Koronaviruso komunikacija: nuo sveikatos grėsmių iki verslų išgyvenimo

Publikuota: 2020-05-17
Lauko reklamos stendai Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Lauko reklamos stendai Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Karantino pradžioje koronavirusas sudarė daugiau nei pusę visų naujienų šalies žiniasklaidoje. Pastarosiomis savaitėmis, švelnėjant karantino sąlygoms, tautiečių dėmesys krypsta į kitas aktualijas.

Nuo karantino šalyje pradžios kovo 16 d. iki gegužės 10 d. „Mediaskopas“, analizuodamas 360 žiniasklaidos priemonių, skaičiuoja, kad iš viso šia tema buvo paskelbta beveik 116.000 straipsnių.

„Aktyviausiai informacija apie koronavirusą skelbta pirmomis savaitėmis po karantino įvedimo šalyje. Kovo 16–31 dienomis informacija, susijusi su koronavirusu, sudarė net 55,3% visos žiniasklaidoje skelbiamos informacijos. Gegužės mėnesį ši dalis nukrito iki 35,7% riba“, – teigia Jūratė Stankuvienė, „Mediaskopo“ vadovė.

Akiratyje – medikai ir sveikata

Pasak J. Stankuvienės, itin daug dėmesio skirta medikams ir jų darbui pandemijos metu – apie tai tyrimo periodu kalbėta net 20.000 publikacijų.

Aktyviausiai šia tema diskutuota kovo mėnesio pabaigoje: tuosyk informacinis srautas buvo užtvindytas naujienomis apie COVID-19 užsikrėtusius medikus iš Ignalinos ir Santaros klinikų.

Visą kovo mėnesį akcentuotas ir apsaugos priemonių trūkumas medikams bei jų atlyginimo didinimo klausimas.

Toliau pagal populiarumą dominavo karantino tema, jai aptarti publikuota beveik 14.000 straipsnių. Ypatingo žiniasklaidos dėmesio sulaukė kiekvienas karantino švelninimo etapas.

Tyrimų ir testavimo temai fiksuojama 12.800 pranešimų. Juose kritikuotas ne tik per parą padaromų testų kiekis, jų trūkumas, tačiau ir testavimo tvarka.

Su pesimizmo gaida

Kita tema, sulaukusi didelio žiniasklaidos dėmesio, ypač kovo pradžioje, – koronaviruso grėsmė. Tuo metu „Mediaskopo“ atlikta antraščių analizė parodė, jog žodis „grėsmė“ sudarė 38,77% visų neigiamų antraščių, toliau sekė žodis „mirtis“ (18,33%), „ekstremali“ (17,39%) bei „krizė“ (12,22%).

Balandžio–gegužės mėnesiais apie koronaviruso grėsmę fiksuota apie 50 straipsnių per dieną.

Komunikuojant koronaviruso grėsmių tema, palaipsniui vis daugiau dėmesio imta skirti ekonomikos aktualizavimui.

„Mediaskopo“ duomenimis, šia tema iš viso išleista 7.5000 publikacijų. Stebima, kad karantino švelninimai turėjo įtakos temos intensyvėjimui, tad pastaruoju metu tokių straipsnių pasirodo apie kelis šimtus per dieną.

Ekonomines problemas nagrinėja ne tik ekonomistai ir politologai – daug dėmesio skiriama Vyriausybės, Europos Sąjungos ar kitų šalių gelbėjimo planų komunikacijai, pažymima „Mediaskopo“ pranešime spaudai.

Komunikatorių gretose – politiniai veikėjai

Peržiūrėjus karantino informacinių pranešimų srautą, pastebimi ir dažniausiai juose kalbinami ar cituojami visuomenės veikėjai.

„Mediaskopo“ duomenimis, lyderiaujančias komunikatoriaus pozicijas užima sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga, iš viso cituotas daugiau nei 10.000 straipsnių ir bendrame komunikatorių reitinge užimantis net 35,71% visų pasisakymų.

Antroje vietoje – ministras pirmininkas Saulius Skvernelis (15,24%), toliau – prezidentas Gitanas Nausėda (12,4%).

Likusias pozicijas užima Giedrius Surplys (6,88%) ir Vytautas Grubliauskas (4,94%).

„Mediaskopas“ skaičiuoja, kad Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas citatų skaičiumi per karantiną pralenkė Vilniaus merą Remigijų Šimašių, atsidūrusį 9-oje reitingo vietoje.

Tiesa, ankstesni tyrimai rodo, kad karantino laikotarpiu labiau nei politikų komentarai visuomenę masina gydytojų pasisakymai, todėl šiuo laiku tarp naujų nuomonės formuotojų iškilo prof. Vytautas Kasiulevičius ir jo retorika (1,93%).

„Mediaskopas“ iš viso analizavo 360 žiniasklaidos priemonių, įskaitant nacionalinius ir regioninius leidinius, radijo bei TV laidas, interneto portalus ir naujienų agentūrų skelbiamus pranešimus.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Mantinga“ turi naują komunikacijos vadovę

Duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonės „Mantinga“ komunikacijos vadovės pareigas pradėjo eiti Kristina...

Rinkodara
13:30
Tarp prasmingiausių prekių ženklų – ir vaistinės, ir siuntų bendrovės

Pasaulinė pandemija ir pasikeitę prioritetai paveikė šalies vartotojų požiūrį į prasmingus prekių ženklus bei...

Rinkodara
07:38
„Metų CMO“ titulą pelniusi T. Sabaliauskienė: nieko nedarėme ir nedarome, ko negalime pamatuoti Premium 2

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.14
„Publicum“ išsaugojo lyderystę, „Bosanova“ labiausiai augo Premium

Pandemijos metai komunikacijos agentūroms nebuvo blogi: pavasario krytį žemyn pavyko amortizuoti. Tiesa,...

Rinkodara
2021.06.14
Lauko reklama: sunkūs pandemijos metai ir pavasario optimizmas

Dauguma lauko reklamos agentūrų per praėjusius metus skaičiuoja kritimą, bet daugiau nei dešimtadaliu auginti...

Rinkodara
2021.06.13
Apdovanoti geriausi komunikacijos projektai, Metų agentūra – „Bosanova“

Metinio komunikacijos profesionalų renginio „PR Impact Awards 2021“ metu paskelbti ir apdovanoti geriausi per...

Rinkodara
2021.06.10
Lietuvių ženklodaros darbas pripažintas geriausiu pasaulyje

Jubiliejiniuose, 100-ąjį kartą rengtuose, prestižiniuose ADC (Art Directors Club) kūrybinių disciplinų...

Rinkodara
2021.06.10
„Facebook“ atstovai – „Httpool“ – Lietuvoje auga kaip ant mielių Premium 2

Socialinių tinklų partnerei „Httpool“ priklausančios „Httpool Lithuania“ agentūros pajamos per 2020-uosius...

Rinkodara
2021.06.10
„Pigu“ grupės komunikacija pradėjo rūpintis N. Mikalajūnas

Prekybos centras internete „Pigu“ pradėjo bendradarbiauti su komunikacijos agentūra „Intuit Communications“,...

Rinkodara
2021.06.09
Ž. Fomova: nuo balandžio matome spyruoklės efektą Premium

Didžiausios lauko reklamos agentūros „JCDecaux Lietuva“ pardavimai pandemijos metais sumenko bemaž 25%,...

Rinkodara
2021.06.09
Teismas: „Vilniaus degtinė“ teisingai nubausta už „Čepkelių“ trauktinės reklamą 4

Prancūzijos koncerno „Marie Brizard Wine & Spirits“ grupės alkoholio gamybos bendrovė „Vilniaus degtinė“...

Rinkodara
2021.06.07
A. Baranauskas: apie ambasadorystę ir pamokas „Tele2“

Andrius Baranauskas, pasitraukęs iš telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ korporacinės komunikacijos...

Rinkodara
2021.06.06
Metų CMO titulas – „Nord Security“ rinkodaros vadovei T. Sabaliauskienei 3

Stipriausios metų rinkodaros vadovės titulą „Metų CMO’21“ pelnė „Nord Security“ rinkodaros vadovė Toma...

Rinkodara
2021.06.04
„PR Impact Awards 2021“ finale – 41 projektas

Konkurso komisija iš 106 šiemet konkurse dalyvaujančių komunikacijos projektų 13-oje kategorijų atrinko 41...

Rinkodara
2021.06.04
„Bosanova“ jungiasi prie Komunikacijos industrijos asociacijos

Komunikacijos agentūra „Bosanova“ tapo Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) nare. Tai yra jau...

Rinkodara
2021.06.03
TOP 10 verslo nuomonės lyderių: nuo prekybos, bankų iki turizmo

Kitą savaitę metiniame komunikacijos profesionalų renginyje „PR Impact Awards 2021“ bus paskelbti trijų...

Rinkodara
2021.06.03
Prie „Bankeros“ komandos jungiasi A. Zubriakovas

Prie „fintech“ įmonės „Bankera“ komandos jungiasi komunikacijos specialistas Aleksandras Zubriakovas.

Vadyba
2021.06.02
A. Baranauskas: buvau tas, kuris galėjo „perkąsti“ gerklę dėl „Tele2“, dabar – dėl savo klientų Premium 7

Andrius Baranauskas, ilgametis telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius...

Rinkodara
2021.06.02
A. Katausko ir D. Voverio taikinys – krizių valdymo paslaugos Premium 1

Arijus Katauskas, komunikacijos agentūros „Nova Media“ vadovaujantis partneris, įsteigė MB „Strateginė...

Rinkodara
2021.06.01
A. Baranauskas palieka „Tele2“

Keičiasi mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ atstovas ryšiams su visuomene – nuo birželio 1 d. šias pareigas...

Rinkodara
2021.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku