaida praėjusiais metais iš visų trijų Baltijos valstybių labiausiai domėjosi Estija, o...

Rinkodara
2020.05.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus